Avrasya Tüneli'nde son 75 metreye gelindi
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Asya ve Avrupa'yı deniz tabanı altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi'nde en önemli aşamanın başarıyla tamamlanmak üzere olduğunu belirterek, "Projede deniz altında kazılan tünelde son 75 metreye gelindi" dedi.

Kazı işlemleri bitiyor
Doğu ve batı yönünde karada inşa edilen tünellerin kazı işleminin tamamlandığını belirten Bilgin, deniz altındaki tünelde ise yüzde 97 ilerleme sağlandığını ve kazı işlemlerinin bu ay sonuna kadar bitirilmesinin hedeflendiğini bildirdi. Dünyanın en iyi mühendislik projelerinden biri olan Avrasya Tüneli Projesi'nde (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) tarihi günün yaklaştığına dikkati çeken Bilgin, TBM (tünel açma makinesi) diye adlandırılan makineyle deniz altında delinen tünelde, 19 Nisan 2014'te Asya yakasında başlayan kazı çalışmalarının bu ay sonuna kadar Avrupa yakasında tamamlanacağını kaydetti. Proje için özel olarak üretilen ve İstanblul Boğazı altında 3344 kilometrelik alanı kazarak ilerleyen tünel açma makinesiyle iki kıtanın deniz tabanı altında birleştirilmiş olacağına işaret eden Bilgin, "Türkiye, tünelcilik teknolojisinde çığır açan Avrasya Tüneli ile dünyanın en başarılı mühendislik eserlerinden birine sahip olacak" diye konuştu.

Yap-işlet-devret modeli
İstanbul'un trafik sorununun çözümüne ve İstanbul Boğazı karayolu geçişine katkı sağlamak amacıyla yap-işlet- devret modeliyle ihale edilen projede İstanbul Boğazı altındaki tünel açma çalışmalarının tamamlanmak üzere olduğunu dile getiren Bilgin, her iki yakadaki karayolu tünellerinde de kazı çalışmalarının tamamlandığını, yol ve sanat yapı çalışmalarının sürdüğünü anlattı. Bakan Bilgin, Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek Avrasya Tüneli ile İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergahta yolculuk süresinin 15 dakikaya kadar ineceğini ifade etti. Sözleşme gereği Ağustos 2017'de hizmete girmesi planlanan projenin bitiş tarihinin Aralık 2016'ya çekildiğini anlatan Bilgin, bu hedef doğrultusunda yüklenici firmanın çalışmalarını sürdürdüğünü bildirdi.

Ödüllü proje
Dünyanın sayılı ve ender mühendislik projelerinden biri olarak nitelendirilen Avrasya Tüneli'nin depreme dayanıklılığını artırmak amacıyla iki ayrı noktada özel sismik contanın monte edildiğini anlatan Bakan Bilgin, projenin sahip olduğu yüksek standartlar nedeniyle Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasının (EBRD) sürdürülebilirlik açısından en başarılı projelere verdiği "En İyi Çevresel ve Sosyal Uygulama Ödülü"ne layık görüldüğünü de ifade etti.

Proje yatırımı için kamu kaynaklarından hiçbir harcamada bulunulmadığına dikkati çeken Bilgin, "Proje, yap-işlet-devret modeliyle, yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştiriliyor. Projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştirecek ATAŞ, tünelin 24 yıl 5 ay süreyle işletilmesini üstlenecek. İşletme süresinin tamamlanmasıyla Avrasya Tüneli kamuya devredilecek" diye konuştu. Üç kısımdan oluşan projenin ilk etabında sahil yolu Kazlıçeşme'ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor. 1.5 kilometrelik kısım yer kotunun altına alınarak, kavşak ve yan yollar yapılıyor. 2'nci kısımda 5.4 kilometrelik Boğaz geçişi, 3'üncü kısımda ise Asya Yakası yol ve kavşak düzenlemeleriyle D-100 karayolunun 3800 metrelik bölümü 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor. 

Milliyet

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner91