İzmir körfez geçiş projesi ihaleye çıkacak!
Başbakan Binali Yıldırım, Erzincanlı ama İzmir sevdalısı olduğunu herkes çok iyi biliyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yaptığı dönemde İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı adayı olan ardından bir dönem Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Başdanışmanlığını yapan, genel seçimde yeniden izmir Milletvekili seçilen Binali Yıldırım, AK Parti Kongresi'nde Genel Başkanlığa getirildi ve Başbakan olarak yeni kabineyi kurdu. İcraatçı bakanlığının verdiği avantajı iyi değerlendiren Yıldırım, kısa sürede Başbakanlığa da iyice ısındı. 5 Nisan sabahı saat 11.00 sıralarında İzmir'e referandum çalışmaları için gelen, ayağının tozuyla Menemen'e hareket eden Yıldırım, buradaki mitinginde, adeta gövde gösterisi yaptı.

Yorgunluk bilmiyor!
76 kilometrelik Menemen-Çandarlı Otoyolu'nun temelini atan, ardından Atatürk Spor Salonu'nda Orman Bakanlığı'nın hayata geçirdiği 101 projeyi hayata geçiren, daha sonra Karabağlar'da ülkenin en büyük kentsel dönüşüm projesini hayata geçiren Başbakan'ın, yorgunluk nedir bilmediğini gördük. Akşam da Konak'ta Saat Kulesi önünde Haber Türk'ün canlı yayınına katılan Yıldırım, serin havaya rağmen yaklaşık iki saat gençlerin sorularını yanıtladı. Bu kadar koşuşturmaya rağmen bizleri kırmadı, yaklaşık bir saate yakın da, Genel Yayın Yönetmenimiz Mete Belovacıklı, Türkiye Gazetesi Ankara Temsilcisi Nuri Elibol ve benim sorularımı yanıtladı.

İzmir Körfez projesiyle ilgili son durum hakkında görüşlerinizi alabilirmiyiz?
Bu proje İzmir için çok önemli, hayati bir proje, İzmir'in rüya projesi diyebiliriz. Toplam, 12.6 kilometreyi buluyor. İzmir'e birçok proje kazandırdık ama bu İzmir'in bir anlamda mega projesi. İstanbul'un Marmaray'ı ve Avrasya tünelleri var. İzmir'in de iki yakasını bu dev projeyle birleştirmiş olacağız. Körfez'in ortasında bir yapay ada oluşturulacak. Bu çalışma, gemi trafiğini rahatlatmak için yapılacak. Adadan sonra yeraltına inilecek tünelle karşı kıyıya toplam 6-7 dakikada geçilecek. Mühendislik bakımından çok teknolojik üstünlüğü olan proje. Bir o kadar da zorlu bir proje. Bunu yap-işlet-devret ile yapacağız. Şu anda ÇED süreci tamamlandı. ÇED belgesi alındı. İhaleye çıkacağız.

Hayati bir proje
Maliyet olarak bir rakam verebilir misiniz?
Yaklaşık 2 milyar dolar. Tabii bunu bütçeden yapmayacağız. Az önce de söyledim, yap-işlet-devret modeliyle olacak. Tıpkı temelini attığımız 76 kilometrelik Menemen-Çandarlı Otoyolu gibi. Bu da İzmir için hayati bir iş. Büyük bir proje.

Bu muhteşem proje, 2023 yılına yani Cumhuriyet'in 100. yılına yetişecek mi?
Bunun yapım süresi yaklaşık 4-5 yılı bulur. Gelecek tekliflere bağlı. Aşağı yukarı bu Marmaray'ın ayarında bir iş. 2023 yılına çok rahat yetişir, bir problem olmaz.

İzmir'le ilgili projeleriniz hangi aşamada?
Yedisi hala devam ediyor. Diğerlerinde süreç devam ediyor. Sabuncubeli'nde ışık göründü, seneye açılır. Tünel uzadı biliyorsunuz 4 kilometreden 6 kilometreye çıktı. İzmir-Ankara hızlı tren çalışmaları devam ediyor. İstanbul otoyolu tüm hızıyla sürüyor, 2018'de bitecek. İzmir-Ankara demiryolunu 2019 sonu bitirmeyi hedefliyoruz. Şu anda Uşak-Eşme arası çalışmalar devam ediyor. Afyonkarahisar'a kadar altyapı bitti, üstyapı yapılıyor. Alaçatı'ya havalimanı için 28 Nisan'da ihaleye çıkıyoruz. Onu da yap-işlet-devret ile gerçekleştireceğiz. Ayrıca bu yıl içinde Aydın-Denizli otoyolu projesini devam ettireceğiz. Bu çalışma, daha sonraki yıllarda Antalya'ya kadar devam edecek.

Milliyet İzmir Ege Gazetesi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181