Okay, 'İzmir'in konsept projeleri artıyor!'
İzmir'de konsept projelerin arttığını dile getiren Gayrimenkul Danışmanlığı sektöründe hizmet veren First Class Trust Union'ın Yönetim Kurulu Başkanı Gülçin Okay, "Binaların kiralanması ve ikinci el satışlarının da profesyonel bir ekip tarafından yapılması gerekiyor. Kiralama departmanı içine tam zamanlı personel yerleştirdik. Belli niteliklerdeki kiracıları seçerek daha özenli kiralamalar yapıldı. Bina imalatı bitip satın alan kişilere teslimler yapıldığı zaman mutlaka eksikler çıkıyor, bina yönetim departmanımız bu süreçte mal sahibi ile müteahhit arasındaki iletişimi doğru yöneterek tüm eksiklikleri sorunsuz bir şekilde gideriyor" dedi.

Gayrimenkul Danışmanlığı sektöründe hizmet veren First Class Trust Union'ın Yönetim Kurulu Başkanı Gülçin Okay, birbiri ardına tamamlanan konsept projelerle birlikte profesyonel bina yönetimi konusunun İzmir'deki öneminin giderek arttığını söyledi. Profesyonel bina yönetimine sahip projelerin değerinin % 15 ile % 20 seviyesinde yükseldiğini kaydeden Okay, profesyonel bina yönetimi yerine, kendi yönetimlerini oluşturan ofis ve konut projelerinde birçok sorunla karşılaşıldığını dile getirdi.

Profesyonel bina yönetiminde sorunlar ortadan kalkıyor
Konut ve ofis projelerinin 24 saat yaşayan bir organizma olduğunu ve mutlaka konuyla ilgili uzman bir ekip tarafından yönetilmesi gerektiğini dile getiren Gülçin Okay, "Bina yönetimini, 'aidat daha düşük olur' mantığıyla kendileri yapmak isteyenler var. Bu düşünce onlara orta vadede daha çok sorun yaratıyor. Daire sahipleri hizmetlerden memnun kalmayıp mülklerini satılığa çıkarabiliyor. Kiralamalarda da sıkıntı olabiliyor ve sonuçta ticari kayıplar doğuyor. Kendi komşularından aidat alamayan ve bir kural koymakta sıkıntı yaşayan bina yöneticileri var. Oysa, profesyonel bina yönetiminde bu tür sorunlar yaşanmıyor" diye konuştu. Şu anda 2 si konut 2 si de ofis olmak üzere 4 projenin bina yönetimini üstlendiklerini ve 2017 yılında bu rakamı 8 - 10'a yükseltmek istediklerini belirten Okay, farklı alışveriş merkezlerinden de profesyonel bina yönetimi konusunda kendilerine talepler geldiğini sözlerine ekledi.

Herkes, uzman olduğu işi yapmalı
Bina yönetiminin uzmanlık ve kadro gerektirdiğini hatırlatan Gülçin Okay, "Herkes, uzman olduğu işi yapmalı. Müteahhitlerin bu yöndeki taleplerinden ötürü bu hizmeti de vermeye başladık. İlk başta bu hizmeti kendileri vermek istedi; ama bu iş ayrı bir uzmanlık gerektiriyor. Bildiğiniz gibi İzmir'de sayısı günden güne artan konsept projeler başladı. Binaların kiralanması ve ikinci el satışlarının da profesyonel bir ekip tarafından yapılması gerekiyor. Kiralama departmanı içine tam zamanlı personel yerleştirdik. Belli niteliklerdeki kiracıları seçerek daha özenli kiralamalar yapıldı. Bina imalatı bitip satın alan kişilere teslimler yapıldığı zaman mutlaka eksikler çıkıyor, bina yönetim departmanımız bu süreçte mal sahibi ile müteahhit arasındaki iletişimi doğru yöneterek tüm eksiklikleri sorunsuz bir şekilde gideriyor. Aynı zamanda kiralama departmanımız kiraladığı birimlerin eksikliklerini takip ederek bina teslim sürecini kolay yürütüyor. 

Yeni Ekonomi Gazetesi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181