3. Köprüde kullanılan kablolar dünyayı üç kez dolaşacak uzunlukta!
Birinci sınıf teknolojiyle inşa edilen köprü, bin yılda bir olabilecek depreme göre inşa ediliyor. Üzerinden 10 bin tonluk trenlerin de geçeceği Köprü’nün, İstanbul trafiğini büyük oranda hafifleteceği belirtildi.

İstanbul’un trafiğini rahatlatacak Kuzey Marmara Otoyolu ile yapımı devam eden Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaatında her gün biraz daha sona yaklaşılıyor. Çalışmaları yerinde inceleyen Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan’a bilgi veren yetkililer, köprünün 2016’nın Kasım ayında açılmasını planladıklarını söyledi. Köprü’nün üzerinden 10 bin tonluk trenlerin geçeceğini de ifade eden yetkililer, Köprüde kullanılan çelik Halat’ın içindeki tellerin toplam uzunluğunun ise 124 bin 832 kilometre olduğunu belirtti. Bu da köprüde kullanılan kabloların toplam uzunluğunun dünyayı üç kez dolaşacağı anlamına geliyor.

276 KM RÜZGÂR HIZINA DA DAYANIKLI
Üçüncü köprüye en yakın fay hattı (Kuzey Anadolu Fay Hattı) 65 kilometre uzaklıkta bulunuyor. Buna rağmen köprünün depreme karşı belirlenen normlar göz önüne alınarak inşa edildiğini belirten yetkililerden edinilen bilgiye göre; Köprü bin yılda bir olacak bir depreme göre tasarlandı. Kulenin zemin altında 20 metre derinliği var. Temelinin çapı da 20 metre. Zeminin andezit olmasının yanında, betonların içine kalker katılıyor. Bu da betonun bütün gözeneklerini dolduruyor. Bunun yanında beton blokların yaklaşık yüzde 20’si demirden meydana geliyor. Köprü ayrıca 276 km rüzgâr hızına da dayanıklı olacak.

ÜZERİNDEN 10 BİN TONLUK TRENLER GEÇECEK
Yavuz Sultan Selim Köprüsü hem asma hem de eğik askılı köprü özelliklerine sahip karma bir yapıya sahip. Köprüde asma köprülerde gördüğümüz ana kablo ile asma halatlar var. Bunun yanında eğik askılı köprülerde var olan eğik askılar da YSS’de mevcut. Bu tasarıma hibrit köprü deniliyor. Köprünün üzerinden geçecek olan iki tane yük treninin toplam ağırlıkları yaklaşık 10 bin ton. Klasik bir asma köprüde 10 bin ağırlığı taşıması esnasında ağır deformasyonlar oluyor. Deformasyonları biraz daha kısmak için tasarımcı sisteme eğik askılar ekledi.

TELLER UÇ UCA EKLENDİĞİNDE DÜNYA’YI ÜÇ KEZ DOLAŞIYOR
Yapısal yorulma ömrü 100 yıl olan 3. Köprü de 68 adet askı halatı var. Askı halatları da 7 mm çapında tellerin bir araya gelmesinden oluşturuluyor. Köprü de ayriyeten eğik askı halatları da var. Bir kablo büklümü 5.2 mm çapında yedi adet telin bir araya getirilmesiyle oluşturuluyor. Bu büklümlerden 151 adeti bir araya getirilerek bir adet kablo meydana geliyor. Bu kabloların içindeki teller uç uca eklendiğinde 124.832 km uzunluğa ulaşıyor. Bu da köprüde kullanılan kabloların toplam uzunluğunun dünyayı üç kez dolaşacağı anlamına geliyor.

DEMİRCAN: EMEĞİ GEÇEN HERKESE ŞÜKRANLARIMIZI İLETİYORUZ
Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, 3. Köprü’nün Türkiye Cumhuriyeti Devleti adına gurur kaynağı olduğunu söyleyerek, “Emeği geçen, yapan, yaptıran ve takip eden başta Sayın Cumhurbaşkanımız olmak üzere herkese şükranlarımızı iletiyoruz. Tam 95 kilometrelik bir hattan bahsediliyor. Yani İstanbul içerisindeki trafiği Edirne tarafından alıp Kocaeli tarafına getirecek olan hat, İstanbul içerisindeki trafiğe bir nebze olsun rahatlık getirecek büyük bir teknolojidir. Ben herkese teşekkür ediyorum. Bu gurur hepimizin. Geleceğin Türkiye’sine hep birlikte umutla koşuyoruz” dedi. 

Boğaziçi Gündem

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181