Gayrimenkul ve taşınmazların devir işlemleri ve tapu işlemleri sorgulama her kentin ilgili tapu müdürlüğünde gerçekleşmektedir. Tapu işlemleri öncesinde ilgili tapu müdürlüğünden randevu alınması gerekmektedir. Aksi halde tapu dairesindeki yoğunluklar nedeniyle işlem gerçekleştirilmesi mümkün olmamaktadır.
Tapu işlemleri sorgulama ve tapu randevu işlemleri "Web Tapu" ile yapılabilecek!
Yeni başlanan web tapu sistemi ile vatandaşlar tapu işlemlerini internet üzerinden e-randevu alarak yapabilmektedir.
Tapu işlemleri ve tapu işlemleri sorgulama için belirli bir gün ve saat aralığında başvuru yapmak için randevu alabilir ve almış olduğunuz randevuları sorgulayabilir, güncelleyebilir ya da iptal edebilirsiniz. Randevular seçilecek uygun tarihte ve saat aralığında, kimlik numarası ve müdürlük kontenjanına göre alınabilir. Randevu, malik veya yetkili temsilcisi tarafından alınarak sadece bu kişilere ait Kimlik Numarası için kullanılabilecektir.
Yetki alanı dışı işlemler kapsamında randevu, taşınmazın kayıtlı olduğu tapu müdürlüğünden farklı bir müdürlükte alınabilir. 1 yıl içinde aynı Kimlik Numarası için alınan randevu 5 kere gerçekleşmez ise 1 yıl içinde yeni bir randevu verilememektedir. Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabilir. Tapu işlemleri sorgulama ve tapu işlem takibi içinse bir işlem sınırı bulunmamaktadır.
Tapu işlemleri sorgulama ve tapu işlemleri için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün resmi web sayfası olan http://www.tkgm.gov.tr/tr/sayfa/tapu-islem-sorgu adresinde giriş yapılarak, tapu işlem sorgulanabiliyor.
Hilal MİSİRLİ / EmlakSayfasi.com.tr
Tapu işlemleri sorgulama!
Gayrimenkul ve taşınmazların devir işlemleri başta olmak üzere tüm tapu işlemleri sorgulaması ilgili tapu müdürlüklerinde yapılmaktadır. İşte tapu işlemleri sorgulama ve yeni tapu sistemi ile randevu kriterleri...
26 Aralık 2017 Salı 12:10