Zirvede markalaşma konusunda uluslararası alanda bir algı yaratılması için bir imaj bakanlığının gerekliliğine dikkat çekildi. Zirvede konuşan Aşçıoğlu İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aşçıoğlu, Fransa'nın Paris'in yanı sıra Cannes ve Nice şehirleri, Amerika'nın yine aynı şekilde çok sayıda şehirle markalaştığına dikkat çekerek, "Oluşturulan algı yönetimiyle Amerika'da bulunan Beyaz Sarayı ve Özgürlük Anıtı'nı milyonlarca insan geziyor. Nasıl ki şirketler algı oluşturmak için profesyonel insanlar çalıştırıyorsa, Türkiye'de de bakanların bağlı olduğu bir 'imaj bakanlığı' kurulmalı" önerisinde bulundu. Bu bakanlığın Türkiye'nin algısını yönetmesi gerektiğini ifade eden Aşçıoğlu, "Bizde Sivri Ada'da Fatih Sultan Mehmet'in heykelini yapıp insanları buralara çekilebiliriz" dedi.
İnşaat yatırımları İstanbul'u çekim noktası yaptı
İstanbul'un artık sadece Türkiye'nin değil bölgenin çekim noktası haline geldiğini aktaran İTO Başkan Yardımcısı Gökhan Murat Kalsın, bu gelişmede Marmaray, 3. Köprü, 3. Havalimanı gibi inşaat yatırımlarının çok fazla etkili olduğunu kaydetti. Kalsın, 600 bin üyeli odalarında 62 bin üyenin inşaat sektöründe çalıştığını kaydederek, "Markalaşma konusunda eğer STK'lar, özel sektör ve devlet birlikte çalışırsa İstanbul'un marka değeri daha iyi ortaya koyabiliriz" değerlendirmesinde bulundu. Yeni bir kavram olan markalaşmanın bir değer olduğunun anlaşılmasının son 10-12 yılda olduğunu belirten İstanbul İnşaatçılar Derneği (İNDER) Başkanı Nazmi Durbakayım, Türkiye'nin markalaşma kavramını çok sevdiğini söyledi. Bu noktadan sonra marka kavramını nasıl koruruz onabakmak gerektiğine dikkat çeken Durbakayım, "İstanbul gibi büyük kentlerde musluklardan sular kahverengi akarken, İstanbul'dan hale berrak akıyor. İstanbul doğal yapısı gereği de marka şehir olmak için gerekli tüm niteliklere sahip. Bizde marka şehrin müteahhitleri olarak, marka şehirlere katkı sağlamak için elimizdengeleniyapacağız" diye konuştu.
Marka şehirler ülkelerin önüne geçti
Zirvede konuşan TOKİ Başkan Yardımcısı Ahmet Şahin ise, günümüzde Marka şehirlerin ülkelerin önüne geçtiğine dikkat çekerek, "Tokyo yükse teknolojisi üe Paris romantizmle, Milano moda üe Las Vegas kumarhaneleri ile markalaşmış. Marka şehirler ülkelerin ve milletlerin tanıtımımda önemli rol oynuyor. Bizde ülke olarak konumu ve sosyal niteliğiyle öne çıkan şehirleri öne çıkarmak zorundayız" dedi. Ceylan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Ceylan ise Türkiye'de yeni bir kavram olan marka şehirlerin inşaat sektörüyle birlikte ortaya çıktığını söyledi. Ceylan, markalaşmaya sadece inşaatlarla katkı sağlamanın doğru olmadığını, o kentin sanatı, tarımı, halısı ve kilimiyle de marka olabileceğini söyledi.
Dünya Gazetesi
İnşaat yatırımları İstanbul'u çekim noktası yaptı
İstanbul'un artık sadece Türkiye'nin değil bölgenin çekim noktası haline geldiğini aktaran İTO Başkan Yardımcısı Gökhan Murat Kalsın, bu gelişmede Marmaray, 3. Köprü, 3. Havalimanı gibi inşaat yatırımlarının çok fazla etkili olduğunu kaydetti. Kalsın, 600 bin üyeli odalarında 62 bin üyenin inşaat sektöründe çalıştığını kaydederek, "Markalaşma konusunda eğer STK'lar, özel sektör ve devlet birlikte çalışırsa İstanbul'un marka değeri daha iyi ortaya koyabiliriz" değerlendirmesinde bulundu. Yeni bir kavram olan markalaşmanın bir değer olduğunun anlaşılmasının son 10-12 yılda olduğunu belirten İstanbul İnşaatçılar Derneği (İNDER) Başkanı Nazmi Durbakayım, Türkiye'nin markalaşma kavramını çok sevdiğini söyledi. Bu noktadan sonra marka kavramını nasıl koruruz onabakmak gerektiğine dikkat çeken Durbakayım, "İstanbul gibi büyük kentlerde musluklardan sular kahverengi akarken, İstanbul'dan hale berrak akıyor. İstanbul doğal yapısı gereği de marka şehir olmak için gerekli tüm niteliklere sahip. Bizde marka şehrin müteahhitleri olarak, marka şehirlere katkı sağlamak için elimizdengeleniyapacağız" diye konuştu.
Marka şehirler ülkelerin önüne geçti
Zirvede konuşan TOKİ Başkan Yardımcısı Ahmet Şahin ise, günümüzde Marka şehirlerin ülkelerin önüne geçtiğine dikkat çekerek, "Tokyo yükse teknolojisi üe Paris romantizmle, Milano moda üe Las Vegas kumarhaneleri ile markalaşmış. Marka şehirler ülkelerin ve milletlerin tanıtımımda önemli rol oynuyor. Bizde ülke olarak konumu ve sosyal niteliğiyle öne çıkan şehirleri öne çıkarmak zorundayız" dedi. Ceylan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Ceylan ise Türkiye'de yeni bir kavram olan marka şehirlerin inşaat sektörüyle birlikte ortaya çıktığını söyledi. Ceylan, markalaşmaya sadece inşaatlarla katkı sağlamanın doğru olmadığını, o kentin sanatı, tarımı, halısı ve kilimiyle de marka olabileceğini söyledi.
Dünya Gazetesi