MIPIM'e Türkiye'den 206 firma katıldı!
Bu yıl 30’uncu kez Fransa’nın Cannes kentinde düzenlenen gayrimenkul fuarı MIPIM, Türkiye’nin şovuna dönüştü. Türkiye’den 206 kurumun katıldığı fuarın açılışını Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum yaptı. Fuar, Türkiye’nin tanıtımı için büyük önem taşıyor.

Dünyanın en büyük gayrimenkul organizasyonlarından biri olan, Fransa'nın Cannes şehrinde düzenlenen gayrimenkul fuarı MIPIM, 12-15 Mart tarihleri arasında düzenlendi. Bu yıl 30'uncu kez organize edilen fuara, Türkiye'den de yoğun katılım oldu. Turkuvaz Medya Grubu'nun basın sponsoru olduğu etkinlikte Türkiye, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı düzeyinde temsil edildi.

200 BİN UCUZ KONUT MÜJDESİ
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, fuarın açılış konuşmasında sosyal konut alanında atılacak adımlardan bahsetti. 5 yılda 250 bin sosyal konut yapılacağını belirten Bakan Kurum, 50 bin konutun ilk adım olduğunu ifade etti. MIPIM'e 100'ün üzerinde ülke, yaklaşık 4 bin yatırımcı ve 500'ün üzerinde de yerel yönetimin katıldığına işaret eden Kurum, "3 günlük fuar ziyaretleri çerçevesinde 1 milyon kartvizit el değiştiriyor. Bu birliktelik hem sektörümüz hem de sektörümüzün geleceği adına çok önemli" dedi.



YATIRIMLAR ARTIYOR

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut, bürokraside koordinasyon tarafını hallederek yatırım ortamının tanıtılması ile Türkiye'ye gelen yatırımcıların önünü açmak için çalışmalar yaptıklarını anlattı. Son 16 yıldaki 209 milyar doların, yaklaşık 55 milyar dolarının gayrimenkul ve bununla ilgili sektörlerden geldiğini bildiren Ermut, "Son 3 senedir dünyada yatırımlar azalırken, gayrimenkulden çekilen yatırımlar artıyor" dedi.

ORTA YERI İSTANBUL
İTO Başkanı Şekib Avdagiç, "MIPIM'den 'İstanbul' geçti. İstanbul Çadırı MIPIM'de bu yıl da Londra ve Paris çadırlarının arasında. Londra ve Paris'in orta yeri İstanbul'dur. MIPIM 2019'un teması da gösteriyor ki, dijital çağda gayrimenkul endüstrisinin gelir akışı da çok hızlı şekilde dönüşüyor. Şirketler gayrimenkule bir yatırım değeri olarak yaklaşıyor" dedi. İstanbul Çadırı'nı beşinci kez kurduklarını hatırlatan Avdagiç, şöyle devam etti: "2019'da yabancıya konut satışı sektörü hareketlenecek. Biz de Türk gayrimenkul sektörünün uluslararası yatırımcılarla, etkin bir network kurmalarını sağlamayı amaçlıyoruz."

EN BÜYÜK 100 YATIRIMCI
MIPIM'de 5 bin 400'den fazla yatırımcı yer aldı. Bu yıl fuarda, dünyanın en büyük 100 gayrimenkul yatırımcısının 40'ı, en büyük 100 fon yöneticisinin de 80'i temsil edildi. Giriş bileti ücretinin bu yıl 2 bin 50 euro olduğu MIPIM 2019'a 26 binden fazla ziyaretçi katıldı.

RAPOR SUNULDU: GYODER, Colliers işbirliği ile yabancı yatırımcılara yönelik raporu da ilk kez MIPIM'de paylaştı. GYODER Başkanı Feyzullah Yetgin, "İlk kez dünya gayrimenkul datalarının karşılaştırıldığı veriler ışığında, yabancıların Türkiye'de gayrimenkul yatırımı yapması için doğru bir zaman olduğu ortaya konuldu" dedi.

4 BİN GÖRÜŞME: Türk şirketleri için iş görüşmelerinin yoğunlaştığı coğrafyalar yine Avrupa, Ortadoğu, Asya ve Uzakdoğu ülkeleri ile Rusya oldu. Birebir görüşme sayısı tüm Türk firmaları için 4 bini buldu. Görüşmelerin bu yıl da işbirlikleri için zemin oluşturacağı öngörülüyor.

TÜRKİYE'YE GELIYOR: Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş, MIPIM'in uluslararası yatırımcıları, şehir plancılarını, uluslararası yatırımları kendi coğrafyalarına çekmeye kararlı belediyeleri bir araya getirdiğini vurguladı. Alkaş, 2020'de MIPIM Türkiye'yi gerçekleştirmek için hedef koyduklarını söyledi.

İSTANBUL ÇADIRI BULUŞMA NOKTASI
İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) uluslararası gayrimenkul fuarı MIPIM 2019 kapsamında Cannes'ın en popüler sahil şeridinde kurduğu 685 metrekarelik İstanbul Çadırı, bu yıl 5'inci kez Londra ve Paris çadırlarının arasında yer aldı. İTO Başkanı Şekib Avdagiç, Paris ve Londra çadırlarının arasında bulunan İstanbul Çadırı'nın dünya gayrimenkul sektörünün buluşma noktası olduğunu söyledi.

21 FIRMA YER ALDI
İstanbul Çadırı'nda ofis, konut, otel, endüstriyel ve lojistik yatırımları gibi gayrimenkulün tüm segmentleri tanıtılıyor. İTO önderliğinde fuarda yer alan 21 firma ve kuruluş, birebir görüşmeler gerçekleştirdi.

PLANLAYACAĞIZ ŞEHİRLERİN 150 YILINI
Turkuvaz Medya Grubu'nun yayın organları SABAH ve Daily Sabah, MIPIM 2019'da Türk firmalarıyla gelenekselleşen buluşmasını gerçekleştirdi. Fuarın ikinci günü Nice'teki Hotel Negresco'da bir araya gelen sektör temsilcileri, fuar boyunca Türkiye'nin tanıtımı için yaptıkları çalışmaları anlattı. Sektör temsilcileri, "SABAH gayrimenkul sektörünün fikir platformu oldu. Gerek yurtiçi gerekse yurtdışında sektörümüze yönelik yapılan toplantılar sağlıklı büyümenin ve sorunların giderilmesi adına oldukça önemli" dedi. SABAH'ın gelenekselleşen MIPIM yemeğine bu yıl Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum da katıldı. Bakan Kurum, "Bundan sonraki süreçte de köklü bir imar kanunu hazırlamak üzere nisanda parsel bazındaki imar plan değişikliklerini durduracak, genel ada bazlı projelerin önünü açacak Cumhurbaşkanımızın açıkladığı 11 maddelik manifesto çerçevesinde artık şehirlerimizin 150 yılını planlayacağız" ifadesini kullandı. Bakan Kurum, takvimler değişse de gayrimenkul sektörünün önemini hiçbir zaman yitirmeyeceğini, o yıllara gelindiğinde de akıllı şehir uygulamalarının öne çıkacağını ifade etti. Akıllı şehir uygulamalarına ilişkin yerel yönetimlerin hizmet vermeye gayret göstereceğini aktaran Kurum, bu noktada MIPIM'in doğru örneklerin alınacağı çok önemli bir fuar olduğunu vurguladı.

ALTI MILYONLUK ISTIHDAM
Kurum, Türkiye'de inşaat sektörünün 6 milyon kişiye istihdam sağladığını ifade etti. İki ay önce Antalya'da gerçekleştirilen toplantıda şehirlerin geleceğiyle ilgili birçok karar açıkladıklarını anımsatan Kurum, eylem planlarını hazırladıklarını ve ilk 100 günlük eylem planı çerçevesinde çok önemsedikleri mekansal strateji planını üniversiteyle yürüttüklerini dile getirdi. Söz konusu planın içinde turizm, tarih, kültür, sanayi ve tarım alanının olacağını aktaran Kurum, bunları yaparken de yeşil alan miktarını artırmak üzere çalıştıklarını anlattı.

Seda Tabak / Sabah

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner182

banner181