banner4
banner13

Harcamaların büyük bölümünü konut ve kira oluşturuyor!
banner30
Hanehalkı Bütçe Araştırması’nın 2013, 2014 ve 2015 yıllarına ait verilerinin birleştirilmiş sonuçlarına göre toplam tüketim harcamalarının en büyük bölümünü konut ve kira, gıda ve alkolsüz içecekler ile ulaştırma harcamaları oluşturdu.

Konut ve kira harcamalarına en yüksek payı ayıran bölge %29,8 oranıyla İstanbul iken en düşük payı ayıran bölgeler %22,8 ile Doğu Karadeniz ve Ortadoğu Anadolu Bölgeleri oldu.

Gıda ve alkolsüz içeceklere en yüksek payı Güneydoğu Anadolu Bölgesi ayırdı
Tüketim harcamaları içinde gıda ve alkolsüz içecek harcaması payının en yüksek olduğu bölge %26,8 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi iken, en düşük olduğu bölge %15,8 ile İstanbul oldu.

Ulaştırma harcamalarına Batı Anadolu Bölgesi en yüksek payı ayırdı
Ulaştırma harcamalarına en yüksek payı %19,9 oranıyla Batı Anadolu Bölgesi ayırırken, en düşük payı ayıran bölge ise %14,7 ile Ortadoğu Anadolu oldu.

Eğitim ve sağlığa ayrılan payın en yüksek olduğu bölge İstanbul oldu
Tüketim harcamaları içinde eğitime %3,2 oranıyla en yüksek payı İstanbul ayırırken, Batı Marmara ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri %1,2 ile en düşük payı ayıran bölgeler oldu. sağlıkharcamalarına en yüksek payı %2,4 ile İstanbul, en düşük payı ise %1,1 ile Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi ayırdı.

Hanehalkı tüketim harcamalarının dörtte biri İstanbul’da gerçekleşti
Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’deki toplam tüketim harcamalarının %25,3'ü İstanbul’da oturan hanehalkları tarafından gerçekleştirildi. İkinci sırada %14,6 ile Ege Bölgesi yer alırken, bunu izleyen Akdeniz Bölgesi'nin payı %12,2 oldu.

Tüketim harcamalarında en düşük pay Kuzeydoğu Anadolu Bölgesine ait oldu
Türkiye’deki toplam hanehalkı tüketim harcamalarında en düşük payı %1,7 ile Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi aldı.  Bu bölgeyi, %3 oranıyla Doğu Karadeniz ve Ortadoğu Anadolu Bölgeleri izledi.

Milliyet
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner7

banner36