banner4

İstanbullu yatırımcı İzmir emlağını tercih edecek!
banner30
İstanbul-İzmir arasındaki ulaşım süresini 3 buçuk saate düşürecek İzmir-İstanbul Otoyolu hızla devam ederken, İzmir emlak piyasası da İstanbullu yatınmcılan beklemeye başladı. Hem İzmirlilerin, hem de İstanbulluların merakla beklediği, iki ili 3 buçuk saate düşürecek dev İzmir-İstanbul Otoyol projesi tüm hızıyla devam ediyor. Bölgede hummalı bir çalışma yapılırken, projenin büyük bir bölümü tamamlandı.

İki büyükşehiri yakınlaştıracak olan proje, şimdiden iş dünyasını ise heyecanlandırdı. Emlak piyasasının temsilcileri, projeyle emlak piyasasının canlanacağı görüşünde birleşti. Sektör temsilcileri yaptığı açıklamalarda da, İzmir genelinde emlak fiyatlannın artabileceğini ifade etti. Merakla beklenen projeyi değerlendiren Müteahhitler Federasyonu Başkanı Necip Nasır, projeyle inşaat sektörünün büyük bir ivme kazanacağını söyledi. Nasır, "İzmir açısından önemi tartışılamaz bir proje. Ankara-İzmir hızlı tren hattının da tamamlanmasıyla İzmir hem İstanbul ile hem de Anadolu ile kucaklaşmış olacak. Başta inşaat sektörü olmak üzere; İzmirdeki tüm ekonomik sektörler bu anlamda büyük canlılık kazanacak; ancak inşaat sektörü büyük bir ivme kazanacak. Hem Anadoludan hem de Istanbuldan çok sayıda yatınma İzmirde emlak sahibi olabilmek için arayışa girecek. Fakat şunu belirtmeliyim ki; bu yatırımlarının İzmir'e olumlu yansıması için bir an evvel İzmir olarak master planlarımızı yapmamız gerekiyor. Sadece yollann gelmesi yeterli değil. Bizim bütüncül ve bölgesel planlarla İzmir'i inşaat sektörü açısından yatınm yapılabilir bir kent yapmamız gerek. Mevcut planlar yeterli değil. Planlan oluşturmadığımız sürece, gelecek talep sadece yeni sorunların doğmasına neden olacaktır" dedi.

Çok büyük talep görecek

Kavuklar Grup Gayrimenkul Geliştirme Grup Başkanı Metehan Kavuk da, bölgede 5-6 bin arası yeni marka konut satışı yapılacağını beklediklerini söyledi. Kavuk, "İzmir-İstanbul Otoyol Projesi ilk açıklandığı 2011 yılından bu yana özellikle Urla ve Çeşme gibi Yanmadada bulunan araziler 5 kata kadar değerlendi. Bu çok büyük bir oran. Bunu bizzat Çeşmede kendimize ev yapmak için aldığımız araziden biliyoruz. Bu kadar değer kazanacağını biz bile tahmin etmiyorduk. Projenin 2018 yılına kadar tamamlanması bekleniyor. Böyle büyük projeleri incelediğimizde asıl değer artışının, projelendirmenin hemen ardından yaşandığını görüyoruz. Asıl değer artışı yarımada çevresinde kısmen tamamlanmıştır. Proje bitimine kadar bir miktar daha değer artışı yaşanacak daha sonra projenin bitmesiyle yüzde 10-15 civarı bir artışla son bulacaktır. Otoyol projesi, yanmadada bulunan arazilere fiyat artışı olarak yansırken; şehir içine henüz bir etkide bulunmadı. Artık fiyat artış sırası kent merkezine geldi. Otoban bağlantısının ilk giriş ağzı Bornova. Yeni Bornova olarak isimlendirdiğimiz Altındağ - Çamdibi bölgesi özellikle üretilen arsa ve satış fiyatlan açısından İzmir'in gelişmeye en uygun bölgesi. Otoyol aracılığıyla izmir'e gelenleri de ilk karşılayan bölge. Bu yüzden çok büyük bir talep görecek ve önemli bir merkez haline gelecek. Biz bu bölgede yıllık 5-6 bin arası yeni marka konut satışı yapılacağını bekliyoruz ki; bu da İzmir genelinde 20 bin civannda bulunan rakamın 4de biri anlamına gelir" şeklinde konuştu.

Gözde Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Kalı ise İstanbulda yapılan projeler üzerinden örnek verdi. Otoyol projesinin İzmir piyasasını iki katına çıkaracağını ifade eden Kalı, "İstanbulda, Kanal İstanbul ve 3'üncü Köprü projeleriyle belli bölgelerin 10 kat prim yaptığını gördük. Bu projelerle ilgili büyük spekülasyonlar da dönüyor. İzmir-İstanbul Otoyolu da İzmir için çok önemli bir proje; ancak İzmir'in güzergahı belli. Spekülasyonlara o yüzden çok açık değil. Otoyol Projesi İzmir piyasasını iki katına çıkaracak bir proje. Fakat Yeni Bornova olarak adlandırdığımız bölge çok daha fazla değer kazanacak. Bu bölgeyi inşaat piyasası açısından ırmağın denize döküldüğü vadi olarak adlandırabiliriz. İstanbullular, bu tür projelere alışık olduğu için gelişmeleri çok daha önceden görüyor. 2016 yılı içinde İstanbul, Bursa ile birleşiyor. Önümüzdeki yıl da İzmir ve Bursa birleşiyor. Toplam yol 3 saate iniyor. Bizler sektörün içinde olduğumuz için gelişmeleri önceden gördük. Şimdi de vatandaşlar değer artışını görüyor. Ancak bu bölgenin kazanacağını söylerken Alsancak'ın değer kaybedeceğini ya da yerinde sayacağını söyleyemeyiz. Tüm İzmir değer kazanacak; ancak bu bölge en çok kazananı olacak. Özellikle Bayraklı'nın yeni kent merkezi olmasıyla da birlikte Yeni Bornova kentin çekim merkezi haline gelecek, izmirdeki marka projelerin 3'te birini bu bölge karşılayacaktır" diye aktardı.

Şimdi sıra ardından gelecek yatırımcılarda!

Tanyer İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Münir Tanyer de, Narlıdere'nin daha çok ilgi göreceğini dile getirerek, "İzmirİstanbul Otoyol Projesi son yıllann en önemli projelerinden biri. Anadolu'nun Avrupa'ya hızlı bir şekilde bağlantısını sağlayan çok önemli bir yol. Proje bütün Türkiye'yi kapsıyor ve buradaki en önemli ayak ise İzmir. Özellikle izmir tatil yapmak isteyen İstanbullulann çekim merkezi haline gelecek. Bu konuda İzmir'in ılıman iklimiyle, Akdeniz Bölgesi'ndeki kentlere oranla büyük avantajı mevcut. Bu insanlar aynca ulaşımın kolaylaşması ile birlikte Izmirden konut sahip olmak da isteyecekler. İzmirde dairesi olan bir adamın yazlığa ihtiyacı yok. Kent merkezinden yanm saat içinde denizine yüzmeye gider. Bu anlamda kentin şu bölgesi mi, bu bölgesi mi daha çok değer kazanır? diyemeyiz; ancak ben Narlıdere'nin yanmadanın hemen girişi olmasından kaynaklı çok daha avantajı bulunduğunu düşünüyorum. Rahat ve yaşanabilir bir kentte denize yakın konut sahibi olmak isteyen İstanbullular için Narlıdere çekim merkezi olacaktır. Çeşmeden yazlık almak yerine çok daha uygun fiyatlara Narlıdereden konut almak, Izmirden konut almak isteyenler için en uygun seçenek olacaktır" dedi.

İstanbul Gazetesi
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner36

banner7