Selamiçeşme üstgeçidi modern altgeçit olacak!
Selamiçeşme Demiryolu Altgeçidi için geri sayım başladı. 1986 yılında Kadıköy Belediyesi tarafından yaptırılan Selamiçeşme Köprüsü; ilçeden geçen 8,5 kilometreden fazla uzunluktaki tren yolu hattı üzerinde bulunan 17 karayolu geçidinden bir tanesi. Söz konusu 17 geçitten sadece 10 tanesinde geliş ve gidiş şeritleri bulunduğu, diğerlerinin tek yönlü olduğu belirtilirken, Selamiçeşme üstgeçidinin, ilçenin karayolu ulaşım ağındaki öneminin büyük olduğu ifade ediliyor.

Ancak özellikle son yıllarda kentsel dönüşüm kapsamında inşaat faaliyetlerinin yoğunlaşmasıyla ağır tonajlı inşaat araçlarının da sık sık geçtiği köprü, zaman zaman kopan beton parçaları nedeniyle güçlendirilmesi gerektiği yönündeki eleştirilerle gündeme geliyordu.

YILLARIN YORGUNLUĞUNU TAŞIYOR

Kadıköy Belediyesi tarafından Selamiçeşme üstgeçidi ile ilgili yapılan bilgilendirmede; 2013 yılında Kadıköy Belediyesi'nce İTÜ'ye hazırlatılan statik inceleme raporunda, köprünün güçlendirilmesinin zorunlu olduğu sonucuna varıldığı belirtildi. Ancak Kadıköy Belediyesi'nin, köprünün yenilenmesi veya güçlendirilmesi işinin proje kapsamına aldırılması çabalarının sonuçsuz kaldığı ifade edilerek, "Ekonomik ömrünü dolduran köprünün işlevini devralmak üzere Kadıköy Belediyesi tarafından 2015 yılında altgeçit projesi hazırlatılmıştır. Proje Ulaştırma ve Haberleşme Bakanlığı'na bağlı Altyapı Hizmetleri Genel Müdürlüğü / Marmaray Bölge Müdürlüğü tarafından uygun bulunarak onaylanmıştır" denildi.

MODERN ALTGEÇİT GELİYOR

Selamiçeşme altgeçidi projesinde araç şeritlerinin yanı sıra bisiklet yolu, engelli vatandaşların ihtiyaçlarına uygun eğimde yaya yolları, altyapı hatlarına müdahaleyi kolaylaştıran galeri sistem gibi olanaklar bulunacağı belirtildi. Ömrü 100 yıl olarak projelendirilen altgeçidin hayata geçişi ile beraber araç, yaya ve bisikletli ulaşımının kolaylaşması ve güvenliğinin artması, gürültü kirliliğinin azaltılması, bölgenin estetik kalitesinin büyük ölçüde artması gibi faydalar öngörü lüyor. Yapıldığı dönemde faal bir tren yolunun altına karayolu inşa etmekteki güçlükler nedeniyle köprü olarak tasarlanan üst geçidin, Marmaray Projesi'nin inşaat aşamasına geçmesi sayesinde altgeçit olarak tasarlanabildiği ifade edildi. Projeye göre geçidin boyu 320 metreden 200 metreye inecek. Ayrıca köprü yakınındaki yaya köprüsü de işlevini altgeçide devredecek.

Tünaydın Gazetesi 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
nermin.ozarslan 7 yıl önce

Köprü inşaatı boyunca yayalar için geçici bir yol yapılabilecek mi,ayrıca FB1 otobusleri nereden geçecektir?

banner182

banner181