banner4

Geleceğin AVM'leri müşterinin ihtiyacını gözünden anlayacak!
banner30
Türkiye'nin önemli AVM yatırımcıları arasında yer alan Rönesans Gayrimenkul, 'Perakende Buluşmaları 2016' adı altında sektörün önde gelen kuruluşlarını bir araya getirdi. Konsept danışmanı, fütürist, AVM uzmanı olarak tanınan Ryan Shaw'un sunum yaptığı toplantıda, geleceğin AVM'leri masaya yatırıldı. Konuşulan konular arasında, müşteri AVM'ye girdiğinde neye ihtiyacı olduğunu anlamayı sağlayan 'Göz Tarama Sistemi' en dikkat çekici konu oldu.

YENİ HEDEF KİTLE: Z KUŞAĞI

2 kuşağının hayata atılmasıyla yakın gelecekte markaların hedef kitlesinde yaşanan değişimin online ve offline hayatı birbirine bağlayacağını söyleyen Ryan Şhaw, "Ortadoğu'da Z kuşağı, nüfusun yüzde 40'ını oluşturuyor. Bu nesil torjinalliğin peşinde ve her şeyin yaraücı iplmasını istiyor. Bu yüzden de yeni kuşak, çok fonksiyonlu yapılar, yani şehir içinde farklı bir şehir olarak konumlanan, her İhtiyacın aynı noktadan karşılanabileceği plışveriş merkezlerini tercih edecek" diye konuştu.

PERAKENDEDE DEĞİŞİM KAÇINILMAZ

Gelecek neslin sosyal ekonomiye önem Vereceğinin altını çizen Shaw, yeni kuşak İçin, satın aldıkları fiziksel üründen çok o İirünü alırken yaşadıkları deneyimin tinemli olduğunu söyledi. 'Geleceğin hedef kitlesi olarak adlandınlan Z kuşağı, alışverişte yaşadığı deneyimi ailelerine anlatıp, instagramdan post olarak paylaşmak istiyor' diyen Shaw, bu nedenle perakende sektörünün değişmesinin kaçınılmaz olduğunun altını çizdi. AVM'lerin de birer marka olduğunu söyleyen Ryan Shaw, "2025 yılında mağazalar klasik normlann dışına çıkacak ve müşteri ile duygusal bağ kuracak. Bu nedenle de markaların hikayelerinin olması önem kazanacak ve markalar o hikayeleri müşteri çekmek için anlatacak. Artık hedef kitle markayı arkadaş değil de müttefik olarak görmek isteyecek" dedi.

PROVALAR OTOMATİK OLACAK

'Daha yakın geleceğe bakacak olursak mağazalarda çok kanallı bir yaklaşım olduğunu göreceğiz' diyen Shaw, online ve offline dünyanın hissettirmeden bütünleşeceğini sözlerine ekleyerek şu örneği verdi: '"Showroom'da markanın her ürünü olmayacak. Satış danışmanları istenilen ürünü ve renk seçeneklerini müşteriye ekrandan gösterecek. Bu şekilde müşterinin ekrandan seçtiği ürün kasada satış anında teslim edilecek." 'Rönesans Perakande Buluşmaları 2016' etkinliğinin öne çıkan başlıkları arasında markaların kişiselleşmesi de yer alıyor. Yeni dijital dünya entegrasyonunda kişiselleşmenin önemini vurgulayan Ryan Shaw, sadakat kartı sayesinde müşteri mağazaya girdiğinde kendisine adıyla hitap edileceğini ve bu kartlar sayesinde daha önce neler aldığını görerek yeni alışverişinde hangi ürünleri tercih edebileceğinin anlaşılabileceğini anlattı. Teknoloji ile bütünleşecek yeni markalar devrim niteliğinde farklılıkları müşterilerine sunmaya hazırlanıyor. Dijital dünyayla gerçek yaşam arasındaki duvarların kaldırılacağı teknoloji sayesinde prova odalan tarihe karışıyor. Yeni nesil AVMTerde yer alacak markalar, dijital ayna teknolojisi sayesinde müşterilerini deneme kabinlerinde sıra beklemekten kurtaracak. Kurulacak dijital ekranlarda müşterinin elini kaldırmasıyla vücut şekline renk, beden ve model olarak vücuda en uygun ürün hareket edecek.

YÜZ TANIMA SİSTEMİ DE GELECEK

Perakende sektörünü bekleyen en heyecan verici gelişmelerden birinin yüz tanıma sistemi olduğunu söyleyen Ryan Shaw, "Yüz tanıma yazılımlarının olduğu kameralar, insanın yüz hareketlerinden ruh halini tespit edebilecek. Böylece mağazadan içeriye girdiğinde tüketicinin ihtiyacı olan ürün satış danışmanı tarafından anlaşılarak müşteri ile doğru iletişim kurulması sağlanacak. Tabi burada teknolojinin neyin önüne geçeceği değil neye ne kadar artı değer katacağı önemli. Örneğin yüz tanıma yazılımlardan biri de gözlük markalarının işine yarayacak. Satış danışmanı yüz şekline uygun olan 5 tane model varsa müşteriye sadece onları göstererek zamandan da tasarruf sağlayacak" şeklinde konuştu.

Taraf Gazetesi 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner7

banner36