Çeşme - Alaçatı Havalimanı ihalesi 20 Nisan'da yapılacak!
Çeşme - Alaçatı bölgesi için önemli bir turizm hamlesi daha yapıldı. Bölgeye ulaşımı kolaylaştıracak Çeşme - Alaçatı Havalimanı için ihale ilanı dün gazetelerde yayınlandı. Yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilecek proje için ihale 20 Nisan’da yapılacak. Turizmin gözde destinasyonları olan Çeşme-Alaçatı hattıyla birlikte Urla’dan Seferihisar’a kadar bölgeyi uluslararası turizm arenasında da ‘cazibe merkezi’ haline getirmesi beklenen proje, turizm sektöründe de heyecan yarattı.

Havalimanı büyük olmasa da oluşturduğu hava büyük oldu. Pek çok yatırımcı ihale dosyası almak isterken, üst gelir grubu da bölgeye özel uçaklarıyla gidebileceği için memnun.

‘Bodrum örneği var’
Özellikle ulaşımı kolaylaşan ve direkt uçuş sağlama potansiyeli olan bölgelerin, hem yolcu trafiği artarken, hem de aldıkları yatırımlar yeni bir boyut kazanıyor. Bodrum’un uluslararası arenada gözde bir destinasyon olmasının temelinde Milas - Bodrum Havalimanı var. Ayrıca 2014’te iç hatları, 2015’te ise dış hatlarını devralarak havalimanına önemli yeni yatırımlar yapan TAV Havalimanları bu gelişimin öncülerinden. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) verilerine göre, havalimanı yolcu sayısı 2007 yılında sadece iç hatlarda 825 bin iken, bu sayı 10 yıl sonra 2017 yılında 2 milyon 578 bin kişiye çıktı.

Otelden rezidansa, sağlık turizminden kongreye kadar hızla yatırımlar çekmeye başlayan Bodrum, sadece TAV’ın işletmeyi devraldığı 2015 yılında devam eden 35 milyar dolarlık iş hacmine sahip oldu. Bölgede Mandarin, Swissotel, Kempinsky, Four Seasons, Ağaoğlu, Doğuş, Eczacıbaşı, Çağdaş Holding, Polimeks, Mar Yapı, Astaş gibi dünyanın önemli markaları proje geliştiriyor.

Üst gelir grubu
Çeşme’den İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na ulaşımın 1.5 saat sürdüğünü anlatan Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, bu gelişmeyle bölgenin ‘üst gelir grubu’ için önemli bir merkez olacağını söyledi. Çeşme’nin dünya turizminden büyük pay alabilecek potansiyele sahip olduğuna dikkat çeken İşler, “Çeşme ayrıca ‘her şey dahil’ sistemle değil, üst gelir grubunu hedeflemiş bir destinasyon. Böyle bir bölgeye zamandan tasarruf ederek gelmek önemli, marinaya teknesini bağlayan insan için büyük kolaylık. Çeşme’nin dünya çapında tanınırlığını artırırken, gelir düzeyi yüksek pek çok misafirin de bölgeye gelmesini sağlayacaktır” dedi.
Çeşme-Alaçatı hattına gelen turistin özellikle bölgenin doğası için geldiğine vurgu yapan İşler, “Turizmciler olarak projenin arkasındayız. Ancak kontrolsüz bir yapılaşma oluşmaması için şimdiden bir stratejik plan oluşturulmalı” ifadelerini kullandı.

‘Çok kullanışlı olur, ihale dosyası alacağız’
Havalimanı yatırımları ve işletmeleriyle dünyada büyük ünü olan TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nın da işletmelerinde olduğunu hatırlatarak, “İhale dosyasını alacağız. Bize de yakın bir yer. Özel uçakların indiği küçük bir havalimanı olur. Büyük uçaklar zaten İzmir’e geliyor. Ancak mesela teknesi marinada olan biri için çok faydalı bir durum. Üst gelir grubunu daha çok bölgeye çekmek açısından Bodrum’da sağlanan fayda benzer şekilde burada da yaşanabilir” diye konuştu. 

IC Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen ise, “Elbette ihale dosyasını alırız. DHMİ bölgeyi ölçmüştür, demek ki böyle bir ihtiyaç gördü. Çok taze bir gelişme, inceleyeceğiz” dedi.

‘Yüksek sezon kullanım olur’
Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, Çeşme-Alaçatı’yı besleyecek bir havalimanı olan projenin yılın yüksek sezonlarında kullanılacağını dile getirdi. Bölgede büyük bir değişiklik olmasını beklemediklerini anlatan Ersoy, “İzmir’de havalimanı var. Gidenler araçlarını kullanmaya alışık. Yeni otoyol yapıldı. Ayrıca İstanbul’dan İzmir’i kısaltan büyük bir Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu var. Bunların kullanımı daha etkin olur” değerlendirmesini yaptı.

Duygu Erdoğan / Milliyet
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner138

banner108