Point Bornova'yı Metehan Kavuk anlattı!
Kavuklar Gayrimenkul Yatırım'ın Bayraklı Tower ve Ege Suits projelerinin ardından hayata geçirdiği, İzmir'in en büyük karma projesi Point Bornova, üzeri açılıp kapanabilen alışverişle yaşam merkezi ile fark yaratma iddiasında. Projeyi Kavuklar Gayrimenkul Yatırım Grup Başkanı Metehan Kavuk ve Derin Yeşil Mimarlık Kurucu Ortağı Duygu Demirayak Çeviker anlattı.

İzmir'in en büyük karma kullanım projesi Point Bornova Alışveriş ve Yaşam Merkezi, karakteristik İzmir sokak yaşamını bütün yıl konfor koşullarına sahip mekana taşımayı hedefliyor. Bu amaca ulaşabilmek üzere hem tarihi hem modern mimari referanslardan yola çıkarak açılır-kapanır cam çatı sistemi önerilmiş. Üçgen bir şema etrafında kurgulanan "deniz", "dağ" ve "şehir" temalarına sahip 3 alışveriş ve eğlence sokağı, konut kulesini kucaklayarak zemin kat sirkülasyonunu sağlarken birinci ve ikinci katlarda sirkülasyonu sağlayan koridor ve balkonlar köprülerle bağlanarak bu kavisli sokakları izleme imkanı sunuyor. Kavuklar Gayrimenkul Yatırım hayata geçirdiği projede DerinYeşil Mimarlık ve Danışmanlık ve Amerikalı mimarlık ofisi HOK ile birlikte çalıştı. Projenin geliştirme sürecini ve şirketin gelecek hedeflerini Kavuklar Gayrimenkul Yatırım Grup Başkanı Metehan Kavuk anlattı.

Kavuklar Gayrimenkul yatırım sektörüne ne zaman ve nasıl adım attı?
Akaryakıt, otomotiv, beton, prefabrik, mürekkep gibi sektörlerde faaliyet gösteren Kavuklar Grubu 2006 yılında yap-sat ile gayrimenkule girdi. Grup olarak 2006'dan beri arazi yatırımı yapıyorduk. Sahip olduğumuz arazileri salt karla satma fikrine çok sıcak bakmıyordum. Buna ilişkin bazı fikirler geliştirerek üst yönetime sunduğumda, inandığım bir arazinin üzerinde projelendirme işini yapmam teklif edildi. Baştan sona teslim edilen bu projede en önemli kriter ise satış olarak gösterildi.

İşi layığıyla yapabilmek için önce dünyada 350'nin, Türkiye'de ise İzmir dışında 50'nin üzerinde tesis gezdim. Donald Trump gibi bu işin dünyadaki en önemli isimlerinden randevu alıp onlarla görüştüm. Dünyanın en ünlü 16 gayrimenkul geliştiricisiyle konuştum. Bu geliştiricileri rol model alarak şirketin organizasyon şemasını oluşturdum. Bu işi en ufak detayına kadar öğrenmek için çaba sarf ederek yapacağımız işin 'gayrimenkul geliştirme' olması konusunda karar kıldım ve işin profesyonellerinden oluşan bir ekip kurarak işe atıldım. Gayrimenkul geliştirme işine adım attığım ilk proje sayesinde bugün şirket olarak, 1 milyon m2 alanda proje geliştirip yapabiliyoruz.

Point Bornova Projesi'nden bahseder misiniz?
Point Bornova Alışveriş ve Yaşam Merkezi, İzmir Bornova'nın çehresini değiştirecek, 300 milyon Dolar yatırım değerli olan karma bir proje. İzmir Çevreyolu-Otogar bağlantı yolu üzerinde, İzmir Çevre Yolu, Kemalpaşa Caddesi ve Kamil Tunca Bulvarı üzerinde bulunuyor. Ayrıca Yaşar Üniversitesi, Ege Üniversitesi, Şifa Üniversitesi de projenin çevresinde bulunuyor. Lokasyon bakımından son derece önemli bir merkezde yer alıyor. 2017 yılında tamamlanması planlanan HalkapmarOtogar Metro Hattı ve Konak tünelleri ile bağlantılı, Buca-Bornova-Otogar üzerinde inşa edilen "Uçan Yol" projesinin de önünde yani şehrin merkezinde yer alıyor.

7/24 hayatın aktığı, çalışma, konut ve eğlence öğelerini bir araya getiren bir yaşam alanı oluşturmaya çalışıyoruz. Burası aynı zamanda 46 kat ile İzmir'in en çok katlı projesi. Ve Avrupa'nın üzeri açılır kapanır ilk AVM'si olacak. 25.000 mz arazi üzerine oturttuğumuz proje, 300.000 m2 inşaat alanına, 55.OOO mz'lik kiralanabilir alana ve 170 m yüksekliğe sahip. Ayrıca LEED GOLD adayı, çevre dostu bir proje.

Arsa size mi ait?
Evet

Üstü açılır-kapanır AVM konsepti fikri nasıl ortaya çıktı?
İzmir'e ve İzmir'in ihtiyaçlarına özel bir projeyi hayata geçirebilmek için özgün bir proje üretmek istedik. 3. nesil AVM anlayışı çerçevesinde; dışarıya açık, doğrudan gün ışığı ve havadan yararlanılabilen, dış dünya ile bağlantıyı koparmayan bir anlayış benimsedik. Ancak kötü hava koşullarında da misafirlerimizi dışarıdaki havadan koruyabilmek amacıyla üzeri açılır kapanır bir AVM projesini tercih ettik. İzmir'in havasına güven olmaz, uzmanlara göre önümüzdeki 5 yıl içinde izmir'de yağışlı hava/gün sayısının yılda 90 güne çıkma ihtimali var. Bu ihtimali de göz önünde bulundurarak yağmur yağmaya başladığında 45 saniyede alışveriş merkezinin üzerini tamamen kapatabileceğiz.

Mimari grubu nasıl seçtiniz?
Dünyanın ve Türkiye'nin ünlü 12 mimarlık grubunun katıldığı ve katılımın çok yüksek olduğu bir yarışma düzenledik. Yarışma sonucunda izmir'e en çok yakışan projeyi seçtik. Bu seçim sonucunda yarışmayı kazanan dünyanın en başarılı mimarlık gruplarından HOK ve HOK'un Türkiye partneri DerinYeşil ile projeyi hayata geçirdik.

AVM'nin hedef kitlesini tanımlayabilir misiniz?
izmir'in sosyal hayatına katkı sağlayacak bir merkez hayata geçireceğiz. Hedef kitle ayrımı yapmıyoruz. Çünkü burası izmir'in dünyaya açılacağı bir kapı olacak. Herkes kendine göre bir şey bulacak. Moda, sanat, müzik, eğlence, spor aynı çatı altında bir araya gelecek. Point Bornova AVM açıldığından itibaren, tüm izmirlileri çekecek ve buluşturacak bir nokta olacak.

Mağaza karması nasıl oluştu? Mağazaların yanı sıra ne tür aktivite alanları olacak?
Kavuklar Point Bornova AVM'nin yönetimi ve kiralamaları JLL tarafından yürütülüyor. Ortak görüş çerçevesinde, izmir'e ilkleri getirme hedefimiz doğrultusunda mağaza karması oluşturuldu. Herkesi kucaklayacak bir mağaza karması ile izmirlileri uluslararası ve yerel pek çok marka ile buluşturacağız. AVM içinde kiosklar dahil, 160'tan fazla kiralanabilir ticari alan, 9 adet; 2 VIP olmak üzere sinema salonu, 2.000 m2'lik alana kurulmuş, 8 m tavan yüksekliğine sahip, rezidanslarm kullanımına açık teraslı yüzme havuzu olan ve 2 katlı dev fitness salonu bulunuyor. Kapsamlı çocuk alanıyla izmir'in ve bölgenin ilk eğitsel eğlence merkezi olacak. 0-12 yaş arasında tüm yaş gruplarına hitap eden, çocukların eğlenerek öğrenebilecekleri bir de çocuk eğlence merkezi olacak. İlk etapta merkezin 1.000 m2lik bölümünü açacağız. Yavaş yavaş diğer üniteleri de dahil ederek toplamda 5.000 mz'lik bir eğlence merkezine dönüştüreceğiz. Her bir detayını titizlikle kurguladığımız bu merkezde çocuklar, interaktif oyunlarla eğlenerek öğrenecek. Bunların yanı sıra yemek restoranları da her damak zevkine hitap edecek şekilde seçildi. Ayrıca izmirliler için ilk olacak 40'a yakın markaya yer verirken her kesimi kucaklayan mağaza karmamızla da dikkat çekeceğiz.

Projenin konut kısmını ne zaman tamamlamayı hedefliyorsunuz? Satışlar başladı mı?
Konut kısmını yaz sonunda bitirerek teslim etmeyi planlıyoruz. Satışın şimdiden %95'ini gerçekleştirdik.

Projede kaç konut var? Konut tipleri nasıl? Hedef kitleniz kimler?
Rezidans özellikleri de; 46 katlı ikonik Point Bornova Alışveriş ve Yaşam Merkezi projesi, içerisinde yer alan 629 konut ile 7 gün 24 saat hayat bulacak, izmir'e özgü, izmir'e özel bir proje olacak. 1+0,1+1, 2+1 ve 3+1 dairelerden oluşan Point Bornova Alışveriş ve Yaşam Merkezi; ayrı rezidans girişi, tüm izmir'i seyreden manzarasıyla izmirlilere hak ettikleri yaşam kalitesini sunmak üzere kurgulandı. Özel giriş lobisinden ulaşılan asansörler ile tüm katlara ve zemin altında kurgulanan özel konut otopark katına ulaşım sağlanabiliyor.

İzmir'de sektörün durumunu nasıl görüyorsunuz?
zmir'de gayrimenkul sektörü gelişmeye açık bir sektör. Arz çok fazla olmadığı için talep noktasında bir problemle karşı karşıya kalınmadı. Stok problemi de yok ve satışlar devam ediyor. Konut sektörünün önemli bir saç ayağını oluşturan kentsel dönüşüm konusunda genel olarak 6306 sayılı yasanın geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Yetkiler hala limitli. Var olan yasayla sanayi tesislerinin yıkılarak tekrar üzerine ruhsat bedeli ödenmeden KDV almadan iş çıkarıyorlar. Kentsel dönüşüm çok derin bir çalışma gerektirir. 6306 sayılı kanunun rant elde edilmeyecek boyutta olmasından yanayız. Yasada düzenlemeler yapılınca biz de kentsel dönüşüm projelerine gireceğiz. Halkın güvenli yaşamasını sağlamanın yanı sıra enerji tasarrufuna da imkan verecek şekilde, toplu ulaşıma yakın merkezlerde şehirler oluşturulmalı. Bayraklı bölgesi yakın zamanda İzmir'in Manhattan'ı olacak. Point Bornova ve Kavuklar Bornova projelerinden sonra yeniden Bayraklı bölgesine döneceğiz, yatırımlarımızla ve orada İzmir'in en fazla katlı binasını inşa edeceğiz.

Gelecek projeleriniz neler? Hep İzmir'de mi yatırım yaparak devam etmeyi planlıyorsunuz?
Gayrimenkulde uluslararası marka olmak istiyoruz. Özellikle Amerika pazarına açılmak istiyoruz. New York ve Brooklyn'de arsa arayışımız var. Oralarda gayrimenkul yatırımları yaparak kazandığımız parayı, bölgenin en büyük geliştiricisi olarak yine ülkemize ve İzmir'e getirmek istiyoruz.

POİNT BORNOVA ALIŞVERİŞ VE YAŞAM MERKEZİ
Konum: Bornova. İzmir
Proje Tipi: Karma (AVM. Rezidans, Ofis)
Arsa Alanı: 31.130 metrekare
Toplam İnşaat Alanı: 248.521 m2
Toplam Kiralanabilir Alan (AVM): 51.794 m2-189 mağaza
Toplam Satılabilir Birim (Konut): 612 daire
Yatırımcı ve Geliştirici: Kavuklar GY
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: Eylül 2011 Haziran 2015
Yatırım Maliyeti: 350 milyon Dolar
İnşaat Başlangıç-Bitiş Tarihi: Ekim 2013
Mimari Tasarım: HOK, DerinYeşil Mimarlık Aralık 2015 (AVM)
Peyzaj Tasarımı: Bgm Tasarım
İç Mimari Tasarım: DerinYeşil Mimarlık
Aydınlatma Tasarımı: ARUP
Yüklenici: Kavuklar GY
Proje Yönetimi: Kavuklar GY
Tesis Yönetimi: JLL
Statik Proje: Yapı Akademisi - Özün Proje
Elektrik Projesi: Enmar - Onmuş Elektrik Mekanik
Proje: Yazman Mühendislik
Cephe Danışmanı: Axis
Zemin Danışmanı: Geodestek
Akustik Danışmanı: Karakutu Akustik
Trafik Danışmanı: Boğaziçi Proje
Yangın Danışmanı: Zeytin Danışmanlık
Asansör Danışmanı: OTS
Gayrimenkul Değerleme Danışmanı: JLL
Yeşil Bina Danışmanı: DerinYeşil Mimarlık
3D Görseller: H2 Studios
Fotoğraflar: DerinYeşil Mimarlık

Burcu ÖZTAŞKIN/Gayrimenkul Türkiye Dergisi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181