banner4

Plastik inşaat malzemeleri tüketimi arttı!
banner30
Plastik sektörü içerisinde yüzde 22'lik payla ikinci sırada yer alan inşaat plastikleri üretimi, 2015 yılında miktar bazında yüzde 4,3 artışla 1,9 milyon tona, değer bazında ise yüzde 6,8 yükselişle 8,3 milyar dolara ulaştı. Son dönemde hız kazanan ve 10 milyona yakın konutu kapsayan kentsel dönüşüm çalışmaları da sektöre ivme getirdi. Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden inşaat, beraberinde birçok alt sektörü de büyütüyor. Uzun ömürlülüğü, ısı dayanıklılığı, maliyet avantajı, enerji tasarrufu ve çevreci özellikleri ile plastikler de inşaat sektöründe kullanılan malzemeler arasındaki yerini hızla yukarı taşıyor. Kapılar, boru sistemleri, hortumlar, tavan ve duvar kaplamaları, banyo ve mutfak evyeleri ile pencerelerde artık sadece plastikler tercih ediliyor. Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV), plastik sektörünün ambalajdan sonra en büyük ikinci ürün kalemi arasında yer alan inşaat plastikleri ile ilgili raporunda sektörün 2015 yılındaki performansını ortaya koydu.Yapı sektöründe plastik malzemelerin en çok kullanıldığı alanlar; boru, yalıtım sistemleri, duvar kaplamaları ve yer döşemeleri ile PVC pencere profilleri olarak sıralanıyor. Kullanım süreleri boyunca sağlamlığını koruyan ve bakım gerektirmeyen plastikler, bu sayede maliyet avantajı yaratıyor. Kaynak tasarrufuna ek olarak özellikle temiz ve pis su boruları ile pencere çerçeveleri gibi monoplastik yapı ürünlerinde kullanılan malzemelerin faydalı ömürlerinin sonunda geri kazanılması plastiğin çevreci özelliğini de bir kez daha kanıtlıyor. Birçok kez geri dönüştürülebilen plastikler bu yönleri ile ekonomik değer yaratıyor.

Kapı, süpürgelik, yer döşemeleri, kablo kanalları, tırabzanlar, kaplamalar ve iç dekorasyonda da tercih edilen iç mekan plastikleri, inşaat sanayindeki toplam plastik tüketiminin yüzde 8'ini oluşturuyor. Dış cephelerde ise ekstrüde sert profiller panjur, kaplama, çit ve parmaklık olarak karşımıza çıkıyor. Yalıtım ve levha uygulamalarındaki malzeme seçiminde ilk sırada yer alan plastikler, ısı ve ses yalıtımında sağladığı katkıyla yaşam kalitesini artırıyor. Türkiye'deki inşaatlardaki plastik kullanımı miktarda yüzde 16,4 arttı.

PAGEV'in 2015 inşaat plastikleri sektör izleme raporuna göre, Türkiye'de plastik inşaat malzemeleri sektöründe faaliyet gösteren 697 firma, 60'ın üzerinde mamul çeşidi üretiyor. Üretici firmaların en çok yoğunlaştığı malzemeleri ise; profil, temiz su boruları, pis su boruları, boru bağlantı elemanları, pencere sistemleri, banyo ve mutfak evyeleri ve hortumlar oluşturuyor. 2015 yılında Türkiye'de, bir önceki yıla kıyasla miktar bazında yüzde 4,3 artışla 1,9 milyon tonluk, değer bazında ise yüzde 6,8 artışla 8,3 milyar dolarlık inşaat plastiği üretildi. Plastik yapı malzemeleri 2015'te ulaştığı üretim değeriyle toplam plastik mamul üretimi içindeki yüzde 22'lik payını korudu.

2015 yılında, 2014 yılına kıyasla plastik inşaat malzemeleri ihracatı miktar bazında yüzde 16,1 düşüş ile 589 bin ton, değer bazında ise yüzde 21,7 gerileme ile 1,4 milyar dolar oldu. Plastik inşaat malzemeleri dış ticaretinde Türkiye net ihracatçı konumunda bulunuyor. 150'nin üzerinde ülkeye ihraç edilen plastik inşaat malzemelerinde ilk beş ülke; Irak, Azerbaycan, Libya, Gürcistan ve Rusya Federasyonu oldu.

Kentsel Dönüşüm plastik inşaat malzemesi tüketimini artırıyor...
Yurtiçi plastik inşaat malzemeleri tüketimi 2015 yılında miktar bazında yüzde 16,4 artışla 1,37 milyon tona, değer bazında ise yüzde 14,7 artışla 7,3 milyar dolara ulaştı.

2015 yılında plastik inşaat malzemeleri sektörünün iç pazar ağırlıklı olarak büyüdüğünü ve ihracatın gerilemesine rağmen yurt içi tüketimin artmasının sektörde büyümeyi getirdiğini belirten PAGEV Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu, "Son yıllarda ülkemizde inşaat sektörü hızla büyüyor. Sektördeki bu büyüme tedarikçi sektörleri de olumlu etkiliyor. Şuan konutlardan AVM'lere, hastanelerden okullara kadar yapılan tüm inşaatlarda plastik malzemeler sunduğu avantajlar nedeniyle en çok tercin edilen ürünler arasında ilk sıralarda yer alıyor. Böylece sektörümüzde 2015 yılında yurt içi tüketim miktarda yüzde 16,4, değerde ise yüzde 14,7 büyüme ile önemli bir başarı elde etti. 

24 Saat Gazetesi



Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner36

banner7