www.emlaksayfasi.com.tr

Bina risk tespiti nasıl yaptırılır?

Bilgi Odası

Türkiye’de yer alan yaklaşık 14 milyon konutu ilgilendiren 'Bina risk tespiti nasıl yaptırılır?' sorunun cevabını sizler için araştırdık.

Türkiye’de yaklaşık 19 milyon konut bulunuyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın açıklamasına göre bu konutların 14 milyonunun afet riski yönünden incelenmesi gerekiyor. Yüzde 42'lik kısmı 1. dereceden deprem kuşağında bulunan ülkemizde riskli binaların tespit edilmesi ve önlem alınması hayati önem taşıyor. Bu sebeple vatandaşların binalarını analiz ettirmeleri ve olası bir deprem ihtimaline karşı hazırlıklı olmaları gerekli. Peki bina risk tespiti nasıl yaptırılır ve kimler riskli yapı tespiti yapar? Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın yapı risk tespiti için istediği belgeler nelerdir?

Bina risk tespiti nasıl yaptırılır?
Riskli yapılar, Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre tespit edilir. Binanızın risk tespiti için öncelikli olarak bakılması gereken binanızın yaşıdır. Eğer binanız 2000 yılından önce yapılmış ise muhtemel risk grubu altında olabilirsiniz. Ayrıca binanızda rutubet, çatlak, paslanma ve bunlara bağlı yıpranmalar varsa hiç vakit kaybetmeden bir uzmana bina risk analizinizi yaptırmalısınız. Bu konuda ilgili kurumlarca görevlendirilen uzmanlara danışmak en doğrusu olacaktır. 

Kimler riskli yapı tespiti yapar? 
Risk grubu altında olduğu düşünülen binaların risk tespiti, başta Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na olmak üzere, belediyelere, il özel idarelerine veya ilgili Bakanlıkça lisanslandırılacak kurum ve kuruluşlara yaptırılabilir. 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından lisanslandırılan kuruluşlar için tıklayınız.


Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın yapı risk tespiti için talep ettiği belgeler nelerdir?
Binasının risk tespitini yaptırmak isteyen kişinin;
- Talep dilekçesi,
- Kimlik belgesi örneği,
- Tapu belgesi sureti,
- Vekaletname (Vekaleten işlem yapılması durumunda)

Ayrıca;
- Güncel tapu takyidat belgesi,
- Lisanslı firmanın il müdürlüğüne dilekçesi,
- Emlak vergisi bina bildirimi
- Bakanlık teknik eğitimine katılım belgesi sureti gereklidir.

Peki binanız riskli yapı ilan edildikten sonra süreç nasıl devam eder?

Ayfer ERDOĞAN / EmlakSayfası.com.tr

 
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.