banner4
banner13

Avrasya Tüneli geçişi 5 dolar+KDV!
banner30
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Üçüncü Havalimanı'nın yüzde 27'sinin tamamlandığını belirterek, "Herkese, her şeye inat Türkiye Cumhuriyeti büyük projeleriyle büyümeye, yatırım yapmaya, insanının refahını artırmaya devam edecek" dedi. Arslan, İstanbul Yeni Havalimanı şantiyesinde incelemelerde bulunarak yetkililerden bilgi aldı. Alana gelişinde Arslan'ı Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları CEO'su Yusuf Akçayoğlu, Limak Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sezai Bacaksız, Cengiz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz ve diğer yöneticiler karşıladı.

Şantiye gezisinden önce Bakan Arslan ve beraberindeki bürokratlar ile İGA ve üstlenici konsorsiyum yetkililerinin katıldığı bir toplantı gerçekleştirildi. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın vizyonu, Başbakan Binali Yıldırım'ın kendilerine gösterdiği hedefler doğrultusunda bu projelerle birlikte daha büyük projeleri de yapacaklarını dile getiren Arslan, dünyanın en büyüğü olacak Üçüncü Havalimanı'ndan dünyanın her yerine uçuş gerçekleştirileceğini söyledi. Havalimanının şu anda bile adeta bir şehir olduğunu, 16 bin kişinin çalıştığını ifade eden Arslan, bu rakamın seneye 30 bine çıkacağı bilgisini verdi.

2 milyar euro harcandı
Arslan, Gayrettepe-Üçüncü Havalimanı metro hattının ne zaman ihaleye çıkacağına ve yapımına başlanacağına ilişkin bir soru üzerine, "Uygulama projeleri bitti. 15 güne kadar netleşmiş olacak. Ve ihaleye çıkacağız. Yapım süresi olarak da rekor bir sürede bitirmek Bakan Arslan 3. havalimanında İncelemelerde bulundu. istiyoruz. Bu konuda bütün gayretlerimizi ortaya koyuyoruz." diye konuştu. Arslan, şu ana kadar havalimanı inşaatının yüzde 27'sinin bittiğini, ancak her geçen gün çalışan personel ve iş makinesi sayısının artacağını, işlerin daha da hızlanacağını sözlerine ekledi. Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ise yaptığı bilgilendirme konuşmasında, havalimanını en hızlı şekilde çalışarak taahhüt ettikleri tarihte bitirmeyi amaçladıklarını söyledi. "Projemiz şu anda dünyanın en büyük projesidir. 1500'ü beyaz yakalı olmak üzere 16 bin kişi çalışıyor" diyen Özdemir, projede 2 bin 200'ü ağır tonajlı olmak üzere 3 bin iş makinesinin çalıştırıldığını anlattı. Özdemir, "Havalimanının ilk etabı için şu ana kadar 2 milyar euro kaynak harcadık. Bu da işin yüzde 27'sine denk gelmekte" dedi.

AVRASYA TÜNELİ GEÇİŞİ 5 DOLAR + KDV OLACAK

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Avrasya Tüneli inşaatının yüzde 82'sinin tamamlandığını belirterek, "Hedefimiz yıl sonunda tüneli bitirerek istanbul'un ve istanbullunun hizmetine sunmak" dedi. Anadolu Yakası'ndan tünele giren Arslan, Avrupa Yakasına kadar geçerek incelemelerde bulundu. Arslan, deniz yüzeyinin 106.4 metre altından geçen projenin bu anlamda bir rekoru elinde bulundurduğunu dile getirerek, tünelin 12 metrelik çapıyla da rekorun sahibi olduğunu aktardı. "Bu rekor proje, tarihi yarımadadaki trafiğin istanbul'u daha fazla yormadan deniz altından Anadolu'ya geçmesini sağlıyor" diyen Arslan, Anadolu'dan Avrupa'ya geçmek isteyenleri ise şehir içinden, 1.5-2 saatlik köprü trafiğinden kurtararak 15 dakikada karşıya geçmelerini sağladığını anlattı.

7 ay erken bitiyor
Arslan, "Normalde 2017'nin temmuz ayında bitirilmesi gereken proje 7 ay erken bitirilmiş olacak" diye konuştu. Tünelin günde 120 bin araca hizmet etmesini öngördüklerini, yılda 40 milyon adet ettiğini dile getiren Arslan, tünel geçiş ücretine ilişkin bir soru üzerine, "Geçiş ücretinin dövize endeksli olduğunu biliyorum. Onun açılma tarihinin güncellenmesi gerekiyor. 5 dolar artı KDV olacak. Yani 15 ila 20 lira arası olacak. 5 dolar artı KDV olarak biz söylemiş olalım" diye konuştu.

Milliyet Gazetesi 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner7

banner36