www.emlaksayfasi.com.tr

Konut satışında tapuda istenen belgeler!

Tapu

Konut satışında tapuda istenen belgeler ile ilgili detaylar haberimizde yer alıyor.

Konut satışında tapuda istenen belgeler detaylarını sizler için araştırdık. Tapuda gerçekleştirilen taşınmaz satışı sırasında bazı belgeler isteniyor. Alıcıdan ayrı ayrı istenen belgeler önceden hazırlandığı taksirde tapu işlemi konaylıkla halledilebiliyor.

Konut satışında tapuda istenen belgeler şu şekilde;
- Alıcı ve satıcının nüfus cüzdanı ve her ikisininde birer fotokopisi,
-  Son 6 ay içerisinde çekilmiş 6 x 4 cm ebadında satıcının 1 alıcının 2 adet fotoğrafı,
- Taşınmazın bağlı olduğu belediyeden alınan "Vergi Borcu Yoktur" yazısı,
- Taşınmazın tapusunun aslı ve fotokopisi,
- Konut veya işyerinde zorunlu olan DASK sigortası, (Taşınmazın DASK sigortası yoksa alım-satımın yapılamayacağı için öncelikle herhangi bir sigorta acentesinden yaptırması gerekmektedir)
- Alım-satım işlemini emlakçı veya tam yetkili kişi yapacak ise vekaletname, 

Bu belgeleri yanında bulunduran satıcılar alım satım işlemini sorunsuz halledebilir. Fakat tüzel kişilerin devir işlemlerinde daha farklı belgeler istenmektedir. Tüzel kişilerden istenen belgeler şu şekilde;
- Şirket yetkilisinin imza sirküleri
- Şirketin vergi levhasının aslı ve örneği,
- Son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği,
- Taşınmaz mala ilişkin satışlarda yetkinin ve yetkililerin kimlik bilgilerinin açıkça yer aldığı yetki belgesi
- Satışı vekil yapacaksa vekaletname,
- Taşınmaza ait ilgili belediyeden alınmış harca tabi rayiç değer ve vergi borcu yoktur yazısı

Konut satışında tapuda istenen belgeler ile ilgili gelişmeleri ve haberleri sitemizden takip edebilirsiniz.

Konut satışında tapu harcı ne kadar sorunun cevabı için tıklayınız.
​Konut satışında tapu harcını kim öder sorusun cevabı için tıklayınız.


Hilal MİSİRLİ / EmlakSayfasi.com.tr
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.