www.emlaksayfasi.com.tr

Tapu işlemleri için gerekli evraklar 2016!

Bilgi Odası

Gayrimenkul alım ve satımı yapılırken tapudan istenen evraklar nelerdir? İşte tapu işlemleri için gerekli evraklar...

Bir mülkü devralmak ya da devretmek için tapu müdürlüğünde gereken işlemlerin yapılması zorunludur. Öncelikle tapuda işlem yapmak için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattından ya da tapu müdürlüğünün resmi sayfasından randevu almak gerekiyor. Bir sonraki adım ise tapuda istenen belgelerin temin edilmesi ve tapu devir masraflarının ödenmesidir. Bu işlemler tamamlandıktan sonra tapu alım veya satımı gerçekleştirilmiş oluyor. Peki ya tapu işlemleri için gereken evraklar nelerdir? İşte 2016 yılı için tapu işlemlerinde istenen evraklar...

Tapu işlemleri için gerekli evraklar nelerdir?
Tapu işlemlerinde gerçek kişilerin T.C kimlik numarasını tüzel kişilerin ise vergi kimlik numarasının ibrazını bulundurması zorunludur. Bunların dışında tapuda alıcıdan ve satıcıdan ayrı ayrı belgeler istenir. 

Satıcıdan tapu şatışı için istenen gerekli evraklar; tapu aslı ve fotokopisi, 1 adet resim (resim en geç 6 ay içinde çekilmiş ve 6x4 cm ebadında orjinal fotoğraf olmalıdır), Nüfus cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi, belediyeden vergi borcu yoktur yazısı, eğer tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa emlakçının adına vekaletnamedir. 

Alıcıdan tapu satışı için istenen evraklarsa; 2 resim, nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi ve satıcı işlemlerinde olduğu gibi tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa emlakçının adına vekaletname istenmektedir.

Hilal MİSİRLİ / EmlakSayfası.com.tr
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.