2016 Yılı Yatırım Programı’ndan derlenen bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nce geçen yıl ihalesi yapılan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nde ilk adım olarak etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 35 milyon lira bütçe ayrıldı. Bu yıl 7 milyon 500 bin lira harcanması planlanan proje kapsamında, kara ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması amaçlanıyor.
İstanbul Boğazı’nın altından geçecek tünel, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak. Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak proje, Avrupa Yakası’nda İncirli’den başlayan ve Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli metro sistemi, Avrupa Yakası’nda Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2x2 şeritli karayolundan oluşacak.
Milliyet
İstanbul Boğazı’nın altından geçecek tünel, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak. Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak proje, Avrupa Yakası’nda İncirli’den başlayan ve Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli metro sistemi, Avrupa Yakası’nda Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2x2 şeritli karayolundan oluşacak.
Milliyet