www.emlaksayfasi.com.tr

Tapu başvuru evrakları!

Tapu

Konut, arsa, arazi ve dükkan gibi taşınmaz malların devri ve satış işlemi için gerekli olan tapu başvuru evrakları nelerdir? İşte tapu başvuru evrakları listesi ve istenen belgeler

Tapu başvuru evrakları ilgili tapu müdürlüğüne yapılacak başvuru esnasında eksiksiz bir şekilde hazırlanmalı ve işlem esnasında beyan edilmelidir. Gayrimenkul veya taşınmaz malların alıcı ve satıcı arasında belirli bir satış fiyatı ile el değiştirmesi sonucu tapu değişimi söz konusu olup, bu değişime sonucunda yeni tapu sahibinin ilgili müdürlük tarafından istenen tapu başvuru evrakları listesini eksiksiz bir şekilde hazırlaması gerekmektedir. 

İşte tapu başvuru evrakları ve istenen belgeler:

- Nüfus Cüzdanı ve Temsil Belgesi
- Gerçek Kişilerde Fotoğraf
- İcra Müdürlüğünün Satış Müzekkeresi (Cebri İcra Yolu ile Satılmış ise)
- Mahkeme Müzekkeresi (Ortaklığın Giderilmesi Davası Yolu ile Satılmış ise)
- Bina Vasıflı Taşınmazlarda Zorunlu Deprem Sigortası
- İlgili Belediyeden Alınmış Emlak Vergisi Değerini Belirtir Belge

Tapu başvuru evrakları içerisinde herhangi birinin eksik olması veya beyan edilmemesi halinde tapu talep işlemleriniz gerçekleşmemektedir.

Hilal MİSİRLİ / EmlakSayfasi.com.tr
 
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.