banner4

İşte Dünya'yı değiştirecek çılgın projeler!
banner30
-ABD’li milyarder işadamı Elon Musk'un hava, deniz, kara ve demir yollarının ardından "beşinci ulaşım biçimi" olarak nitelendirdiği “Hyperloop” projesinin testleri başladı. Yolcuları taşıyan kapsüllerin bir yerden diğerine fırlatılması için hava basınçlı tüplerin yer alacağı projenin hayat bulmasıyla 560 kilometrelik mesafe 45 dakikadan daha az sürede kat edilecek. Uzmanlar, uçak, demiryolu, otomobil ve gemilerin ardından beşinci ulaştırma aracı olması hayal edilen Hyperloop, başarılı olabilmek için potansiyel rakiplerini de saf dışı bırakmak zorunda.

Yolcu uçakları günümüzde saatte 926 km hıza ulaşabilirken, Şanghay’da hizmet veren Maglev treni 500 km hız yapabiliyor. Gelecekte tekrar hizmete girmesi beklenen sesten hızlı jetlerin ise saatte 2 bin 200 km hıza yaklaşmaları bekleniyor. 

-En son teknoloji ‘Hyperloop’ sistemiyle neredeyse saatte 1300 km hıza ulaşabilen ‘tüplü taşıma sistemi’ uzun mesafeli yolculukları bir saatin altına indirebileceği düşünülüyor. Proje bir dönem fikir bazında kalsa da, 2016 ocak ayında Las Vegas'taki Nevada Çölü'nde 4.8 kilometrelik test yolu inşa edildi ve ilk denemeler geçtiğimiz günlerde yapıldı. Sistemin, indirgenmiş basınç borularının oluşturulmasıyla, hava kompresörleri ve asimetrik motorlar tarafından sürülen hava yastığının üzerindeki basınç kapsülleri üzerinde hareket ettirilmesi amaçlanıyor.

-Musk, 6 milyara ABD Doları’na mal olması planlanan projesi hakkında yaptığı açıklamalarda, “Boruların arasında yer alacak bağlantı istasyonları arasındaki güvenli mesafe yaklaşık 8 km olacak. Böylece, aralarında 560 km mesafe bulunan Los Angeles ile San Francisco arasındaki sistemde 70 istasyon olması düşünülüyor” dedi.Güvenlik endişelerine de değinen Musk, Hyperloop’un depremlere dayanıklı olacağını ve her türlü hava koşuluna karşı direnebileceğini ifade etti.

Musk, yerden belli bir yükselikte bulunacak Hyperloop sistemi için, “Gökten kafanıza düşmesi gibi bir şey söz konusu değil... Tüplerde ilerleyecek vagonlar yoldan çıkamaz” ifadesini kullandı.

-Polonya hükümeti, ülkeyi bir ağ gibi saran su yollarını daha da genişletmek ve su otobanları haline getirmek için yeni bir projeyi hayata geçireceğini açıkladı.Polonya'nın ''Çılgın Projesi''nde hükümetteki Hukuk ve Adalet Partisi bu proje için 15 milyar dolar harcayacaklarını açıkladı. Bu rakam, 10 milyar dolar olan Kanal İstanbul'un maliyetinden fazla.

Proje ile Polonya'daki nehirler ve diğer su yolları, genişletilecek, derinleştirilecek ve nehirler kanallarla birbirlerine bağlanacak.Ayrıca şu anki mevcut kanallarda kullanılan feribot ve teknelerin çok daha gelişmişleri hizmete geçirilerek su otobanlarının ülke ekonomisine katkısı sağlanacak.

-Amerikan Huffington Post haber sitesi, dünyayı değiştirecek projeleri tanıttı. Bu projelerden biri Türkiye'de. Uluslararası Uzay İstasyonu 20. yüzyılın en büyük projesi olarak görülüyor.15 ülkenin işbirliğiyle inşa edilen ve Alçak Dünya Yörüngesi’ne (ADY) yerleştirilmiş olan Uluslararası Uzay İstasyonu’nda çeşitli uzay araştırmaları ve incelemeler yapılıyor. 2000 yılından bu yana astronotların gittiği istasyonun 1998 yılında başlayan inşaatı 2011 yılında tamamlandı. İstasyonun 2020 yılına kadar görevine devam etmesi bekleniyor.

-ÇİN’in Hunan Eyaleti, Changsha’da temmuz ayında temeli atılan “Sky City” binası 838 metrelik yükseklikle dünyanın en yüksek binası olacak. Sky City, tamamlandığında yüksekliği 828 metre olan Dubai’deki Burç Halife’den birincilik unvanını alacak.

-Çin-Ping Tan Sanat Müzesi Asya’nın en büyük sanat müzesi olacak. 40 bin metrekarelik bir alana yapılan müze, Çin’in Fujian Eyaleti’ne bağlı Pingtan Adası’nda yer alıyor.

-Site, Kanal İstanbul’u dünyayı değiştirecek projeler arasında ilk sıraya yerleştirdi.İstanbul Boğazı’ndan gece çekilmiş bir görüntüye yer veren Huffington Post, bu projeyle Karadeniz ve Marmara Denizi’nin ikinci kez bağlanacağını yazdı. İnternet sitesi şu ifadelere yer verdi...

“Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, çılgın olarak adlandırılan projeyle Karadeniz ve Marmara Denizi’ni birbirine bağlayacak. 48.2 kilometre uzunluğunda olması planlanan kanal, Boğaz’a ikinci bir alternatif olacak.Boğaz Köprüsü’nden her yıl yaklaşık 50 bin gemi geçiyor. Gaz tankerlerinden yük dolu konteynerlere kadar bu bölge oldukça yoğun bir trafiğe sahip. Erdoğan’ın Kanal İstanbul projesi ile Boğaz su sporları ve diğer aktivitelere açılırken, yeni kanaldan da konteyner ve gaz tankerleri geçecek.”

Milliyet
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner36

banner7