banner4
banner13

UNICERA 70 bin ziyaretçiyle rekora gidiyor!
banner30
Bugün TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde başlayan UNICERA 28. Uluslararası Seramik Banyo ve Mutfak Fuarı; 27 Şubat'a kadar sektörün önemli markalarını ziyaretçilerle buluşturacak. Türkiye Seramik Federasyonu Başkanı Ahmet Tahsin Yamaner; seçkin markaların en yeni tasarımlarının ve teknoloji ürünlerinin sergilendiği, Türkiye Seramik Federasyonu ve Timder Tesisat İnşaat Malzeme çileri Derneği işbirliğiyle TÜYAP tarafından organize edilen ve kendi sektöründe Avrupa'nın en büyük ikinci fuarı UNICERA'nın bu yıl 28'inci kez kapılarını açtığını söyledi. UNICERA'nın yeni işbirliklerinin ve etkin stratejilerin oluşturulmasında önemli bir rol oynadığını belirten Yamaner, "Bu yıl Türkiye dışında Almanya, Amerika, Bulgaristan, Çin, Fransa, Hindistan, İngiltere, İspanya, İtalya, Portekiz ve Sırbistan'dan 371 Armayı 11 salon ve 98 bin metrekare kapalı sergileme alanında 70 binin üzerindeki nitelikli ziyaretçiyi bir araya getirdik" dedi.

EN BÜYÜKLERDEN
Türkiye; seramik sanayisinde dünya üzerinde kaplama malzemelerinde sekizinci ve sağlık gereçlerinde ise dördüncü en büyük üretici ülke konumuna yerleşti. Ayrıca seramik karolarda ve sağlık gereçlerinde dünyanın dördüncü büyük ihracatçısı konumunda. Yamaner, Türkiye'nin 2015 yılı ekonomisinin iç pazar destekli geliştiğini söyledi. Dolayısıyla seramik sektöründe de dış pazarda hatırı sayılır bir artış olmadığına dikkat çeken Yamaner, şöyle konuştu: "İç pazarda sektörümüzü tetikleyen etmenlerse, kentsel dönüşüm, nitelikli-büyük çaplı konut ve yaşam alanlarını barındıran projeler ve yenileme piyasaları oldu" dedi. Türkiye'nin seramik üretiminin karolarda yüzde 40'ını, sağlık gereçlerinde ise yüzde 50'sini ihraç ettiğine dikkat çeken Yamaner, "Bu sebeple sektör, katma değeri çok yüksek olan ve döviz kazandıran bir sektör. İhracat verileri, doğal pazarlarımız olan Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerindeki politik sorunlar ve artan döviz kurları nedeni ile beklenen büyümeyi gösteremedi. Buna karşın gelişmiş Avrupa ekonomilerindeki pazar payımız artarak devam etti" diye konuştu.

ABD PAZARINA ODAKLANDI
Yamaner, sektörün yeni pazar arayışlarının devam ettiğini söyledi. Gelişmekte olan ABD pazarına yönelmenin söz konusu olduğunu söyleyen Yamaner, "Sahra altı Afrika pazarı, Asya kıtası pazarları ve Uzakdoğu pazarları üzerinde de çalışmalarımız devam ediyor. 2016 yılı ihracatımızın da 2015 yılındaki temposunu sürdüreceğini düşünüyoruz. Sektör için yıllık büyüme tahminimiz yüzde 7 oranında" dedi.

220 BİN KİŞİYİ İSTİHDAM EDİYOR
Ahmet Yasin Yamaner, sektörün önemli bir istihdam yarattığını da söyledi. Yamaner şöyle devam etti: "Sektörümüzde, kaplama malzemelerinden ziyade sağlık gereçlerinin üretiminde daha yoğun işgücü kullanılmaktadır. Sonuç olarak her iki ürün grubu için de ürün tasarımları, seramik üretiminde kullanılan kalıplar, makine ve ekipman üretimi, satış kanallarında ve montaj işlerinde çalışan kişiler ile toplamda 220 bin kişiye iş, aileleri ile birlikte yaklaşık 1 milyon insana aş temin etmektedir."

ÇEVRECİ ÜRÜNLER ÖN PLANDA
28 yıldır sürekli büyüyen, gelişen ve yenilenen UNICERA Seramik Banyo ve Mutfak Fuarı'nda bu yıl tasarım, inovasyon ve fonksiyonelliği ile ön plana çıkan hijyenik, enerji tasarrufu sağlayan ve yüzde 100 geri dönüştürülebilen ürünler ziyaretçilerin beğenisine sunulacak. Yeni trendler doğrultusunda hazırlanan tasarımların birbirinden görkemli ve sürpriz lansman etkinlikleri ile ilk kez dünya pazarına tanıtılacağı UNICERA 2016'da ziyaretçiler hem keyifli anlar yaşayacaklar, hem de çevreci mesajlar ile farkındalıkların artırılması sağlanacak.

FUARDA YENİ ÜRÜNLER TÜKETİCİYLE BULUŞUYOR
Seramik sektörünün lideri Kaleseramik, tüketicinin hayatını kolaylaştıran teknolojik uygulamalarıyla dijital mağazacılık devrini başlatıyor. Kale Yapı Ürünleri Grubu Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı H. Derya Ercan, şöyle konuştu: "Tüketicilere banyosunu tasarlama olanağı veren 'Kale 360' uygulamasından sonra, sektörde ilk kez hayata geçirdiğimiz sanal gerçeklik teknolojisini mağazalara taşıyarak, tüketicinin hayalindeki banyoyu gözünün önüne getiriyoruz, satın almadan deneyimlemesini sağlıyoruz." Kaleseramik, 28. UNICERA Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı'na; Çanakkale Seramik, Kalebodur ve Kale markalarının yanı sıra İtalya'da satın aldığı Edileoughi ve Edilgres markalarıyla damgasını vuracak. Fuarda; İtalyan mimar Paolo Cesaretti ve Kaleseramik Teşhir Tasarım Ekibi'nin birlikte hazırlanan 750 metrekarelik stantta, en yeni ürünler ziyaretçilere sunulacak.  


Sabahla Günaydın Gazetesi 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner7

banner36