Antalya Balbey Kentsel Yenileme Projesi için Bakanlar Kurulu kararı çıktı!
Antalya'nın kent merkezi tam bir cazibe merkezine dönüşüyor. Büyükşehir Belediyesi'nin AESOB'a devrettiği Sobacılar Çarşısı içerisinde Ahi Evran Müzesi ve Kültür Sanat Galerisi, Ahi Evran Heykeli ve Esnaf Sicil irtibat bürosu törenle hizmete açıldı. Başkan Türel, kent merkezinin Sobacılar Çarşısı ile birlikte yeni cazibe merkezi ve tam bir esnaf buluşma noktası olacağını söyledi.

Büyükşehir Belediyesi'nin 6 dükkan ve 1 kafeterya ile birlikte AESOB'a bedelsiz devrettiği Balbey Mahallesi'nde bulunan Sobacılar Çarşısı Antalyalı esnafın yeni buluşma merkezi oluyor. Sobacılar Çarşısı içerisinde bulunan ancak hizmet vermeyen Fikret Otyam Sanat Galerisi AESOB tarafından Ahi Evran Müzesi ve Kültür Sanat Galerisi'ne dönüştürüldü. Ahi Evran Müzesi ve Kültür Sanat Galerisi ile birlikte çarşı içerisinde Esnaf ve Sanatkarlar Sicil irtibat Bürosu ve Ahi Evran Heykeli'nin açılışı için tören düzenlendi. Törene, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Konfederasyon Başkanı Fevzi Apaydın, Muratpaşa ilçe Kaymakamı Sedat Sırrı Arısoy, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, II Emniyet Müdürü Celal Uzunkaya, AK Parti II Başkanı Rıza Sümer, ATSO Başkanı Davut Çetin, AESOB Başkanı Adlıhan Dere, Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Mehmet Ali Alkan, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile vatandaşlar katıldı.

O TURİST BU DÜKKANA GİRECEK
Açılış töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, son derece anlamlı bir tören gerçekleştirildiğini belirterek bazı törenlerin manevi değerinin maddi değerinden çok daha fazla olduğuna dikkat çekti. Esnafın özellikle turizmdeki pastadan yeterli payı alması ve kent merkezinin cazibe merkezi haline dönüştürülmesi konusunda yıllardır gece gündüz gayretle çalışüğmı anlatan Başkan Türel, "2014 kampanyasında iddialı bir söz söylemiştim. 'O turist bu dükkana girecek' demiştim. Eğer siz kent merkezini bir cazibe merkezi haline getirmezseniz o zaman turist otelin içinde kalır. Zaten bir akvaryum var. Her istediğini orada bulabiliyor. Otelin dışına çıkmaz. Bu örneği her yerde söylerim; Paris'e gitmiş bir turist, diyelim ki Paris'in içindeki tüm oteller her şey dahil bir sistemle işletiliyor. Eyfel Kulesi'ni görmeden Paris'ten ayrılır mı? Ayrılmaz. Çünkü Paris'in merkezinde öyle bir çekim alanı mevcut. Herkes orayı gider görür, işte biz de bunu Antalya'da gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Hemen yanı başımızda Antalya tarihini 2 bin yıldan 3 bin yıl öncesine taşıyan tarihi mezarlık Nekropol alanı ve yanında çarşı kültürümüzü yaşatacak bir kültür merkezi gerçekleşiyor" dedi.

CUMHURİYET MEYDANI ADINA YAKIŞIR HALE GELECEK
Başkan Türel sözlerini şöyle sürdürdü: "Balbey Kentsel Yenileme Projemizle ilgili Bakanlar Kurulu kararı çıktı. Artık nihai çalışmaları yürütüyoruz. Hak sahipleri ile konuşuyoruz. Sobacılar Çarşı'mızdan, yani demirciler içinden Balbey'e bir geçiş, bir kapı, bir meydan oluşturmak suretiyle Antalya'nın ikinci Kaleiçi'ni, pırlanta değeri Balbey'i turizmin hizmetine sunacak çalışmaların nihai noktasına geldik. Etap etap yapmaya başlayacağız. Uk etabın çalışmasını da ümit ediyorum ki bu senenin içerisinde, olmadı önümüzdeki senenin başında başlatmış olacağız. Cumhuriyet Meydanı'nı Cumhuriyet'in adına yakışır hale getireceğiz. Cumhuriyet Meydanı'mızm altında maalesef Sobacılar Çarşı'sının aynı eski görüntüsüne sahip mezbelelik bir alan, dükkanlar zinciri yıkılarak meydanı adına yakışır bir hale getireceğiz. Meydanı yüzde 20 civarında bir genişlemesiyle çok farklı bir görünüme kavuşturacağız. 30 Ağustos'ta tören kutlamaları ile birlikte Cumhuriyet Meydanı'mızm yenilenmiş görüntüsünün açılış töreninde buluşacağız. Kaleiçi'nin hemen yanında Kent Müzesi ki Türkiye'nin en geniş açık hava müzelerinden olacak, içinde 4 tane ayrı müzeyi barındırıyor olacak. Yat Limanı ile ilgili çalışmaları noktalamak üzereyiz. Kent merkezinde Antalya'nın böylesine bir cazibe alanı yaklaşık bin hektarlık yani 10 bin dönümlük bir kent merkezi alanından bahsediyoruz. Bu olduğunda o turistler işte bu dükkana girecek"

VAKIFLARDAN BÜYÜKŞEHİRE GEÇİYOR
Başkan Türel, Sobacılar Çarşısı Projesi'nin belediye başkanlığı görevinin ilk dönemimde başladığını hatırlatarak " Buradaki esnafımızın büyük desteğini gördük. Hiç unutmuyorum 2008'in içerisinde bu projeyi başlatacağımız zaman esnaf kardeşlerimiz toplanıp bana geldiler. Ben de yapılmamasını isteyecekler diye düşünüyordum. Tam farklı bir tercih gösterdiler. Dediler ki; "Başkan biz burada çok zor durumda ekmek paramızın peşinde koşuyoruz. Bu projeyi sen de yapmazsan kimse yapmaz. Bir an önce başla ki görev döneminde bitir bizde anahtarlarımızı alalım." Ben de hızlı bir şekilde tamamlayarak 2009'dan önce görev dönemimi tamamlamadan buradaki esnaflarımıza Vakıflar Bölge Müdürlüğü ile de bir protokol yaparak bu projeyi gerçekleştirdim. Fakat tabi ki zaman zaman bürokratik hususlar bir takım sıkıntıları aşmada bizi fevkalade zorluyor. Vakıfların burada kira bedelleriyle ilgili geçmişten gelen rakamlardan dolayı kira bedellerini indirememek gibi bir bürokratik zorluğu var. Esnafımıza da yüksek gelen bu kira bedellerinin düşürülmesi konusunda milletvekilliği dönemimde de gayret ettim, uğraştım Şimdi de açık ve net ifade ediyorum. Bunu Vakıflar Bölge Müdürlüğü mülkiyeti içerisinde çözebilmemiz mümkün değil. O yüzden burada Vakıfların mülkiyeti içerisindeki dükkanları Büyükşehir'in mülkiyetine geçirmek istiyoruz ki kira bedellerini düşürebilelim. Vakıflarla bir takım konularda protokol arifesindeyiz. Ama ilk imzalayacağımız protokolün içerisinde demirciler içerisindeki dükkanların Vakıflar mülkiyetinden Büyükşehir'e geçirilmesi hususu mutlaka Allah'ın izniyle olacaktır. Böylelikle bunu biz mülkiyetimizde aldığımızda EKDAG'a uygun kiralama imkanı Büyükşehir olarak yapabileceğiz. Bu bürokratik sıkıntıyı da aşmış olacağız. Bir taraftan esnafımızı düşünüyoruz bir taraftan Antalya'nın kent merkezini bir cazibe merkezi, cazibe alanı haline getirmeye çalışıyoruz" şeklinde konuştu.