Nef Foldhome'dan sonra şimdide Fold It diyor!
Gayrimenkul sektörünün yenilikçi markası Nef, üniversite öğrencilerini özgün tasarıma teşvik etmek ve sektöre ilham vermek için Yapı-Endüstri Merkezi organizasyonuyla bir tasarım yarışması başlattı. ‘Fold It’ isimli yarışmayla Nef, gençlerin yenilikçi fikirleri desteklemeyi amaçlıyor. Mimarlık, içmimarlık, endüstriyel tasarım eğitimi gören öğrencilerin katılabileceği yarışmanın başvuruları, “Yaratıcılığını Katla” sloganıyla başladı.

Başvurular 22 Mayıs’a kadar devam edecek
“Yaratıcılığını Katla. Mekandan Ürüne, Üründen Mekana Hayal Ettiğini Tasarla” konusu ile düzenlenen yarışmada, katılımcılardan, hayallerindeki yaşam alanını senaryolaştırmaları, senaryolarında FOLD aktiviteleri önermeleri, önerdikleri kurgu içinden seçtikleri FOLD’u çizmeleri ve FOLD mekanına ait bir nesneyi tasarlamaları bekleniyor. Gençlerin iç mekân ve ürün tasarımında mimarlık, içmimarlık, endüstriyel tasarım disiplinlerinden olmak üzere disiplinlerarası bir çalışma pratiği içinde birlikte çalışmalarının teşvik edildiği yarışmada, ulaşılabilir, ekonomik ve sürdürülebilir tasarımlar ve çözümlemeler ödüllendirilecek. Mimarlık, Güzel Sanatlar, Sanat ve Tasarım Fakülteleri'nde 2016 - 2017 Bahar Yarıyılı itibariyle öğrenim gören lisans ve yüksek lisans öğrencileri arasında düzenlenen yarışmaya başvurular, 22 Mayıs’a kadar devam edecek. Sonuçlar ise 20 Haziran’da açıklanacak. Yarışmanın birincisi 5.000 TL, ikincisi 3.500 TL ve üçüncüsü 2. 500 TL ödülün sahibi olacak. Birincilik ödülü alan proje, NEF ile birlikte geliştirilebilecek ve NEF’in FOLD konsepti içine dahil edilecek.

Yarışma jürisinde SBD Mimarlık Kurucusu mimar Sibel Dalokay Bozer, İstanbul Bilgi Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölüm Başkanı akademisyen ve sanatçı Doç. Dr. Can Altay, Studio Nakışçı’nın kurucusu ve tasarımcı Tamer Nakışçı, Zoom TPU Kurucu Ortağı, tasarımcı ve iç mimar Atilla Kuzu ile Next Academy Başkanı ve iletişimci Levent Erden yer alıyor.

“Tasarımı demokratikleştirmeyi hedefliyoruz”
Yarışmayla ilgili değerlendirmede bulunan Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, “NEF, kurulduğu ilk günden beri metrekarelerle değil, santimetrekarelerle çalışan bir firma. Yaptığı inşaatlarla değil, tasarımlarıyla ve bakış açısıyla bilinmek için yola çıktık ve bu yolda çalışmalarımıza devam ettik. Attığımız her adımda kendimize “Neden daha iyi olmasın?” sorusunu sorduk. Bu yarışma da NEF’in tasarıma inancının ve yaklaşımının sonuçlarından biri. Tasarımı demokratikleştirme amacımıza hizmet eden yarışma ile Türkiye’nin genç tasarımcılarını, onların yaratıcılıklarını ortaya çıkararak dünyaya kazandırmayı hedefliyoruz” dedi.

Fold ile katlanabilen ev, katlanabilen ofis
Nef’in “Neden herkesin 5000 m2 evi olmasın?” diyerek hayata geçirdiği Fold konsepti, ürünün yapısını tamamen değiştiren ve statikliğini kırmaya yönelik bir yaklaşım olma özelliğine sahip. Burada sahip olduğunuz metrekareyi kolaylıkla genişletmek, mekanı ihtiyacınıza yönelik büyütüp küçültmek mümkün. Sinema odası, müzik ve hobi ortamları, oyun odaları gibi birçok farklı Fold’a sahip Nef projelerinde, sakinler foldları istedikleri zaman kullanabiliyorlar, kullandıkça ve kullandıkları kadar ödeyebiliyorlar. Dünyada ilk kez Nef projelerinde uygulanan Foldhome’un temel amacını “bir eve sığmayacak tüm odaların katlanarak eve dahil edilmesini sağlamak.”

Bir Nef keşfi olan Foldhome’dan sonra Foldoffice’ler ise Nef ofislerinde ihtiyaca göre istenilen metrekarede ofise sahip olmayı sağlıyor. Ortak kullanım alanı sistemine dayanan Foldoffice ihtiyaç olmadığı halde daha büyük metrekarelere mecbur kalıp daha fazla ödemekten kurtarıyor. Ortak kullanım alanları ve verimlilik saptayan standartları sayesinde sabit giderleri azaltıyor. İhtiyaç duyulan fakat 1000 metrekare ve daha büyük ofislerde bile bulunmayan olanaklar, en küçük metrekare sahip ofislere bile sunuluyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181