Avrupa’da 2,5, dünyada 5, Türkiye’de ise 7 yılda bir mobilya değiştiriliyor!
Türkiye mobilya sanayi, son 20 yıldır neredeyse kesintisiz bir şekilde büyüyor. Sektörün üretim değeri yaklaşık 16 milyar TL olarak hesaplanırken yaklaşık 2,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiriliyor. Mobilya sektöründeki hızlı büyüme, Türkiye’nin dünya pazarındaki payını yüzde 1’e çıkardı. Sektörün 2023 hedefiyse, 25 milyar dolarlık mobilya üretimi ve 10 milyar dolarlık ihracat ile dünyada ilk 10, Avrupa’da ise ilk 5’e girmek. Sektördeki gelişmeleri değerlendiren Tuna Ev Genel Müdürü ve Tuna Grup Yönetim Kurulu Üyesi Ayşe Tuna Gülsoy, mobilya sektörünün 2023 hedeflerini gerçekleştirmesinin temel koşulunun tasarıma önem vermek olduğunu söyledi. Türkiye mobilya sektörünün üç önemli dönüşüm yaşadığını belirten Tuna, “Küçük ölçekli, sadece ihtiyaca yönelik üretim döneminin ardından, büyük tesislerin kurulma dönemi ve ardından da ihracat dönemi başladı. Sektörümüz artık dördüncü dönüşümü gerçekleştirmek zorunda. Bu sektör, altyapı ve üretim sorunlarını çözdü. Yeni dönem, tasarım ve moda dönemidir. Eğer biz 2023 hedeflerimize ulaşmak istiyorsak, tasarıma önem vermeliyiz” dedi.

Global tasarımcı ekibimiz var
Ayşe Tuna Gülsoy, Tuna Ev’in felsefesinde tasarım ve modanın çok büyük bir yer tuttuğunu ise şu sözlerle ifade etti, “14 kişinin üzerinde bir tasarım ekibimiz var. Bu arkadaşlarımız global anlamda kendilerini ispatlamış, dünya trendlerini yakından izleyen genç tasarımcılar. Bugün şunun farkındayız ki, moda sektöründeki akımları mobilya sektöründe de kendini hissettiriyor. Hızla değişen dinamikleri iyi takip etmek, buna göre tasarımlar yapmak gerekiyor. Biz bu amaçla hem yurt içinden hem de yurt dışından önemli tasarımcılarla çalışıyoruz. Tuna Ofis tarafında edindiğimiz yerli ve yabancı tasarımcılarla çalışma vizyonumuzu ve kültürümüzü, Tuna Ev tarafında da uygulamaya özen gösteriyoruz. Bugüne kadar; İnci Mutlu, Mehmet İstemi gibi isimlerle koleksiyonlara imza attık. Genç tasarımcıları desteklemek adına da, Gülşah Soyluer ve Onur Aygenç gibi başarılı isimlerle bir araya geldik. Bugün ise, ekibimizi ve koleksiyonlarımızı genişletmek için başarılı tasarımcılarla görüşmelerimiz devam ediyor.”

Tuna Grup tasarıma verdiği önemin karşılığını, ulusal ve uluslararası yarışmalarda aldı. Tuna Ofis, Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödülleri, Avrupa’nın en prestijli yarışmalarından Red Dot Design Award 2013 ve dünyanın en önemli tasarım ödüllerinden biri olan German Design Awards 2016’dan çok sayıda ödülle döndü. Bugüne kadar IMOB’da birçok ödülün sahibi olan Tuna Ev ise, son olarak bu senenin başında düzenlenen ISMOB fuarından iki ödülle döndü.

Karim Rashid’in tasarımına ABD’den büyük ilgi
Tasarımın kendileri için mobilya üretiminden daha değerli olduğunu söyleyen Ayşe Tuna Gülsoy, sadece mobilya değil, tasarım sattıklarının altını çizdi. Tasarım dünyasında önemli yere sahip David Fox, Sezgin Aksu, Defne Koz gibi isimlerle çalıştıklarını hatırlatan Tuna, Karim Rashid ile yaptıkları çalışmanın ise yurt dışında da büyük ses getirdiğini söyledi. Ayşe Tuna Gülsoy, “Tuna Ofis için ünlü tasarımcı Karim Rashid ile çalıştık. Rashid’in alışılmışın dışında tasarıma ve malzemeye sahip Streem koleksiyonu, lansman tarihinden bu yana çok az bir zaman geçmesine rağmen oldukça yoğun ilgi gördü. Şu anda yurt içi ve ABD’deki dört büyük projede ürünlerin kullanılması için görüşmelerimiz devam ediyor” diye konuştu.

10 bin dolarlık gelir, mobilya değiştirme sıklığını 7 yıldan 5 yıla çekecek!
Türkiye’de kişi başına düşen gelirin 10 bin dolar seviyesine yaklaşmasıyla birlikte mobilya değiştirme sıklığının da artmaya başladığını ifade eden Tuna, “Bundan 20-25 yıl önce insanlar ihtiyaç nedeniyle mobilya alıyorlardı. Ne tasarım ne de diğer detaylar önemliydi. Küçük atölyelerde, bir ömürlük mobilyalar yapılırdı. Sağlamlık en önemli kriterdi. Kentleşme ile birlikte mobilya alım sıklığı da artmaya başladı. Özellikle 10 bin dolara doğru giden kişi başına milli gelirle birlikte, bu değişim süresi yedi yıla kadar indi. Bu süre, dünyada ortalama beş, Avrupa’da ise iki buçuk yıl. 10 bin dolar seviyesini aştığımızda, bu ortalamanın Türkiye’de de beş yıla düşmesini bekliyoruz. Bu durum, iç pazarı neredeyse ikiye katlayacak. Kentsel dönüşüm ve inşaat sektöründeki hareketlilikle birlikte bizim pazarımız daha da büyüyecek” dedi.

Hedef, üretimin yüzde 30’unu ihraç etmek
Müşterilerine fabrikasyon üretimi butik bir şekilde sunan Tuna Ev, bugün İstanbul’daki Masko, Modoko ve Silivri mağazalarının yanı sıra Ankara ve Riyad’da bulunan showroom’larıyla hizmet veriyor. Ayşe Tuna Gülsoy, “Müşterilerimize mevcut koleksiyonlar içinden renk, kaplama seçimleri sunarak kendi ürünlerini tasarlama imkanı sunuyoruz. Ar-Ge departmanımız, inovasyon konusunda kendini sürekli geliştirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Geri dönüşümlü malzemeler kullandığımız çalışma koltuklarımızı, inovatif ürünlerimiz arasında sayabiliriz. 2016 ve sonrasında da, Ar-Ge ve yeni ürün yatırımlarımız aynı hızda devam edecek. Önümüzdeki üç yıllık süreçte Riyad ve Cidde’de açmayı planladığımız yedi mağaza ile birlikte, pazardaki payımızın kayda değer oranda artacağını düşünüyoruz. Suudi Arabistan’daki açılımımızın devamı olarak diğer Ortadoğu ülkeleriyle ilgili çalışmalarımız da başlayacak. Üretimimizin yüzde 30’unu ihracata yönlendireceğiz” diyerek markanın yurt dışı hedefleri hakkında bilgi verdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181