Terraco ürünü Superwood'a Yılın Cephe Malzemesi ödülü!
Bilinirliği yüksek büyük markalar, İZODER-SUDER-PANELDER-EPSDER-ÇATIDER gibi dernekler, mimarlık fakülteleri öğretim üyeleri ve bağımsız mimarlar dahil sektör temsilcilerinden oluşan 60 kişilik jüri yarışmadaki 4 kategoride ödül kazanmayı hak eden firmaları belirledi.

Yılın Cephe Malzemesi kategorisinde yarışan 5 aday arasında ödüle layık görülen Terraco, ödülünü 11 Mayıs 2016 günü 39. İstanbul Yapı Fuarı’nda düzenlenen törenle aldı. Ödülü Teracco Group adına alan Terraco A.Ş. Türkiye Genel Müdürü Bulut Uzun, ödül töreni sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Bulut Uzun, 28 yıldır Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan Terraco A.Ş’nin 5 yıl içinde Türkiye'de yatırımlarını arttırarak yüzde 400 büyümeyi hedeflediğini kaydetti. Uzun; “Türkiye’de 100’ün üzerinde bayiimiz ve 200’ün üzerinde de kayıtlı uygulama bayiimiz bulunuyor. Terraco beş yıllık genişleme planı kapsamında farklı illerde yatırım yapmayı hedefliyor” dedi. Şirketin, bu yatırımlar çerçevesinde otomasyona ağırlık vereceği ve iyi yetişmiş mavi ve beyaz yakalı 120 uzman istihdam edeceği öğrenildi. Uzun, çevreci ve çözüm odaklı İskandinav teknolojisi ile hizmet veren firmanın, 5 yıllık gelişim ve yatırım programına göre Türkiye’de 3 Milyon Euro tutarında yatırım yapacağını bildirdi.

Terraco Genel Müdürü Bulut Uzun, ödül alan ürün Superwood ile ilgili olarak şu açıklamalarda bulundu:
“Superwood ahşap görüntüsüne muadil olarak çıkardığımız bir boya. Fiyatının ekonomik olması da müşteri için çok cazip. Teknik olarak ahşap cepheleri giydirme cephe sistemiyle yapıyorsunuz ve mantolama ile birleştiriyorsunuz. İşte o birleştirme yerleri her zaman problemlidir. Ucuz ya da pahalı olsun, o detayı iyi çözemediyseniz su cephenizden içeri girecektir. Superwood boya ile yalıtım kısmında hiçbir kesinti yapmıyorsunuz. İstediğiniz yere ahşap görünümü veriyorsunuz. Dolayısıyla ürününüz kaliteli ve uygulamanız iyiyse hiçbir şekilde su alma, bozulma gibi bir problemi olmuyor. İkincisi, Türkiye’de dış cephede olsun iç cephede olsun artık moda çok çabuk değişiyor. Örneğin ahşap kaplama yaptınız ve binanızda mutlu değilsiniz. Ahşap kaplamayı sökme maliyeti inanılmaz fazladır ve sökülen de atıktır. Ancak bizim ahşap görüntülü ürünümüz kullanılırsa üzerini boyamanız yeterli. Bu iki avantajı beni bir mühendis olarak ekonomikliğinden daha çok heyecanlandırıyor.”

Sektöre yeni bir soluk getirdiği belirtilen ürünün piyasaya çıkar çıkmaz büyük ilgi gördüğünü, siparişleri yetiştirmekte zorlandıklarını belirten Bulut Uzun; “Superwood kısa sürede teknik şartnamelere girmeye başladı. Çok meşhur projelere bu ürünümüzü satıyoruz. Her segmentteki müşterilerimiz Superwood ahşap görünümlü cepheden çok memnunlar. Yoğun ilgi üzerine bir Superwood serisi yaptık, fuardan sonra kataloglarda görülecek. Ancak üzerinde çalıştığımız en az ödüllü ürün kadar yenilikçi başka ürünler de var. Amacımız her yıl inşaat sektörüne üç dört yeni ürün sunmak” dedi.

Her türlü iklim koşuluna dayanıklı Superwood Ahşap Görünümlü Cephe Serisi’nde 13 standart renk seçeneği bulunuyor ancak özel çalışmalar çerçevesinde renk seçeneği sonsuza uzanabiliyor.

Terraco A.Ş.; büyük üretim tesisi, ihracat potansiyeli ve Genel Müdür Uzun’un mimarı olduğu yatırım ve gelişim programı nedeniyle Terraco Group için stratejik öneme sahip. Bulut Uzun, bir Türk mühendis olarak 40’lı yaşlarında dünya çapında faaliyet gösteren bir firmanın önemli merkezlerinden birinin yönetimine gelmiş bir isim olarak Türk gençlerine kariyer planlaması konusunda tavsiyeleri sorulduğunda şunları söyledi:

“Ben ömür boyu öğrenciyim. Okumayı bırakmadım. Dünyada neler olup bittiğini hep takip ettim ve işi ustasından öğrendim. Ödül aldığımız ürünü uygulayabiliyorum. Yapabildiğim her şeyi çok rahat satabiliyorum anlatabiliyorum. Gençler, güncellemeden asla vazgeçmeyin.

Türkiye’nin çalışmaya ve yeniliklere ihtiyacı var. Avrupa’daki patent başvuru sayısı 300 bin iken Türkiye’de bu sayı 10 bin. Bu uçurumu kapatmak için AR-GE yatırımlarına ve yenilikçi düşünceye ihtiyacımız var. Sektörlerin gelişmesinin sadece ciro veya makine ile değil yeniliklerle de olması gerek. Şimdiki aklım olsa mutlaka iki üç yıl dışarıda neler olduğunu görüp sonra Türkiye’ye gelirdim. Gençler katma değer yaratacak ürünlerin Türkiye’de üretilmesine yönelmeli. Bizde bir sokakta bakkal varsa yanında bir bakkal daha açılır. Gençler, siz başka bir şey düşünün, başka bir dükkan açın, bu adamın sattığını satmayın. Sonra bakıyorsunuz kısa süre sonra biri hatta ikisi birden kapanıyor. Bizim sektörde özellikle uygulama tarafında şirket yaşam ömürleri üç dört sene oluyor. İşte bunu önlemek ve gelişmek hep o dillere pelesenk olan yenilikçiliği içselleştirmekten geçiyor” 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181