İşte Türkiye'de 'Markalı Konut' kavramı!
İstanbul'un birçok yerinde inşaatlar yükselirken, yan yana yapılan iki binadan birinin fiyatı diğerine göre daha yüksek olduğunu görüyoruz. Aynı zamanda yatırımcı açısından da orta ve uzun vadeli getirileri, inşaat kalitesi, imkanları çok daha farklı avantajlar sağlayabiliyor. Binalardan biri markalı bir projeyken diğeri sıfırdan inşaatsa bu farklılıklar sıkça göze çarpıyor. Günümüzde markalaşmanın getirilerinden ve öneminden bahsederken 'marka diye ne aldığımıza bakmamız ve ne anlamamız gerektiğini düşünmemiz lazım. Türkiye'de markalı konut kavramı 2000'lerin başında ortaya çıktı. Daha çok şehrin gelişen akslarında gecekonduların içinden geçip biranda bloklar halinde sosyal tesisli yaşam alanlarına ulaşır olduk. Cehennemden geçip cennete ulaşmanın elbette bir bedeli vardı ve herkes bu bedeli isteyerek ve seve seve ödedi. Yandaki sıfır binaların çok daha yüksek rakamlarına, beyaz eşyaları inşaat firması tarafından verilen yaşam alanları satın alınmaya başlandı. Ve bir sürü insan aileleriyle yeni hayat tarzına kavuştu.

2008-2009 YILINA GELDİĞİMİZDE İSE İLK KEZ MARKANIN KONUMLA KARŞILAŞTIK
Dünyaca tanınan gayrimenkul markası ismini vererek Mecidiyeköy'de lüks residans ve ofisler yaptı. Trump Towers projesi bu anlamda büyük heyecan yaratmıştı. Conceirge hizmeti, residans yaşamı ve getirileri Akmerkez'den sonra İstanbul'a damgasını vurdu. Artık hayatımızda markalı konutlar, konutlu markalar, dünyaca ünlü mimarlar vardı ama bu yaşamlar için ciddi rakamları gözden çıkarmak gerekiyordu. Yatırımcı açısındansa şehrin göbeğinde daima kazandıracak yatırımlardı ve her zaman alıcısı vardı. Creme la de krem dışında Ağaoğlu, Nef gibi inşaat şirketlerinin yaptığı konutlar bizi erişilebilir lüks' kavramıyla tanıştırdı. Artık 'marka' herkes için tanmırlılık, bilinirlilik ve güven demekti. 2015 yılına geldiğimizde ise İstanbul'da 20- 25 bin civarında markalı konut inşa edilmeye başlandı. Kimi daha proje aşamasında satılırken diğerleri satmak için inşaaüarın bitmesini tercih etmekte. Peki, bu markalı projelerin avantajları neydi?

MARKA; GÜVEN, BİLİNİRLİLİK VE BAĞLILIK DEMEKTİR
Markalı projelerden yer aldığında markanın gücüne göre farklı getirileri mevcut. Ilıman ekonomi iklüninde 18 ay sonrasında yapılan yatırımın değeri artmaya başlar. Her geçen yıl üstüne değer katan mülkünüz olur. Konutta amortisman değeri genelde 20-25 yılla hesaplanırken markalı projelerde bu durum konut fiyatını prim yapması üzerine matematikle daha da avantajlı hale gelir. Bununla beraber markalı projelerin farklı ayrıcalıkları vardır. Bu ayrıcalıklar projeyi kendi içerisinde de disipline eder. Projeden satın alma niyetinde olanlar acaba inşaat yarım mı kalacak veya tamamlandığında ortaya ne çıkacak gibi endişeler yaşamazlar. Marka kavramı ise gerçekte bize ne hissettirildiği ve bizim ne algıladığımızla ilgilidir. Bu her zaman lüksle bağdaşmayabilir. Markalı konutlarda ise bu kavramlar siz satın almaya niyet ettiğiniz an itibariyle projenin olanakları, yapısı ve finansman seçeneklerinde ortaya çıkar. Satın alacak kişiler için birçok şey düşünülmüştür.

Yeşil alanlar, sosyal tesisler, ortak kullanım alanları, güvenlik, otoparklar, ulaşım kolaylıkları, metrekarenin ne kadar net olduğu vb. konular markalı projelerde nettir. Diğer taraftan sizin için düşünülen birçok olanağın size ekstra maliyeti vardır. Yılda iki kez kullanacağınız yüzme havuzu veya hiç kullanmayacağınız koşu bandı sosyal tesis giderleri olarak size yansır. Çünkü artık siz sadece W değil, bir hayat ve yaşam tarzı satın alıyorsunuzdur. İlerleyen yıllarda da popülaritesini kaybetmeyecek, inşaat kalitesi yüksek olan markalı konutlar satın alırken de, kiralarken de diğer konutlara oranla % 10-40 arasında daha pahalı olacaktır. Bunu markalı projelerin en büyük dezavantajı olarak düşünebiliriz.

SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ İNCELEMENİZ ÇOK DAHA ÖNEMLİDİR
Diğer taraftan sıfır normal bir daire almanın markalı bir daire almaya göre hiçbir dezavantajı bulunmamakta. Günümüzde sıfır dairelerin hepsi deprem yönetmeliğine uygun olarak yapılmaktadır. Markalı ve markasız konut ayrımı yerine güvenilir firmayı bulmak, lokasyona bakmak ve satış sonrası alacağınız hizmetleri incelemeniz çok daha önemlidir. Özellikle büyük şehirlerde evinizle iş yerinizin yakınlığını ve toplu taşıma olanaklarını değerlendirmeniz, önceliğiniz olmalıdır.

Duygu EREN/Businnes Life Dergisi 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181