3. Boğaz Köprüsü 1012 günde bitti!
İnşaatına 29 Mayıs 2013'te başlanan 3. Köprü rekor hızla bitti. Erdoğan, Davutoğlu ve Ulaştırma Bakanı Yıldırım 9 metrelik 59. ve son tabliyenin kaynağını yaptı. 1 ayda 10 tabliye yerine konup montajı tamamlanarak yeni rekor kırıldı, 238 metrelik ilerleme sağlandı.

En uzun, en yüksek
Boğaziçi (1973) ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden (1988) sonra boğaza yapılan 3. köprü 4 rekor kırdı. Dünya'nın en geniş (59 metre), ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun (1408 metre) asma köprüsü oldu. 322 metrelik kulesi, dünyanın en yükseği.

'Büyük düşünüyoruz'
Erdoğan açılışta 3. Köprü'ye yönelik eleştirilere yanıt verdi. 'Temel attığımızda birileri 'Olmaz canım' dedi, 'İşte bu iki tane beton yığınıyla kalır' dediler. Büyük düşünenler bu tür projeleri gerçekleştirir' dedi. Davutoğlu da gönülleri birleştirdiklerini söyledi. 

10 şerit geçiş,3 dolar
10 yıl işletilecek 3. köprüde 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş, 2 şerit de hızlı tren olmak üzere toplamda 10 şerit olacak. Geçiş ücreti 3 dolar. IC İçtaş-Âstadli JV 10 yıl 2 ay 20 gün işletip devlete devredecek.

İstanbul Boğazı'nda Avrupa ile Asya'yı birleştiren üçüncü köprünün son parçası da yerleştirildi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan dün düzenlenen törende, beraberinde Başbakan Ahmet Davutoğlu ve Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım ile birlikte yerleştirilen son tahliyenin kaynağını yaptı. 


Raylı sistem olacak
Dünyada "kuleler arası açıklığı en fazla" köprü özelliğine sahip mega projede, bin 408 metre uzunlukta ana açıklığı bulunuyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en uzun kulesine sahip asma köprüsü olacak. 4,5 milyar lira yatırım maliyeti bulunan projede, Güney Koreli ve Türk mühendisler görev yapıyor. 

10 şerit
Köprünün üzerinde 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş, 2 şerit de hızlı tren olmak üzere toplamda 10 şerit olacak. İstanbul'un şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğunu azaltarak güvenli ve konforlu trafik akışı sağlamak amacıyla inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolunun 60 kilometresi otoyol, 35 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 95 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alıyor.

Daha hızlısı yok
Bakan Yıldırım köprüyle ilgili bilgi verirken, ''Bir ilk olma özelliği daha var, 3 yıldan kısa sürede dünyada tamamlanan başka bir köprü yok.'' dedi. Yıldırım, "Bu köprüde de ana yükleniciler Türk, taşeronlar yabancı. O zaman Japonlar, İngilizler, Koreliler yapardı, biz onlara hizmet ederdik.Şimdi Türk yükleniciler yapıyor, onlar da alt yüklenici olarak hizmet veriyor. Bu da Türkiye'nin değişimini, dönüşümünü, yol aldığı mesafeyi gösteriyor." diye konuştu. 

'Gönüller de birleşecek'
Başbakan Davutoğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün dünya için de önemli bir proje olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Avrupa ile Asya'yı birleştiren dünya ölçeğinde ve ilk niteliği taşıyan bir köprüden bahsediyoruz. Tarihi dokuya ve istanbul'un merkezi hattına herhangi bir trafik yükü olmadan transit geçecek araçlar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullanarak, yollarına devam edecek. Böylece istanbul yeryüzünün üstünde üç köprü, yerin altında Avrasya, Marmaray tünelleri ile Melen projesini de dahil edersek 6 kez iki kıtayı birleştiren bir şehir olacak. Bu son parça aynı zamanda gönülleri de birleştiren ilk parça olacak." 

'Olmaz diyorlardı'
Cumhurbaşkanı Erdoğan köprüdeki törende, 29 Mayıs 2013'te temeli attıkları gün birilerinin "Olmaz canım" dediklerini anlatarak, şöyle konuştu: "Hele hele Gezi olayları başladığı zaman 'işte bu iki tane beton yığınıyla kalır' diyorlardı. Bunlar yazıldı, çizildi, hatta hatta buralara kadar zahmet edip geldiler, denizde gösteriler yaptılar. Ama onlar onu yaparken biz dedik ki 'hayır.' Biz bunları birleştireceğiz. Avrupa ile Asya'yı Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile birleştireceğiz ve bu bizim dünyaya en önemli mesajımız olacak. Böyle bir yerde ancak büyük düşünenler bu tür büyük projeleri gerçekleştirirler ve bizler de bu yola böyle çıktık. Ağustos ayında da artık bütün viyadükleriyle her şeyiyle tamamlanıp, hep birlikte açılışını gerçekleştireceğiz. Gerek Marmaray Projesi'ndeki başarı ve şu ana kadar yaklaşık 130 milyon yolcu Marmaray'dan geçmiş bulunuyor. Yine önümüzde Avrasya Tüneli var. Avrasya Tüneli bu arada inşallah tamamlanıyor. Onun da bitişi bu yıl sonu. Böylece artık bizim Avrupa-Asya arasındaki gidiş gelişlerimizde bir rahatlama şüphesiz ki meydana gelecek."

3'er bin lira ikramiye
Cumhurbaşkanı Erdoğan, IC Holdjng Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen ile konuşarak, köprü inşaatında çalışan işçilere 3'er bin lira ikramiye verilmesini sağladı. Çeçen'in, işçilere verilecek ikramiye konusuyla oğlunun ilgilendiğini söylemesi üzerine Erdoğan, "Hemen pası oğluna atma, sen babasın, dolayısıyla babalar görevini yapması lazım. Bak şimdi önümüzde Ramazan Bayramı geliyor, sen şimdi buradaki personele birer ikramiye inşallah ver" dedi. Erdoğan'ı işçiler alkışlarken Çeçen, "Bu işin bitişinde birer ikramiyeyi vereceğiz" dedi. Bunun üzerine de Erdoğan, "Bu doğru bir şey olmadı. Bunu sen zekatına say, sadakana say, her şeyine say, biz şimdi o tarihi beklemeden hayırlısıyla inşallah... Ramazan başı hatta ramazanın öncesinde inşallah diyelim, ramazana girmeden..." karşılığını verdi. 

Vatan Gazetesi 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181