Nilüfer'de 7 bin binalık kentsel dönüşüm yapıldı!
 Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, 16 yıl önce göreve geldiğinde ilçede spor tesisi, kültürevi, kütüphane, bisiklet yolu olmadığını, park ve koşu yolunun da çok az olduğunu belirterek, bu konuda ciddi yatırımlar yaparak Nilüfer'i örnek projelerle büyüttüklerini söyledi. 7 bin binalık kentsel dönüşüm çalışmasını anlatan Bozbey, yoğunluğu arttırmanın çözüm olmadığına vurgu yaptı.

Bozbey, 2014 yılında belediye hizmet binasının bulunduğu halk evi ve Cumhuriyet Meydanı'nı hizmete açtıklarını, demokrasi projesi olan mahalle komitelerinde seçimle yöneticilerin göreve geldiğini, sosyal, kültürel ve sportif alanda yeni yatırımlara imza attıklarını kaydetti.

1999 yılında göreve geldiğinde Nilüfer'in 99 bin nüfus ve 7 bin 700 hektarlık alana sahip olduğunu hatırlatan Başkan Bozbey, "Bugün 375 bin nüfus ve 50 bin 756 hektarlık alana hizmet veriyoruz. Daha önce ilçede kütüphane, bisiklet yolu, kültürevi yokken bugün 229 park, 130 kilometre bisiklet yolu, 20 kilometre koşu yolu, 24 spor tesisi, 5 kütüphane var. Önümüzdeki süreçte Ateveler, Beşevler, Ertuğrul ve Görükle'de meydanlar inşa ediyoruz.

Beşevler'de İbrahim Yazıcı Stadı ve sporcu oteli inşaatı sürüyor. Yönetimde toplum katılım modelini hayata geçirdik. Mahalle komiteleri artık kendisini yönetecek kişileri seçiyor ve yerelde demokrasiyi güçlendirdik. 64 mahallede sandık kurduk. Her partiden vekiller için halkevinde odalar hazırladık, İlçe afet merkezini kurduk. 20 adet deprem önce izleme merkezinde önceden deprem tahmin sistemi online olarak çalışıyor. Görükle ve İhsaniye'de bisiklet kiralama istasyonlarını hayata geçiriyoruz" dedi.

'BEDAVA BİSİKLETLERİ BEKLİYORUZ'

Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu'nun her metre bisiklet yolu için belediyelere bir bisiklet sözü olduğunu hatırlatan Başkan Bozbey, "Bisiklet yolu uzunluğumuz bakan söz verdiğinde 121 kilometre idi. 130 kilometreye çıkardık. Eğer 130 bin bisiklet gelse, 110 bin konutun olduğu Nilüfer'de her eve bisiklet verebiliriz.

Ancak bakanlıktan bilgi gelmedi. Bekliyoruz" diye konuştu. Nüfusu 5 binden fazla olan mahallelerde iletişim merkezleri oluşturduklarını anlatan Bozbey, "Buraya belediyeden bir personel verdik. Sıkıntıları yerinde çözmeye çalışıyoruz. Bölgesel otoparklar, pazar yerleri inşa ettik. Kayapa, Dağyenice, Demirci'de piknik alanları inşa ediyoruz. Balat'ta 200 dönümlük parkı hayata geçiriyoruz. Buradan da endişeliyiz. Oraya da göz koyabilirler.

Spor tesislerine önem veriyoruz, Spor gençlik merkezi, jimnastik salonu, Havacılık Parkı, Türk Okçuluğu, Sporcu Oteli, İbrahim Yazıcı Stadı, Beşevler Jimnastik Salonu Görükle Spor Parkı'nı inşa ediyoruz. Yaya öncelikli yol projelerimiz, bisikletli polisler, en çakışkan kim projeleri de devam ediyor. Nilüfer'de her gün sanat faaliyetleri var. Kültürel çalışmalar sürüyor.

Gölyazı kültürevi, Gölyazı evi, Bursalı Sanatçılar Müzesi, Demirci, Misi'deki kültür faaliyetleri sürüyor" dedi.

BURSA'NIN TARİHİ NİLÜFER'DE

Herkesin tarih ve turizm deyince Osmangazi ve Yıldırım'ı hatırladığını kaydeden Başkan Bozbey, Bursa'nın en eski tarihinin de Nilüfer'de olduğunun altını çizdi. 8 bin 500 yıllık Arkeopark'ın Akçalar'da bulunduğunu, Nilüfer Çayı ve Gölyazı'nın 2 bin yıldan fazla geçmişi olduğunu hatırlatan Bozbey, "Tarih Turizm Bürosu bu konuda güzel çalışmalar yaptı. Bursa'nın en eski tarihi Nilüfer'de.

Gölyazı, Nilüfer Çayı, Tahtalı, Alaattinbey höyüğü, Akçalar arkeoparkı ve Misi ile tarihimiz gün yüzüne çıktı. Nilüfer deyince Bursa'nın en eski yerleşimi ortaya çıkıyor" diye konuştu.

EĞİTİME 7 MİLYON LİRA

Eğitime 2014 yılında 7 milyon harcadıklarını belirten Başkan Bozbey şöyle konuştu: "Özlüce'de okul yaptık. Okulların ihtiyaçlarını karşılıyoruz. 162 okulda yardımcı personel istihdam ediyoruz. Artık öğretmenler öğrencilerden para toplamıyor. Bir öğretmen için en acı olay öğrenciden para toplamasıdır. Eğitime yerel yönetimlerin bakışını biz değiştirdik. 2 yıldır süt dağıtıyorduk. Hükümet başladı. Biz bitirdik. Ancak yeniden başlayacağız. Biz bu işi bilimsel olarak yapıyoruz. Çocukların başlangıçta durumunu ve bir yıl sonrasındaki gelişimini kaydediyoruz, takip ediyoruz.

Üniversitede öğrencilere ücretsiz çorba, giymiyorsan giydir, kampüse hoşgeldin projesini hayata geçirdik.

Hasta çocuklara, kitap iyi gelir projesi ile destek olduk. Kırsalda sanata meraklı çocuklara müzik aletleri dağıttık. Kırsaldan yeni sanatçılar çıkacak.

Karaman'da Dernekler Yerleşkesi 180 derneğe hizmet ediyor. Şimdi ilavesini yapıyoruz. Karaman Pazar Yeri altında ihale ettik. 450 dernek buraya yerleşecek. Sivil toplum örgütlerini önemsiyoruz. Engelli ve aileleri için hobi bahçeleri yaptık. 188 yaşlıya evde bakım hizmeti verdik. Huzurevi ve olgun gençlik merkezini hayata geçiriyoruz. Halkkart son aşamaya geldi. Sıcak yemek dağıtımı yanı sıra, istedikleri yerden ihtiyaç sahipleri alışveriş yapacak. Biz reklam yapmıyoruz, insanları afişeyle rencide etmiyoruz. 3 ayda bir camileri temizliyoruz. Camilerin bakım onarım işlerini de yapıyoruz. Anadolu Arastası'nı ihale ettik. Yakında inşaat başlayacak. 2014 yılında (Giymiyorsan giydir) projesiyle 1000 aileyi giydirdik. 626 aileye eşya temin ettik.

142 çocuğu sünnet ettik. Cenaza evlerine 72 bin cantık dağıttık. 4 bin 500 bebeğe hoş geldin deyip yenidoğan seti hediye ettik. Yaklaşık 16 bin Nilüfer'liye hoşgeldin kartı gönderdik.

Sağlık konusunda da çocuk ve diş sağlığı merkezi, ücretsiz mamografı ve bağırsak kanseri testlerini de vatandaşımıza sağlıyoruz. Köylerde çilek ve ceviz fidanı dağıtıyoruz.

Tohum takas şenliği, organik pazar, hobi bahçeleri projemizle tarıma da hizmet ediyoruz. 12 kadın derneğine destek sağladık. Konak Mahallesi'nde 4 milyon liralık kamulaştırmayla pancar deposunu kadın yerleşkesine dönüştüreceğiz. 100 yeşil ev projesi ile çevre konusunda adım attık. İklim değişikliğine karşı başkanlar sözleşmesine ilk imza atan belediye olduk.

Rüzgar tribünü, enerji evi, sıfır karbonlu köy projelerini hayata geçireceğiz. Hayvanlar için bayat ekmek kutuları, güvercin evi, kuş evi, toplum yararlı köpek projelerini hayata geçirdik. Geçen yıl 1100 köpek sahiplendirildi. Geri dönüşümde bir yılda 10 bin ton atık toplayarak 115 çam ağacının kesilmesini önledik."