Bu bölgelerdeki konut sahipleri dikkat!
2015 ile 2019 yılları arasında İstanbul’da 441 kilometre uzunluğunda raylı sistem ağının hayata geçirilmesi hedefleniyor. Yeni hayata geçirilecek projeler arasında İstanbul’un Anadolu yakası olarak bakıldığında bunlardan bir tanesi gelecek yıl açılması beklenen Üsküdar’dan Çekmeköy ve Sancaktepe’ye olan 20 kilometrelik uzaklığı 30 dakikanın altına indirecek olan Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy - Sancaktepe Metro Hattı.

Bununla birlikte 2016 Kartal-Kaynarca Metro ile bir sonraki yıl Sabiha Gökçen Havalimanı - Kaynarca Metro Hattı’nın bölge fiyatlarını hızla yukarı çekmesi bekleniyor. İstanbul’un her iki kıtasında da Halkalı’dan başlayıp Gebze’de sona erecek Marmaray Yüzeysel Metro projesi geçtiği istasyon bölgelerinde belirleyici olacak.




Avrupa yakasında ise 2017 yılında açılması beklenen Mecidiyeköy - Kağıthane - Alibeyköy - Mahmutbey Metro Hattı, 2018’deki Başakşehir - Kayaşehir Metro Hattı ve nihayet 2019’da da bölgedeki ulaşım sorununa ilaç olması beklenen Mahmutbey - Halkalı - Bahçeşehir Metro Hattı’nın hizmete girmesinin buraları ‘ulaşılmaz’ statüsünden çıkaracağı ifade ediliyor.



ULAŞIMLA DÖNÜŞÜM BAŞLIYOR

Söz konusu araştırmada dikkat çekilen bir nokta olası büyük İstanbul depremine karşı seferberlik ilan edilen kentsel dönüşüm uygulamalarının ulaşım projeleriyle desteklendiğinde ne kadar hızlı hayata geçtiği oldu.

Buna göre Bağcılar, Mahmutbey, Yenikapı, Sanayi, Kartal, Acıbadem, Göztepe, Yenisahra gibi eski, dayanıksız ve özensiz yapı stokunun bulunduğu yerleşimler raylı sistem ağı ile tanıştıktan sonra bu bölgelerde inşaat şirketleri kentsel dönüşüm faaliyetlerine giriştiler.

Merkeze yakın çeperde bulunan bu bölgelerde özellikle ada bazında uygun dönüşüm alanlarının bulup hak sahiplerini ikna etmek için müteahhitler kendi aralarında yarışıyorlar. Merkeze yakın bu ikinci bölgede bulunan noktalarda fiyat artışlarının da daha hızlı olması gözlerden kaçmıyor.




"İLK AÇILDIĞINDA YÜZDE 20 PRİM GARANTİ"

İstanbul içerisinde aktif işleyen ulaşım hatlarındaki birim fiyatlarının sürekli olarak yükselmeye devam ettiğini dile getiren TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, “Ancak şu anda planlama aşamasında ve yapım halinde olan ulaşım hatlarıyla birlikte bu artışların alanlarını daha da genişleterek İstanbul’un tamamına yayılmasının söz konusu olacağı neredeyse kesin. 2011 yılında İstanbul Metrosu’nun M2 hattında hizmete açılan Hacıosman durağının ardından buraya yakın noktalarda yüzde 20’lik artış meydana geldi. Yapımına karar verildiğinde, ihalesine çıkıldığında ve yapımı esnasındaki fiyat artışlarının dışında bir artıştı bu” değerlendirmesinde bulundu. Maya, İstanbul’da yeni dönemdeki metro, metrobüs ve Marmaray hatlarının yeni istasyon açılışlarının da fiyatları aynı şekilde yukarıya çektiğine işaret ederek hatla birlikte değer artışının da geldiğini, söyledi.

HABERTÜRK
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner91