AVM projeleriyle sektörde öne çıkan firma; Sur Yapı!
1992 yılından bu yana 3.5 milyon metrekareyi aşan pek çok prestijli projeyi başarıyla hayata geçirerek sektörde öncü bir kimlik kazanan Sur Yapı, yüksek kalitede markalı konut üretiminin yanı sıra ofis ve AVM projeleri üretimi, site yönetimleri, sitelerin ikinci ellerinin yönetimi, AVM projelerinin kiralama ve yönetimlerini yapan bir şirketler grubu olarak sektörde öne çıkıyor. Sur Yapı, AVM projeleriyle sektörde öne çıkıyor.

Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Z. Altan Elmas, İstanbul'un AVM açısından cazip bir bölge olduğunu söyleyerek, "Türkiye genelinde AVM ihtiyacı devam ediyor. Sur Yapı olarak İstanbul'da 3 AVM'miz ile hizmet veriyoruz. Axis Kâğıthane, Metrogarden ve Axis İstanbul. Bu AVM'ler bulundukları lokasyon ile yer aldıkları bölgelerin ihtiyacına yanıt veren yapılar. Uçü de, İstanbul'un önemli semtlerinin kesişiminde yer alması ve ulaşım kolaylıklarıyla ön plana çıkıyor" dedi.

Proje aşamasından başlayarak ürün geliştirme, mimari yapım-üretim dahil yüksek kalitede markalı konut üretiminin yanı sıra ofis ve AVM projeleri üretimi, site yönetimleri, sitelerin ikinci ellerinin yönetimi, AVM projelerinin kiralama ve yönetimlerini yapan bir şirketler grubu olarak sektörde öne çıkan Sur Yapı, 1992 yılından bu yana 3.5 milyon metrekareyi aşan pek çok prestijli projeyi başarıyla hayata geçirerek sektörde Öncü bir kimlik kazandı. Axis Kâğıthane AVM'yi 2013 yılının Haziran ayında hizmete açan Sur Yapı, 2014 Eylül ayında Metrogarden AVM'yi ve son olarak da 2016 Mayıs ayında Axis İstanbul AVM'yi hayata geçirdi. Sur Yapı Marka Rezidans & AVM, Exen Ofis ve Çarşı, İzmir Kompleksi'nin çalışmalarını da devam ettiriyor. Bursa'da yer alan Marka Rezidans & AVM'nin inşa süreci hızla devam etmekte olup, proje hızla yükseliyor. Faaliyet halindeki ticari alan büyüklüğü 325 bin metrekare olan Sur Yapı, inşaat ve geliştirme aşamasındaki Bursa Marka AVM, İzmir Kompleksi ve 5 ayrı alışveriş caddesi ile 2017 yılının sonunda 410 bin metrekare ticari alan daha ekleyerek toplamda 735 bin metrekarelik bir ticari portföye ulaşacak. Sur Yapı, portföyünde yer alan bin 99 mağazası ile 2,3 milyar dolarlık bîr değer oluşturuyor.

YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DA SÜRÜYOR
2007 yılından itibaren enerji yatırımlarına da başlayan Sur Yapı. devam eden 4 adet hidroelektrik santral ve 2 adet rüzgâr enerjisi santrali ile ağırlıklı olarak yenilebilir enerji yatırımlarını da gerçekleştiriyor. Sur Yapı, gayrimenkul, taahhüt ve enerji sektörlerinde kurulduğu günden bu yuna 30*Un üzerinde şirkete ulaşmış bir şirketler grubu olarak faaliyetlerini sürdürüyor.

Z. ALTAN ELMAS: TÜRKİYE'DE AVM İHTİYACI VAR
Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Z. Altan Elmas, Türkiye'de AVM ihtiyacının olduğunu söyleyerek, "İstanbul, AVM açısından cazip bir bölge. Sur Yapı olarak İstanbul'daki 3 AVM'miz ile hizmet veriyoruz. Axis Kâğıthane, Metrogarden ve Axis İstanbul. Bu AVM'ler bulundukları lokasyon ile yer aldıkları bölgelerin İhtiyacına yanıt veren yapılar. Üçü de, İstanbul'un önemli semtlerinin kesişiminde yer alması ve ulaşım kolaylıklarıyla ön plana çıkıyor. Her üç AVM'miz de, aldıkları ziyaretçi sayısı ve gördükleri ilgi ile ne kadar doğru karar verdiğimizin göstergesi niteliğinde. Deneyimlerimiz gösteriyor ki, AVM sayısı en fazla olan İstanbul'da dahi AVM konusunda bir ihtiyaç var. Çünkü İstanbul gibi son derece stresli trafik sorununa sahip bir kentte insanlar bir yerden bir yere giderken ciddi zaman kaybı yaşıyor. Oysa işten çıktığında ya da bir yerden bir yere giderken hemen yol üzerinde uğrayıverecekleri bir AVM hayatlarını kolaylaştırıyor. Aynı şekilde hafta sonları ailece sosyal ve kültürel faydalarından da yararlanabilecekleri bir AVM İçin saatlerini yollarda geçirmek istemiyorlar.

En fazla AVM İstanbul'da ancak fazlalık değil İhtiyaç kadar olduğunu belirtmeliyiz. Bazı bölgelerde yoğunlaşma ve fazlalık var. Ancak tüm İstanbul'da enflasyon var diyemeyiz. İstanbul sadece İstanbul'da yaşayanlardan İbaret değil, günübirlik giriş çıkışlar ve turizm potansiyeli de İstanbul'u cazip kılıyor. Türkiye genelini düşündüğümüzde AVM ihtiyacının olduğunu düşünüyorum. Anadolu'ya baktığımızda AVM olmayan veya mevcut AVM'lerin yetersiz kaldığı iller var. Bu İllere de AVM'ler inşa edilmesi o illerin toplumsal kalkınmasına, istihdamına, ekonomisine, sosyo-kültürel gelişimine fayda sağlayacaktır" dedi.

"AVM YATIRIMLARI CANLI TUTULUYOR"
Türkiye'de AVM'lerin doyum noktasına ulaşmadığının altını çizen Elmas, "Türkiye gibi nüfusu artan ve önümüzdeki 15 -20 yıl daha ortalama yaşın 30'lu yaşlarda olacağı bir ülkede AVM sektörü doyum noktasına ulaşmaz. Bazı illerin nüfus artışı 5 yılda bîr şehir doğuruyor. Milli gelir artışı harcama potansiyelini yukarı taşıyor. Bu dinamiklerle AVM sektörü yoluna devam eder ancak 5 İle 10 yıl Öncesi gibi bir piyasa beklentisi uygun olmayacaktır. Günümüzde aradığı her şeyi aynı çatı altında bulmanın kolaylığına erişen tüketiciler, artık mesafeler arasında vakit kaybetmek istemiyor. Evinin hemen yakınında bir alışveriş merkezinin bulunması hayatını kolaylaştırıyor. Burada bîr arz - talep ilişkisi bulunuyor. Bu durum da AVM yatırımlarını hala canlı tutuyor. Bu nedenle mevcut durumu doygunluk değil bölgesel yığılma olarak tanımlayabiliriz. Şehirlerde özellikle belli başlı ilçelerde inşa edilen AVM'ler uzak konumda bulunanlara fayda sağlayamıyor. Küçük şehirlerde belki durum biraz daha farklı olabilir ama sonuçta Anadolu'da AVM bulunmayan birçok il var. Bizim için yüzdesel ya da adetsel bir ifadesi olmamakla birlikte, Türkiye'de 81 ilin her birinde en az bir AVM olmalı" ifadelerini kullandı.

"FARKLILAŞAN AVM AVANTAJLI OLUR"
AVM'lerin rekabeti hakkında da bilgiler veren Elmas, şunları kaydetti: "Birden fazla AVM olan illerde yenisini inşa etmek tabii ki dezavantajları beraberinde getirir. Ancak talep ve farklılaşmaya göre de durum değişiklik gösterebilir. Bir bölgede kendisinden önce inşa edilenin AVM'lerin sunduklarından daha farklı ihtiyaçları karşılayan, kendini farklılaştırabİlen AVM avantajlı olur. Aynı şekilde farklı bîr bölgede birden fazla AVM'nin olması o bölgenin çekim merkezi olmasını da sağlar. Ayrıca, kendini yenileyemeyen AVM'lerin zamanla fonksiyonlarını yitirdiğini görüyoruz. Büyükçe sayılabilecek Anadolu illerinin bazılarında rekabetin artacağını öngörüyoruz. Rakamlara bakıldığında, AVM yoğunluğunun Anadolu'da AVM bulunmayan ya da mevcut AVM'lerin yetersiz kaldığı illere kayacağını söyleyebiliriz. GÖç alan ve nüfusu artan iller de yeni yatırımlar için cazip olmaya devam edecek.

"ŞEHRİN EN YAKIN NOKTASI; AXİS KAĞITHANE ALIŞVERİŞ MERKEZİ
Sur Yapı'nın Hayat Holding işbirliğiyle Kağıthane'de inşa edilen ve Haziran 2013'te hizmete giren Axis Alışveriş Merkezi, modern mimarisi, sunduğu imkanlarla bölge halkının tüm ihtiyaçlarına cevap veriyor. İstanbul'un hızla gelişen ilçesi Kâğıthane'nin Cendere Caddesi üzerinde bulunan Axis, bölgenin sosyokültürel gelişimine de büyük katkı sağlıyor. Axis, bünyesinde bulundurduğu sevilen markaların yanı sıra düzenlediği etkinlik ve kampanyalarla da ziyaretçilerini mutlu etmeye devam ediyor. Kâğıthane'nin odak noktası olmayı başaran Axis Alışveriş Merkezi, bulunduğu bölgeye de canlılık getirdi. Axis AVM'de eğlence, teknoloji, ev dekorasyon, tekstil, ayakkabı-çanta, bebek&çocuk, hizmet, yeme&içme gibi pek çok alanda sevilen markalar bir arada bulunuyor.

"AXİS AVM İLE KAĞITHANE'NİN DÖNÜŞÜMÜNE KATKI SAĞLADIK"
Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, "Sur Yapı olarak ilk AVM projemiz olan Axis Kağıthane AVM'yi gerçekSURYAPI ten İhtiyaç duyulan bir bölgede hizmete açtık. Bu projeyle İstanbul'un gelişen ilçesi Kağıthane'nin dönüşümüne de katkı sağladık. Kentsel dönüşüm çalışmalarıyla birlikte giderek merkezi bir nokta haline gelen Kağıthane, yapımı devam eden ofis, konut ve üniversitelerle hızla gelişiyor. Kağıthane'nin de ilk alışveriş merkezi olma özelliğini taşıyan Axis, bölge halkı tarafından büyük ilgi görüyor" dedi.

TÜM YOLLARIN KESİŞİM NOKTASINDA BİR ALIŞVERİŞ DENEYİMİ: AXİS İSTANBUL ALIŞVERİŞ MERKEZİ
Tarihi Yarımada'nın yanı başında yer alan Eyüp'te, E-5 ile Vatan Caddesi'nin kesiştiği noktada misafirleriyle buluştuğu Axis AVM, Sur Yapı ve Hayat Holding ortaklığıyla 135 mağazası, kafe ve restoranları, terasları, bin 400 kişi oturma kapasiteli yeme-içme alanı, çocuklar için büyük bir eğlence ve oyun alanı, 10 salonlu sineması ve fitness merkezi ile kapılarını açtı. Alışveriş Merkezi'nin birinci fazı 40 bin metrekare kiralanabilir alandan oluşuyor. Planlanan ikinci fazın da açılması ile birlikte kiralanabilir alan 60 bin metrekareye ve mağaza sayısı da 170'e ulaşacak. Alışveriş Merkezi'nde 2 bin kişiye İstihdam sağlanıyor. Axis İstanbul, merkezi konumu ve kolay ulaşımı ile rakiplerinden ayrılıyor. Yeni yapılan bağlantı yolu sayesinde, alışveriş merkezine tüm ana yollardan doğrudan giriş sağlanıyor. Bin araç kapasiteli bir otopark da müşterilerin kullanımına sunuluyor.

"AXİS İSTANBUL'DA OFİS SATIŞI DEVAM EDİYOR"
Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, Axis İstanbul'un hayata geçirilen altyapı yatırımları, yeni konut alanları. modern ve konforlu ofisler ve ticaret merkezleri İle geçmişin gelecekle birleştiği. Tarihi Yarımada'nın yanı başında Eyüp ilçesinde paha biçilmez bir lokasyonda yer aldığını söyleyerek, "Bu büyük yatırımı Sur Yapı ve Hayat Holding ortaklığında gerçekleştirdik ve Alışveriş Merkezi'nin birinci fazını hizmete açtık. Axis İstanbul, bölgede süregelen kentsel dönüşüme öncü olmuş bir proje. Mükemmel ulaşım olanakları, modern mimarisi ve geniş marka yelpazesi sayesinde alışveriş merkezinin hedef kitlemiz tarafından hızlı bir şekilde kabul göreceğine ve bulunduğu bölgede ekonominin canlanmasına katkı sağlayacağına inancımız tam" dedi. Elmas, Axis İstanbul projesinde 195 de ofisin yer alacağını, ofis satışlarının devam ettiğini ifade etti.

ULAŞIM KOLAYLIĞI AXİS İSTANBUL'U RAKİPLERİNDEN AYIRIYOR
Proje, adını Aksaray-Havaalanı metrosu, Topkapı-Habİbler tramvay hattı ve çevresindeki ana yollar İle bulvarların tam arasında oluşturduğu geçiş aksından alıyor. Bayrampaşa metro istasyonu ve Demirkapı tramvay durağının arasında konumlanmış olan Alışveriş Merkezi'ne, bu istasyonlardan direkt olarak gİrilebiliyor. Yeni hayata geçirilen ulaşım yatırımları, Axis İstanbul'a sadece çevre ilçelerden değil, İstanbul'un tüm merkezi noktalarından da erişilmesini sağlıyor. Ziyaretçiler, Axis İstanbul'a toplu taşımanın yanı sıra özel araçları ile de kolaylıkla ulaşılabiliyorlar.

SURYAPI'NIN BAŞARILI PROJELERİNDEN BİRİSİ; METROGARDEN
AVM Sur Yapı'nın başarılı AVM projelerinden bîri olan Metrogarden Alışveriş Merkezi açıldığı günden bu yana çok sayıda ziyaretçiyi ağırladı. Bölgenin ilk alışveriş merkezi olan Metrogarden, Önde gelen ulusal ve uluslararası markaları bir araya getirdi. Eylül ayında açılan alışveriş merkezi 147 mağazası, spor salonu, kafe ve restoranları ile kısa sürede bölgenin cazibe merkezi oldu. Anadolu yakasının yeşile ulaştığı Ümraniye, Sancaktepe ve Çekmeköy'ün kesişme noktasında yer alan Metrogarden Alışveriş Merkezi, kısa sürede bölge halkının eğlence noktası haline de geldi. Her sektörün en sevilen markalarını bir araya getiren Metrogarden, alışveriş keyfini açılışa özel fırsatlarla ziyaretçilerine doyasıya yaşattı. Açık hava konseptinde tasarlanan Metrogarden Alışveriş Merkezi, kışın özel ısıtma ve yazın soğutma sistemi ile açık havada rahat bir ortamda alışverişi keyfe dönüştürüyor.

Mall Report Dergisi 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Gündoğan kılıç 6 yıl önce

Dış cephe işi yapıyorum bina avm alış veriş merkezleri hastane okul hangi iş olursa tekliflere acığım cep 05303467030 bana ulaşa bilir teklif edebilirsiniz saygılar sözüm yapacağım işin teminatıdır

banner182

banner181