banner4

Ayse Yapı'nın Ataşehir projesi; Vogue Business Center
banner30
Nisan ayından beri lansman fiyatlarıyla satışa devanı 23 katlı ofis projesi Vogue Business Center'da satış oranları yüzde 60'ı buldu. Her bir satılık ofis katı 386 metrekare olarak tasarlanan proje Ayse Yapı tarafından Ataşehir'de inşa ediliyor. 105 ofisin bulunduğu projede metrekare satış fiyatları 6 bin 150 TL'den başlıyor. Bugüne kadar kentsel dönüşüm binaları, toplu konutlar ve iş merkezleri şeklinde plazalar inşa ettiklerini söyleyen Vogue Business Center Genel Koordinatörü İlker Kaan Özcan, Vogue Business Center'ın olduğu arsayı ise 2013-2014 yıllarında aldıklarını ve 3 ayrı parseli birleştirdiklerini söyledi.

Kaba inşaat seviyesinin yüzde 90'da olduğu projenin, eylül ayında ise toplun inşaat seviyesinin yüzde 80 seviyesine çıkacağını belirten Özcan tüm bina tesliminin ise Aralık 2016'da gerçekleşeceğini söyledi. Projenin yüzde 60'ının satıldığını fide eden Özcan, "Satışa stratejik olarak bakmıyoruz. Eğer müşteri konumu, daireyi, yaşam alanını sevdiyse ve aylar önce çıktığımız liste fiyatımız ne ise o rakam üzerinden müşteriye daireleri satıyoruz. Fiyatlarda değişken bir politika izlemiyoruz. İlk gün belirlediğimiz oranlar ne ise onu müşteriye sunuyoruz. Bu sayede müşteri biliyor ki ben değer yaratılırken aldım ve bittiğinde değer kazanmış olacağım" diye konuştu.

Satın alıp yerleşiyorlar
Ofislerine genelde oturumculardan yoğun talep olduğunu anlatan Özcan, "Kirada olan o kadar şirket merkezi var ki bu firmalar yüksek kiralardan şikâyetçi ve sonuçta bu kiraları ödeyip mülke de sahip olamıyorlar" dedi. İnşaat geliştiricilerinin kişiye özel metrekare çalışmaları yapmadığı için birçok firmanın yanlış, şekilsiz daire tiplerinde ya da kendilerine yetmeyen metrekarelerde kiralama yapmak zorunda kaldığını savunan Özcan, "Bizden alım yapan firmaların yüzde 80'i oturumcu. Bir kata 10 otopark dediğimizde çok şaşırıyorlar ve hem büyük metrekare hem de büyük otopark hem de uygun fiyatla mülk sahibi olan bu firmaları düşünün" dedi. Projenin yüzde 20'sinin yabancılara satıldığını kaydeden İlker Kaan Özcan, hala görüşmede oldukları ve alımyapacakyabancı firmalar olduğunu belirtti.

Yatırımcılara da avantaj yaratıyor
Yatırımcılar için bölgede kendi projelerine benzeyen başka bir emsalin olmamasının avantaj olduğunu belirten Özcan, "Lokasyon avantajı, metrekare avantajı, tesis avantajı bir de üzerine çok uygun lansman fiyatları eklenince stock market ten hisse senedi alıyor gibi hissedecekler. Çünkü değeri her geçen gün artıyor ve aynı projenin Ataşehir'de emsali yok" yorumunu yaptı.

Ofis üretiminin %85'i kiralamaya yönelik
Sadece istanbul'da ofis pazarında şu anda, inşaat halinde olan 1.07 milyon metrekare kiralanabilir ofis alanı üretildiğini aktaran ilker Kaan Özcan, her yıl minimum 300 bin metrekare büyüklüğünde ofis arzının istanbul ofis pazarına katıldığına vurgu yaptı. 2016 yılında A sınıfı ofis stoku 3.6 milyon metrekareye ulaştığını belirten Özcan, "Fakat bu verilerin yüzde 85'i kiralanabilir alan olarak üretildi. Biz satılabilir olduğu için ürünümüzü farklı görüyor ve bu sebeple kendimizi bu arz talep dengesine dahil oyunculardan görmüyoruz" dedi.

Ataşehir, Anadolu Yakasının Maslak'ı
İki çevreyolunun ortasında çok stratejik bir lokasyonda yer alan Ataşehir'in şirketlere tüm Türkiye'deki operasyonlarını buradan yönetebilme imkanı sunduğunu kaydeden Vogue Business Center Genel Koordinatörü İlker Kaan Özcan şu değerlendirmede bulundu: "Maslak ne ise bu bölgede Ataşehir odur. Gelişime müsait, oturumculan belli bir seviyenin üzerinde, ticari alanları kaliteli ve şehir planlaması doğru tasarlanmış, tüm Türkiye'de popüler bir marka gücüne sahip. Bir de üstüne hala değeri yükseliyor. New York'taki Manhattan nasıl tasarlanmış bir bölge ise Anadolu Yakasında Ataşehir gelişim ve yerleşim açısından aynıdır. Sadece şehir planlamasının fiziksel tipi değişkendir."

Leyla İLHAN/Dünya Gazetesi 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner36

banner7