İstanbul'da 2019'a kadar 17 tünel projesi hayata geçecek!
İstanbul'un trafiği yer altına iniyor. İstanbul Büyükşehir Belediye(İBB) Başkanı Kadir Topbaş'ın talimatıyla İstanbul trafiğini rahatlatacak yeni çalışmalar hız kazandı. Göreve geldiği 12 yılda 150 kilometre raylı sistem inşa eden Topbaş, şimdi de İstanbul'un altına 145 kilometre yeni yol inşa etmek için kolları sıvadı.

Halihazırda yapımı devam eden toplam 5,78 kilometre uzunluğundaki Kasımpaşa-Sütlüce ve Libadiye-Çamlıca tünellerinde son aşamaya gelindi. İBB'nin Avrupa'da 22, Asya'da 6 tane tünel projesi var. 2019 yılına kadar hizmete alınması planlan yaklaşık 98 kilometre uzunluğunda 17 tünel projesi bulunuyor. Örneğin Kağıthane'den tünel ile Bayrampaşa'ya oradan Bağcılar'a kadar gidilebilecek. Dolmabahçe ile Levazım arasına yapılacak tünel Cendere yolu Ayazağa'dan Baltalimanı'na oradan da Çayırbaşı'na kadar uzanacak. Bu sayede Beşiktaş'tan Sarıyer'e yer altından kesintisiz ulaşım sağlanacak.

İstanbul’un trafiğini büyük ölçüde yer altına indirecek tünel projelerinin detaylarına Yeni Şafak ulaştı. Buna göre 2019’a kadar 98 kilometre uzunluğundaki 17 tünel projesi hizmete alınacak. 2019 sonrası ise 47 kilometre uzunluğundaki 11 tünelin tamamlanmasıyla 2023’e kadar İstanbul’un altına 145 kilometre yeni yol inşa edilecek.


Kağıthane'den Büyükçekmece'ye bağlanacak yaklaşık 52 kilometrelik tünel 6 ilçeyi bir bine bağlayacak. Kağıthane'den başlayacak tünel Bayrampaşa, Bağcılar üzerinden Küçükçekmece'ye Avcılar üzerinden de Büyükçekmece'ye kadar uzanacak.

2019 sonrası için ise 11 tünel projesi bulunuyor. Projeler, Davutpaşa - Samatya, Merter - Kazlıçeşme, Kadıköy-Kuşdili tünelleri dahil yaklaşık 47 kilometre uzunluğunda olacak. Bu sayede 2019 öncesi ve sonrası tünellerle birlikte 2023'e kadar İstanbul'un altına 145 kilometre yeni yol inşa edilmesiyle trafiğin rahatlaması hedefleniyor.


AVRASYA TÜNELİYLE ENTEGRE OLACAK
 Üsküdar Sahil trafiğini rahatlatmak için yaklaşık 24 kilometre uzunluğunda tünel inşa edilecek. Proje, Harem-Beylerbeyi, Beylerbeyi-Çengelköy, Çengelköy-Küçüksu, Küçüksu-Kavacık ve Kavacık-Çubuklu olmak üzere 5 ayrı etap halinde tamamlanacak. Bu sayede Beykoz, Avrasya Tüneli'ne yer altından entegre edilecek. 

Milliyet

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181