banner4

Mutfakta evrensel, banyoda otantik tasarım tercihimiz!
banner30
Mutfakların yenilenmesinde 18 yaş ve üzeri kadın ve erkekler yüzde 40 oranlarıyla evrensel tasarım çizgilerine sahip Cosmopolitan tasarım anlayışıyla üretilen armatürler ve çağdaş tasarım anlaşyışıyla üretilen Contemporary armatürleri tercih ettiklerini ifade ettiler. 18-24 yaş grubunda, Contemporary tarzı mutfak tercihi, diğer yaş gruplarına göre daha yüksek oldu.

Banyoların yenilenmesi durumunda ise, 18 yaş ve üzeri kadın ve erkeklerin tercih edecekleri banyo tipi sorgulandığında, yüzde 37 oranı ile otantik çizgilere sahip Authentic tip banyo ilk sırada yer aldı. Bu banyo tipini sırasıyla Cosmopolitan (yüzde 36) ve Contemporary (yüzde 28) banyo tipleri takip etti. Cosmopolitan banyo tipi tercihi AB SES grubunda, diğer gruplara göre daha yüksek oranda tercih edildi.

Banyo ve mutfak değiştirmenin en büyük sebebi ‘eskime’
Aynı araştırmada, banyo ve mutfakların değiştirilme nedeni olarak da 25 yaş üzeri katılımcıların yüzde 33’ü “eskidiğinde (kırıldığında, bozulduğunda)”, yüzde 30’u “yeni ev satın aldığımda” (ev sahibi olarak), yüzde 22’si “modası geçtiğinde” ve yüzde 15’i de “yeni eve taşındığımda” (kiracı olarak) cevaplarını verdi.

Mutfak ve banyo değiştirme ortalaması 9 yıl
Türkiye kent / kır genelini temsili nitelikte yapılan araştırmada ayrıca, hanelerde ortalama 4 kişinin yaşadığı, görüşülen 1551 kişinin yüzde 5’nin ise yalnız yaşadığı belirlendi. Yalnız yaşayanların oranının AB gelir grubunda diğer gelir gruplarına oranla daha yüksek olduğu görülürken,25 yaş ve üzeri Türkiye nüfusunun mutfak ve banyo değiştirme sıklığı ortalama 9 yıl olarak saptandı.



Mutfakta ortalama 2 saat geçiriyoruz
Araştırma ayrıca, Türk insanının mutfakta bir günde ortalama 2 saat geçirdiğini, 35-54 yaş grubundaki kadınların mutfakta daha fazla zaman geçirdiğini ortaya koydu. Araştırmaya katılanların yüzde 63’ü mutfağı yalnızca yemek ihtiyacını karşılamak için kullanırken kadınlar, erkeklere oranla mutfakta daha fazla keyif amaçlı vakit geçiriyorlar.

Araştırmaya katılan her 10 kişiden 8’i (yüzde 83) banyoyu yalnızca kişisel ihtiyaçlarını karşılamak amaçlı kullanırken kadınlar ve AB SES grubu, göreceli olarak keyif amaçlı banyoyu daha fazla kullanıyorlar. 

GROHE tarafından TNS işbirliği ile gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre mutfak tercihlerinde yüzde 40 ile ‘Evrensel’, banyoda yüzde 37 ile ‘Otantik’ tasarım tercih ediliyor.


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner7

banner36