banner4

İstanbul'un gelecek vadeden bölgesi; Esenyurt-Haramidere aksı
banner30
İstanbul'da son 10 yılda yaşanan hızlı yapılaşma çalışmaları yeni semtlerin ve bölgelerin öne çıkmasını sağlıyor. Bundan yaklaşık 20 yıl önce Türkiye'nin ilk uydu kenti Bahçeşehir kurulmaya başlandığında çevresinde yerleşim alanı yok denecek kadar azdı. Zaman içinde Esenyurt ve Beylikdüzü semtleri İstanbul'un yeni yerleşim alanları olarak dikkat çekmeye başladılar. Bu gelişimde orta-alt gelir grubuna hitap edecek yerleşim alanlarına olan talebin büyük etkisi oldu. Site tarzı planlı yapılaşmasıyla dikkat çeken ancak yoğun konut stoku ile fiyatların gevşemesi beklenen Beylikdüzü'nün kaderini metrobüs hattının devreye alınması pozitif yönde etkilemişti. İstanbul'da orta ve alt gelir grubunun konut talebine yanıt vermeye çalışan markalı konut üreticileri Beylikdüzü ile Bahçeşehir arasında kalan Esenyurt-Haramidere akşındaki boş arazilere yöneldiler. Bu süreçte bölge Tekfen'den İnanlar İnşaat'a kadar markalı konut üreticilerinin üssü haline geldi. Bölgede şu anda 14 konut projesinin inşaatı ve satışı devam ediyor.

Orta ve alt gelir grubu
İstanbul'un son dönemde yeni yatırımlarıyla öne çıkan yeni yerleşim alanı olan bölge, 3 bin 500 TL'lik ortalama metrekare fiyatları ile de orta ve alt gelir grubuna hitap ediyor. TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, Esenyurt-Haramidere aksının daha ulaşılabilir konut fiyatları sayesinde kolay satılabilen projeler üretilen bir bölge olması bakımından markalı konut üreticileri tarafından tercih edildiğini söylüyor. İstanbul'da konut fiyatlarının son yıllarda hızla arttığını hatırlatan Maya, İstanbul'un fiyatları ulaşılabilir bir bölgesi olması bakımından bölgenin konut kullanıcıları tarafından da tercih edildiğini, bölgede geliştirilen projelerin daha kolay satıldığını vurguluyor. Bölgenin planlanan ve yapımı süren ulaşım projelerinin aksında yer alması bakımından önümüzdeki dönemde de gelişim potansiyeli barındırdığına dikkat çeken Maya, "Bölgen alım yapan hedef kitle de geniş. Artan rekabet nedeniyle üreticiler için de fark yaratmayı gerektiren bir bölge. Bittiğinde fiyatlar da artacaktır. Özellikle Körfez ülkelerinin ilk baktıkları şey havalimanına yakınlık... Bu da bölgeyi cazip kılıyor" diyor.

Ulaşılabilir konum
Bölge D100 ve TEM bağlantı yollarıyla ulaşılabilir bir konumda. Bölgenin Üçüncü Havalimanı'na ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü bağlantılarına olan mesafesi de yatırımcılar için artı bir özellik. Bölgenin giderek gelişmesinde altyapı yatırımlarının ve geliştirilen markalı konut projelerinin de etkisi bulunuyor. İstanbul Üniversitesi, Esenyurt Üniversitesi gibi üniversitelerin yerleşkelerinin varlığı da genç nüfusun bölgeye olan ilgisini artmış durumda. Bölgede yer alan üniversite yerleşkelerinin etkisiyle özellikle 1+0, 1+1, 2+1 daire tipleri de öğrenciler ve yalnız yaşayan beyaz yakalı kesim tarafından talep görüyor. Ancak geçtiğimiz yıllarda 1+1 konut tipleriyle daha çok çalışan insanları çekmesiyle öne çıkan bölge, günümüzde sosyal ve fiziksel olanaklarıyla aileleri de bölgeye çekiyor. Bu kapsamda yeni projelerde 2+1, 3+1 gibi konut tiplerine de ağırlık veriliyor.

Kanal İstanbul etkisi
Eva Gayrimenkul Değerleme Lisanslı Değerleme Uzmanı Şeyma Şehirli, Kanal İstanbul projesinin güzergah olarak Esenyurt'u içermesinin bölgenin değerini arttırdığını ve yatırımcıları bölgede proje üretmeye çektiğini söylüyor. Bölgede ortalama metrekare satış fiyatlarının 3 bin 500 TL civarında olduğunu belirten Şeyma Şehirli, "Bölgedeki fiyat değişimine baktığımızda 2013'te yüzde 13, 2014'te yüzde 15 ve 2015'te yüzde 39'luk bir değer artışı olduğunu görmekteyiz. Her geçen yıl bölgenin değerlendiği görülüyor. Örneğin, bölgede 2012 yılında 300 bin TL olan bir konut 2015 yılında 542 bin TL değerine ulaşıyor" diyor. Esenyurt-Haramidere bölgesinin önümüzdeki dönemde değerlenecek olan bölgeler arasında yer aldığına dikkat çekiliyor. Uzmanlar, Kanal İstanbul, Üçüncü Havalimanı'na ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü bağlantılarına olan yakınlığı ile bölgenin İstanbul'da gelecek vaad eden yerler arasında yer aldığını da vurguluyor.

Ikea da yer arıyor
Tekfen'den Karden İnşaat'a kadar markalı üreticilerin konuttan karma projelere kadar büyük hacimli projeler geliştirdikleri bölge, önümüzdeki iki yıllık süreçte çok sayıda insanın yaşayacağı geniş bir yaşam alanı olma yolunda ilerliyor. Bu nedenle bölge büyük hastanelerin de merceği altına girmiş durumda. Bölgedeki gelişim büyük markaların da bölgede mağaza açmak için yer aramasına neden oluyor. Bölgenin potansiyelini gören Ikea da önümüzdeki dönemde İstanbul'daki üçüncü mağazasını Haramidere aksında açmak üzere yer arayışında olan markaların başında yerini alıyor. Bu kapsamda Ikea, Babacan Holding'in Haramidere'de ​yükselen Babacan Premium projesinde yer alan 22 bin metrekare kiralanabilir alana sahip AVM'si ile görüşmeler yürütüyor.

Babacan Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Babacan, AVM alanının hastane yapılması için de büyük hastane gruplarının kendileriyle görüşmeler halinde olduğunu, gelen teklifleri değerlendirdiklerini söylüyor. Bölgedeki hastane talebinin yoğunluğu nedeniyle hastanelere de sıcak baktıklarını belirten Babacan, Ikea gibi bir dünya markasının da projelerinde yer almasından gurur duyacaklarını da vurguluyor. Beylikdüzü TÜYAP Fuar merkezine yakınlığı ile öne çıkan bölgede son dönemde kiralık rezidans konseptinin de geliştiği görülüyor. Avrupa'da 'Service apartment' olarak adlandırılan bu sistem ile daireler rezidans hizmeti verilerek kiralanıyor. Babacan Palace da bu sistemin uygulandığı projelerden biri olacak. 


Neden öne çıktı?
-Proje üretmeye uygun boş arsa stokunun yoğunluğu ile.
-Ulaşılabilir fiyatlı projeler üretilebilen bir bölge olması özeliğiyle.
-Ulaşım projeleriyle değerinin artma beklentisinin etkisiyle.
-Kanal İstanbul projesine yakın konumda yer alacak olmasıyla.

İndergi Dergisi
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner7

banner36