Emlakchi İstanbul Gayrimenkul Pazarlama'dan Bilge Özdemir, gayrimenkul pazarlamada Digital Dünya gelişmelerini emlakkulisi.com'a yaptığı açıklamalarla dile getirdi. Gayrimenkul sektörünün geleceğinde digital uygulamaların vazgeçilmez olacağını belirten Özdemir'in yaptığı diğer değerlendirmeler ise şu şekilde;
Bir proje pazarlama ve satış hizmet firma yöneticisi olarak; yıllar önce bünyemizde hizmet verdiğimiz projelerin teknik bölümlerine yön verebilmek için mimari kadrolar barındırırken, bugün digital pazarlama uzmanı barındırıyoruz.
Digital pazarlama uzmanım Mert GÖREN’ in yönlendirmesi ile gayrimenkul sektöründe diğital pazarlama faaliyetlerini inceledim.
Güncel veriler ışığında günümüzde her 4 kişiden 3’ ü satın aldığı veya kiraladığı gayrimenkulü internet üzerinden buluyor. Digital çağ’a ayak uyduran gayrimenkul projeleri yıllık satış hacimlerinin ortalama %.5 - 10 ‘ unun internet üzerinden geldiğini paylaşıyor. Gayrimenkul sektörünün yeni pazaryeri olan internetin haçmi hızla ve hız kesmeden büyüyor.Projeler arası rekabetde, potansiyel müşterilere ulaşılmanın en temel unsurlarından biri de internette doğru zamanda ve doğru şekilde bulunmaktan geçiyor...Her kesin, internette arama yaptığı ortamda potansiyelleri web sitenize yönlendirebilmeniz için dijital ortamdaki varlığınızı rakiplerinizden üstün kılmanız gerekiyor. Bunun yoluda içerik ;sosyal medya pazarlamaya kadar her ortamda bulunmanız anlamına geliyor. İnternette firmanızın veya projenizin güven veren, uzmanlığınızı ön plana çıkartan, olumlu bir görüntü çizmesi birçok rakip arasından sıyrılarak tercih edilmenizi sağlıyor.Ülkeler arası sınırların kalkması, ülkemizde yabancıların gayrimenkul alımına yönelik gerçekleşen düzenlemeler ve yurt içi-yurt dışından oluşan taleplerle birlikte internet reklam pazarı büyüklüğü Türkiye'de ve Türkiye’ye potansiyel teşkil eden ülkelerde hızla artış sağlıyor.
Türkiye’de gayrimenkul pazarlamasında yeni bir dönem başladı ve geç kalmadan bu dönemin gereklerine adapte olmanız gerekiyor. Aksi taktirde her geçen gün biraz daha geç kalabilirsiniz.
Yakın bir gelecek için; ülkemizde de bu veriler ışında gayrimenkul sektörünün Digital dünyaya doğru hızlı bir değişim yaşayacağını öngörebiliriz.