www.emlaksayfasi.com.tr

Emlak Vergisi 2. taksit ödemeleri bugün başlıyor!

Bilgi Odası

Gayrimenkul sahiplerinin her yıl 2 taksit şeklinde ödediği Emlak Vergisi'nin ikinci taksit ödemeleri bugün itibari ile başlıyor.

Konut ve işyeri sahiplerini yakından ilgilendiren Emlak Vergisi her yıl 2 taksit şeklinde ödeniyor. İlk taksit ödemesi mart ayında yapılmıştı. Şimdi ise İkinci taksit ödemeleri başlıyor. 

Bugünden itibaren (1 Kasım 2016) ödenebilecek Emlak Vergisi 2. taksit ödemeleri için son gün 1 Aralık 2016 olarak açıklandı.

Kiracıları ilgilendirmeyen yalnızca mülk sahibinin ödemesi gereken Emlak Vergisi hakkında merak edilen bazı hususlar bulunuyor. Bunların başında emlak vergisinin ödeme yeri geliyor. Eğer gayrimenkul sahibi iseniz vergisini ödemkle yükümlü olduğunuz taşınmazın ödemesini bağlı olduğu belediyeye yapabilir ya da bağlı bulunulan belediyelerin vergi tahsilatı yapan şubeleri, PTT yolu ya da banka şubeleri aracılığı ile ödemenizi yapabilirsiniz. Gayrimenkulünüzün bağlı olduğu belediyenin vergi ödemesi ile ilgili internet üzerinden bir sistemi var ise internet üzerinden de vergi borcunuzu ödeyebilirsiniz.


Ödenmemesi durumunda vergiye ek olarak gecikme cezası uygulanan Emlak Vergisi yükümlülüğünü yerine getirebilmeniz için bir takım belgeler gerekiyor. Peki Emlak Vergisi öderken gerekli olan belgeler nelerdir?

Emlak Vergisi ödemesi için gerekli olan belgeler;
-Tapu fotokopisi,
-Binanın bulunduğu adres,
-Mülk sahibinin ikamet ve arsa iş yeri adresi,
-Vergi numarası
-T.C. kimlik numarası,
-Binalar için yapı kullanma izin fotokopisi. 

Emlak Vergisi ile ilgili bazı ayrıntılar ise şu şekilde;
Eğer eviniz yeni bir bina da ise 5 yıl süre ile gayrimenkulün emlak vergisi değerinin çeyreğinden muaf tutursunuz.
Kat irtifakı olan gayrimenkulünüz var ise; arsa vergisi ödemesi yapmazsınız. Yalnızca ev, ofis veya dükkan vergisini ödemeniz yeterlidir.

Ayfer ERDOĞAN / EmlakSayfası.com.tr
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.