İzmir yatırım yapacak iller arasında ilk sırada!
İnşaat sektörünün parlayan yıldızı İzmir halen yapımı süren 15 bin konutla adeta şantiyeyi andırıyor. Bornova, Altındağ, Bayraklı, Çiğli, Karşıyaka, Gaziemir, Ulukent, Konak, Menemen, Torbalı, Narlıdere, Çeşme bölgelerinde her biri 30 milyon lira ve üzerinde yatırım değerine sahip 52 konut projesi devam ediyor. Projelerin tamamlanmasıyla 2019'da yılına kadar kent merkezine 20 milyar liralık yatırımla 15 bin yeni konut kazandırılacak.

İzmir gözde oldu
Hükümetin İzmir-İstanbul, İzmir-Antalya otoyol projelerinin yanı sıra İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Treni (YHT) projeleriyle ortalama 3.5 saatte ulaşılabilir hale gelecek İzmir, inşaat sektörünün de gözde illerinden biri oldu. İstanbul'daki konut doygunluğunun ardından firmaların İzmir'e yönelmesi de kentin dört bir yanında ilginç mimariye sahip kulelerin, karma projelerin ve AVM'lerin yükselmesini sağladı. Halen 10 ilçede devam eden projelerin her birindeki konut sayısı ise 52 ila 1178 arasında değişiyor.

İnşaat alanında hızla parlayan izmir özellikle yatırım için ev alanların yoğun ilgisiyle karşılaşırken yapı ve inşaat firmaları da yatırımlarını izmir'e çevirdi. Yapılmakta olan projelerde bürüt metrekare fiyatının ortalaması 4 bin liraya dayanıyor. En düşük metrekare fiyatı ise 1727 TL ile Ulukent'te. Metrekaresi en pahalı konut ise 6387 lira ile Konakta inşaatına yeni başlanan karma projede bulunuyor. En fazla konut inşaatı yapılan ilçeler sıralamasında Bornova 17 proje ve 6 bin 104 konut ile birinci olurken, Çiğli yine 16 proje ve 3 bin 999 konut ile ikinci, Konak 3 proje ve 905 konutla üçüncü, Bayraklı ise 4 proje 801 konutla üçüncü sırada yer aldı. Listenin son sırasında ise Narlıdere 2 projede toplam 117 konutla kendine yer buldu.

5 yıl sonra 30 milyara çıkar 
FOLKART Yapı Başkanı Mesut Sancak, "izmir, her geçen gün daha da büyüyen kentlerin başında geliyor. O nedenle yapılan yeni konutlar çok kısa sürede dolacaktır, istanbul'un, Ankara'nın ve Antalya'nın izmir ile birleşecek olması kentin gelişimi açısından ülke genelindeki algıyı farklılaştırdı. Şehrin büyüyüp 5-6 sene sonra çok daha ileri bir noktada olma potansiyelini gören yatırımcılar ve inşaat firmaları da rotalarını izmir'e yöneltti. Dışarıdan kente yatırım iştahı da böylelikle büyüyor. Geçmişte İzmir'e karşı ilgi yokken büyük projelerin hayata geçecek olması adeta burayı uçuracak. Özellikle Çeşme, Foça gibi yerler de ciddi anlamda ilgi görecek. Otoban açıldıktan sonraki 5 yıl sonra bu yatırım miktarı 2 katına çıkıp 30-40 milyarları bulabilir, inşaattaki büyüme ortalama hızı istanbul'u ve Türkiye'yi geçerek yüzde 15 seviyelerine çıkarır" dedi.

6 aylık ihtiyacı karşılar
Gözde Grup Başkanı Kenan Kalı ise, "İzmir'de önemli olan arazi üretmek. Üretilen bu 15 bin konut izmir'in 6 aylık ihtiyacını karşılar. Kente her yıl 60 ila 85 bin kişi göç ediyor, İzmir'in her yıl 50 bin civarında yeni konuta ihtiyacı var. Fakat halen devam eden 52 projedeki 15 bin konut kentin sadece 6 aylık ihtiyacını karşılar. Ama asıl sorun İzmir'de daha fazla arsa oluşturmak. Arsa olmadıktan sonra proje de fazla yapılamıyor, izmir'de hem gayrimenkul firmalarının hem de yatırı amaçlayan insanlar anlamında önü çok açık. insanların yatırımları daha fazla değer kazanacaktır. Zira İstanbul-İzmir otoyoluyla 3 saat gibi bir sürede İzmir'e gelinip gidilebilecek. Uçağa bile gerek kalmayacak. Bu açıdan izmir ile istanbul birleşmiş durumda. Hatta benim şöyle bir tespitim var; Yakında izmirliler İzmir'de kiracı haline gelecek. Çünkü izmir'deki konut fiyatları istanbullulara çok ucuz geliyor. Eğer İzmirliler ellerini çabuk tutmazlarsa izmirlilerin bu kentte ev sahibi olmaları gittikçe zor olacak. Benim için izmir'de inşaat sektörü İstanbul'un bile önünde" bilgisini verdi.

Yeni Ekonomi Gazetesi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181