Konut satışında yeni hedef kitle gurbetçiler!
Körfez odaklı yabancıya konut satışları, bu yıl haziran ayını saymazsak çok iyi gitmedi. İç pazarda büyük kentler de çok hareketli olmayınca gayrimenkul firmaları bu yaz yeni bir pazar için arayışlara girdi. Türk müteahhitlerinin bu yıl girmeyi düşündüğü yeni pazarı ise pek de yabancı olmadığımız Euro Bölgesi. Daha doğrusu Euro Bölgesi'ndeki Türkler. Bunun için geçen yıldan tanıtıma başlayanlar var, ama esas bu yıl tanıtımda artan bir yoğunluk dikkat çekiyor. Beyoğlu'nda Polat Holding iştiraklerinden Piyalepaşa Gayrimenkul tarafından yapılan Piyalepaşa, Çalık Gayrimenkul ve Gap İnşaat tarafından hayata geçirilen Taksim 360, Cathay Gayrimenkul'ün Basın Ekpres ve Ataköy'da Nivo markasıyla hayata geçirdiği projeler ve Karden İnşaat'ın Self İstanbul projesi şimdilik Avrupa seferini başlatanlardan. Firmalar bu tanıtımlarla pazarı çeşitlendirme açısından önemli bir adım atmış oldu. Türkiye'den konut alan yabancıya KDV indiriminin yurtdışında yaşayan Türkleri kapsaması, özellikle euronun TL karşısında 2 kata varan oranda değerlenmesi bu adımın başarılı olma ihtimalini artıracak gibi görünüyor. Ancak firmaların bir sonraki adımını yine bu test sürüşünün sonuçları belirleyecek.

Mevcut tablo bu görüntüyü verirken, pazarı çeşitlendirme atağını firmalarla dakonuştum. Tanıtım çalışmalarını bir yıldan bu yana yapan Cathay Group Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Alper Tuğsuz, bu konuda satış yapabileceklerini düşündükleri kişilere acentelik vermeye başladıklarını söylüyor. Ayrıca Avrupa'da Almanya ya da İngiltere gibi merkezi bir noktada Cathay'ın bir yan şirketini açmayı planladıklarını açıkladı. "Böylece hem oradaki iş geliştirme olanaklarını araştıracağız hem de gurbetçilere satış işini koordine edecek bir ekip oluşturacağız" diyen Tuğsuz'un, bu pazara yönelik bir hedefi de buradaki fonlarla ortaklık kurmak. Ancak Tuğsuz, bu noktada Türkiye'nin mevcut AB politikasının düzelmesini önemli görüyor.

62 bin eurodan tanıtımlara başladı
Karden İnşaat da bu yıl gurbetçilere konut satmayı amaçlayanlardan. Bu amaçla Beylikdüzü - Bahçeşehir TEM bağlantı yolu bitişiğinde konumlandırdığı Self İstanbul projesinde 62 bin eurodan başlayan fiyatlarla gurbetçilere özel kampanya başlattı. Daha çok TV reklamları şeklinde ilerleyen kampanyayı ve sonuçlarını Karden İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Paşa Karadeniz'e sordum.

İlk defa böyle bir kampanyaya başladıklarını söyleyen Karadeniz, "Özellikle yaz aylarında gurbetçiler Türkiye'ye geliyor. Amacımız havalimanından başlayarak onlarla bağlantı kurmak. Bu konuda bir ışık olduğunu düşünüyoruz. Euronun değerlenmesi" ve İstanbul'da son dönemde konut fiyatlarının düşmesi gurbetçiler için bir avantaja dönüşmüş durumda. Bundan dolayı uzun vadede bir gelecek olduğunu düşünüyorum" diye cevap verdi.

Gurbetçilerin kira toplama problemi çözülüyor
Aslında markalı firmaların tanıtım çalışmalarından önce de gurbetçiler Türkiye'den gayrimekul alıyorlardı. Bir gün ülkelerine geri dönme ya da yatırım amaçlı aldıkları bu gayrimenkullerinde karşılarına çıkan en büyük problem ise kiralarını alamamaları oluyordu.

Bu amaçla Ray Sigorta, Trink Kira Sigortası başlatarak kira gelirini güvence altına alan bir çalışma başlattı. Ayrıca markalı şirketler de sattıkları gayrimenkullerin yönetimini yaparak yatırımcıların bu tarz sorunlar yaşamasını azaltmaya çalışıyor. 

Leyla İlhan / Dünya Gazetesi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181