Bakan tarih verdi, 'İstanbul trafiği 2018'de rahatlayacak!'
3. Havalimanı, Kanal İstanbul ve Çanakkale 1915 köprüsü ile ilgili Yeni Şafak'ın sorularını cevaplandıran Bakan Arslan, dünyadaki finansal krize rağmen bu projeleri hayata geçirmeyi sorunsuz ve zaman kaybetmeden sürdüren Türkiye'ye yabancı yatırımcı ilgisinin azalmadan devam ettiğini söyledi. Çünkü yatırımcı için en önemli tercih sebebi istikrar yanında verilen sözlerin tutulması. Bakan Arslan'a göre; Türkiye bu konuda dünyada örnek gösterilen ülkelerin başında geliyor.

YAVUZ KÖPRÜSÜNE ASTALDİ İLGİSİ
Yerli ve yabancı yatırımcıların ekonomiye güven duyduğunu belirten Arslan, "İstikrarın devamı, mali disiplinden taviz verilmemesi ve Türkiye'nin büyümenin lokomotifi olarak yatırımları öngörüyor olması bu r konuda bizi avantajlı kılıyor. Bizim için yatırım üretimin olmazsa olmazı" dedi. Özellikle ülkemizin büyük projelerinde Çinlilerin yer aldığına dikkati çeken Bakan, köprüler kısmında ise Japonların ve Korelilerin bulunduğunu hatırlattı. Arslan, "Bunların dışında Yavuz Sultan Selim Köprüsü İtalyan ve Türk ortaklığı... Bu projeye Astaldi'nin de ilgisi devam ediyor" diye konuştu.

3. HAVALİMANI VAKTİNDE AÇILACAK
Bakan Arslan, 3. Havalimanı ile ilgili değerlendirmesinde ise projenin vaktinde tamamlanacağına vurgu yaptı. Arslan, Atatürk Havalimanı'nın geleceği ne olacak' şeklindeki sorulara ise şöyle cevap verdi: "3. Havalimanı açılıp, Atatürk Havalimanı'nda hiçbir aksamaya sebebiyet vermeden işlerimize devam ediyoruz. Uygulamalar tamamlandığında tedricen burası 3. Havalimanı'na taşınacak."

ÇANAKKALE 1915'İN İHALESİ BU AY
Arslan, Çanakkale 1915 köprüsünün ihale ilanına bu ay içerisinde çıktıklarını, Ocak ayı ortasında ise teklifleri alacaklarını kaydetti. Arslan, 18 Mart 2017'de temelini atmayı hedefledikleri Çanakkale Köprüsü ile ilgili şu bilgileri paylaştı: "2023 metre ayak açıklığı ile dünyada birinci köprü olacak. Şu an Japon Akaşi var. Akaşi'nin 1991 metre. Hatta buraya demiryolu koyarsak, fizibiletisi bozulur. Demiryolu olmayacak. Ortaya da ayak olmayacak."

KANAL İSTANBUL'A ALTERNATİF MODEL
Kanal İstanbul için yeni bir finansman modeli üzerinde çalıştıklarını anlatan Arslan, şunları kaydetti: "Geçmişte yap-işlet-devreti nasıl farklı bir finansman modeli olarak uygulamışsak burada da karma ve örnek olacak daha yeni bir modeli hayata geçirmek istiyoruz." Arslan, ayrıca 4.5G'de gidişatın fiber optik altyapısını gerekli kıldığını sözlerine ekledi.

TRAFİK ÇİLESİ 2018'DE BİTİYOR
"İstanbul trafiğinin rahatlamasının yolu birbirini tamamlayan ring hatlarından geçiyor" diyen Arslan, vatandaşın trafik çilesini biterecek tarihin 2018 yılı olduğuna işaret etti. Arslan, İstanbul'da devam eden projelere ilişkin, "Kuzey Marmara otoyolunun Avrupa yakası 2018 sonunda bitecek. 215 kilometrelik bağlantı yolları yapıldı. Bu sistem bittiğinde trafik çok rahatlayacak" dedi.

TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜĞÜ OLACAK
Bakan Arslan, Rize Artvin Havalimanı'nın bölge acısından önemli olduğunu belirterek, "Bugün resmen ihale süreci başlıyor, 2 Kasım'da da inşallah tekliflerini alacağız" diye konuştu. Arslan, burada toplam 88.5 milyon ton bir dolgu yapacaklarını vurgulayarak, "Türkiye'nin en büyüğü olacak" ifadesini kullandı. Arslan, Ovit Tünelinde ise kasım ortalarında ışığı göreceğimizi, 1,1.5 sene içerisinde de projenin tamamının biteceğini aktardı.

Cabir Turğut/Yeni Şafak Gazetesi
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.