banner4

Yer döşeme malzemelerinin tüketimi giderek artıyor!
banner30
Zemin döşemeleri ağaç, parke, laminat parke, yer karosu, granit, mermer seramik gibi değişik ürün gruplarından oluşuyor. Yeni inşaat projelerinde artık hemen her zemin döşemesi evlerde kullanılıyor. Artan tüketim ve talep, ürünlerin niteliğini de değiştiriyor. Aşınmaya karşı dirençli ve hijyenik ürünler, kolay temizlenebilirlik, ses geçirmezlik gibi özellikler dekoratif ürünlerde bir araya getiriliyor.

Seramik tercihi fazla

Yer döşemelerinde en fazla tercih edilen ürünlerin başında seramik geliyor. Maliyet yönünden ekonomikliği, renk ve desen seçeneğinin çokluğu seramiğin tercih edilmesini sağlıyor. Türkiye bu ürün grubunda yüksek bir üretim gücüne sahip ve kalitesiyle öne çıkıyor. Sektörün teknolojiye yaptığı yatırımlar nitelikli ürünler üretilmesini sağlıyor.

Halının döşemesi kolay

Yer döşemeleri alanında özellikle ticari işletme ve ofislerde tercih edilen ürün grubu ise duvardan duvara halılar. Yer döşemesi olarak halı, dayanıklılık, estetik, bakım kolaylığı, ses ve ısı yalıtımı gibi özellikleriyle öne çıkıyor. Türk halıları dünya pazarında da güçlü konumda. Verilere göre son 5 yılda 10 milyar dolar halı ihracatı gerçekleştirildi. Parke tüketimi hızlı artıyor Yer döşemeleri pazarının en fazla büyüyen alanı ise parke. 2016 verilerine göre yılda yaklaşık 120 milyon metrekare laminat parke üretiliyor. Parke Çalıştayı'ndaki değerlendirmelere göre aylık parke tüketimi 8 milyon metrekare. Yani her gün 350 bin metrekare laminat parke döşeniyor. Artan inşaat yatırımları tüketimle birlikte kaliteyi ve üretim teknolojisini de geliştiriyor.

Posta Gazetesi 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner36

banner7