İşyeri açma ve çalışma ruhsatı nasıl alınır?
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı nasıl alınır sorusunun yanıtı sizler için araştırdık. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı, konuda yetkilendirilmiş idari birimler tarafından, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik kapsamında bulunan işyerlerinin açılarak, çalışma yapması için verilen izindir.

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı alınmayan ve ruhsat olmaksızın açılan ve çalıştırılan işyerleri, il özel idaresi ya da belediye gibi yetkili idarelerce kapatılır. İşyeri kavramı fabrikalar, imalathaneler, tezgahlar, dükkanlar, mağazalar, yazıhaneler, ticarethaneler ve sınai işletmelerin tümünü içine alır. 

Ruhsat başvuru ve sonuçlanma dönemi genelinde 5 ana aşamadan oluşur.

1.İşyeri Sınıfının Belirlenmesi
2.Gerekli Belgelerin Tamamlanması
3.Başvuru
4.İşyerinin Kontrol Edilmesi
5.Ruhsatın Kesinleşmesi

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı almak için işyerinin bulunduğu ilçe belediyesine başvurulur. İstenen belgeler alınacak kuruma ve ilçelere göre değişiklik göstermektedir. Belgelerin tam listesi, ilçe belediyelerinden öğrenilebilir.

1.İşyeri Sınıfının Belirlenmesi
Ruhsat işlemlerinin doğru yapılabilmesi için öncelikle işyerinin hangi sınıfa dahil olduğunu belirlemek gerekir. İşyerleri; gayrisıhhi müesseseler ve sıhhi müesseseler, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri olmak üzere 2 ana kola ayrılır.

Faaliyet sırasında çevresine biyolojik, kimyasal, ruhsal ve sosyal yönden az ya da çok zarar verme olasılığı olan müesseselere gayrisıhhi müessese denir. Gayrisıhhi müesseseler üç tipe ayrılırlar ve her biri için ayrı koşullar söz konusudur.

Birinci sınıf gayrisıhhi müesseseler, hususi kullanım alanlarından kesinlikle uzak tutulması gereken müesseselerdir. Bu tip işyerlerinin ruhsatlandırma işlemlerini büyükşehir belediyeleri yapar.

İkinci sınıf gayrisıhhi müesseseler, diğer kullanım alanlarından kesinlikle uzak tutulması gerekmemekle beraber, yine de bu kullanım alanları için bir tehdit içermediğine dair inceleme yapılması gereken müesseselerdir. Bu tip işyerleri ilçe belediyeleri tarafından ruhsatlandırılır.

Üçüncü sınıf gayrisıhhi müesseseler, diğer kullanım alanları yanında açılabilmekle beraber sıhhi nezarete yani sağlık denetimlerine tabi tutulması gereken işyerleridir. Bu işyerleri de ilçe belediyeleri tarafından ruhsatlandırılır.

Sıhhi müesseseler ise, imalat yapılmayan işyerleridir. Sıhhi işyerleri sadece satışın, sergilemenin yapıldığı yerlerdir.

2.Gerekli Belgelerin Tamamlanması
Gerek gayrisıhhi müesseselerin, gerek sıhhi müesseselerin ruhsat sahibi olabilmek için gerekli bazı belgeleri tamamlaması gerekmektedir. Bu belgeler her tip işyeri için farklılık göstermekte olup, oldukça detaylı belgelerdir.
Bu belgeler alınacak kuruma ve ilçelere göre değişiklik göstermektedir. Belgelerin tam listesi, ilçe belediyelerinden öğrenilebilir.

3.Başvuru
Başvurular, ruhsat ve denetim müdürlüğü, ruhsat kontrol servislerinden alınabilecek başvuru formları doldurularak ve gerekli belgeleri eksiksiz tamamladıktan sonra yine ruhsat ve denetim müdürlüğü, ruhsat kontrol servisine yapılır. Eksiksiz alınan belgeler karşılığında görevli memur ‘alındı belgesi’ düzenleyerek başvurana iletir.

4.İşyerinin Kontrol Edilmesi
Ruhsat kontrol servisi yetkilileri, işyerine ruhsat almak isteyen kişi tarafından teslim edilen belgeleri ön incelemeden geçirir. Dosyalarında problem olmayan başvurular, ruhsat kontrol yetkilileri tarafından ruhsat kontrol komisyonuna teslim edilir.
Ruhsat kontrol komisyonu ise teslim aldığı belgeleri, söz konusu işyerinin ilgili mevzuatlar açısından uygunluğunu kontrol eder. Ancak, umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinde ise ruhsat ve denetim müdürlüğü ruhsat kontrol komisyonu kontrolünden önce, başvuruyu alan ruhsat servisi yetkilisi tarafından işyeri ile ilgili emniyet müdürlüğüne görüş sorulur.

Söz konusu işyerinin asayiş ve güvenlik yönünden uygun olduğu belirlenirse, başvuru ruhsat ve denetim müdürlüğüne bildirilir.

5.Ruhsatın Kesinleşmesi
Ruhsat kontrol komisyonu tarafından kontrol edilen işyerinde, herhangi bir sorun tespit edilmezse işyeri açma ve çalışma ruhsatı kesinleşir.
Ruhsat işlemi tamamlanan işyerleri, faaliyetlerine başlayabilirler. İleriki dönemlerde, işyerine yeni ortak alınması durumunda ya da bir ortağın ayrılması durumunda yeniden ruhsat çıkarılması gerekmez.

Ancak, işyerinin başka bir adrese nakledilmesi durumunda yeniden ruhsatlandırma yapılması gerekir. İşyeri sahibinin ölümü durumunda ise, yeni ruhsat düzenlenmeksizin mirasçılar için eski ruhsatın kullanımı gerekir.

Alınan ruhsatların, işyerinde herkesin görebileceği şekilde asılması gereklidir.

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı nasıl alınır sorusu ile ilgili en yeni gelişmeler ve haberler için sayfamızı takip edebilirsiniz.

Hilal MİSİRLİ / EmlakSayfasi.com.tr
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
SELAHATTİN 6 ay önce

RUHSATINI ALMIŞ OLDUĞUM VE ŞUAN FAAL OLAN BİR BAKKAL DÜKKANIM VAR. BU DÜKKANIMIN BİR BÖLÜMÜNÜ BÖLEREK BAŞKA BİR İŞ ÖRNEĞİN ÇİĞ KÖFTECİ YAPABİLİRMİYİM.

Avatar
sezgin 6 ay önce

bütün gerekli evraklarımı tamamlamama rağmen ruhsatımı alamıyorum
ordu mesudiye belediyesi yetkili kişiler hiç bir gerekçe göstermeden iş yeriaçma ruhsatımı şahsıma vermedi

Avatar
tuncer erer 2 ay önce

işyerııinnin olduğu binanın genel iskanı yapı kullananna izni yok fakat değişik kiracılarla 26 yıldır hiznnet verdi.Belediyeden FOLYE alınce işletnne ruhsatı verdiler.şidi yenı kıracınn folye ücreti yatırıp işletnne ruhsatı çıkarabilirnni

Avatar
Ramazan 2 ay önce

ANA FAALİYET KODU VE ADI:

960903- FAL, ASTROLOJİ VE SPİRİTUALİST HİZMETLERİ
Belediyeden bu alanda ruhsat veriyor mu bilginiz varmı

banner153

banner152